Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy lehetséges, hogy a...

Hogy lehetséges, hogy a budapesti tömegközlekedés működtetése drágább, mintha minden egyes utas saját autót tartana fenn és azzal közlekedne?

Figyelt kérdés
A nagyüzemi működtetésnek elvileg mindig olcsóbbnak kéne lenni, nem?
2021. márc. 14. 11:58
1 2 3 4 5
 21/45 anonim ***** válasza:
100%

Tudom. És, ez miképp releváns?


10e forint egy felnőtt havi BKK bérlet. Ezért Budapesten használhatod a BKV-t, a MÁV-ot, a HÉV-et..


Vegyél egy egyszerű példát: Valaki napi 15 km-ről ingázik, ami még BP-en belül sem egy extra távolság, sőt... Ezt megteheti 10e forintért havonta BKV-val vagy vehet egy autót, aminek:

- Havi ~50-100e ft közötti a törlesztőrészlete

- További havi 15-50e forint az amortizációja

- A napi 2x15 km üzemanyagköltsége alsóhangon 20x 800-1000 ft városon belül

- A hónapra levetített szervízköltsége 15-20e forint


Tehát 10e vs ~ 100-200e forint.


Ezek után miért csodálozol, hogy a bérletárak nem fedezik a 10-20x-os költséget? Ennyivel nem olcsóbb a tömegközlekedés természetesen.

2021. márc. 14. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/45 anonim ***** válasza:

Nyilván egy autó fenntartása havi 100-200 000Ft, ezért az autózó honfitársaink rettentően gazdagok...


Ez most tényleg komoly? :D

2021. márc. 14. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/45 A kérdező kommentje:

Ha egyszer üzemeltetési költségről beszélünk, akkor minek hozod ide az autó törlesztőrészletét vagy az autók amortizációját?


Vagy számoljuk bele tömegközlekedésnél is ezeket vagy ne számoljuk bele autóknál se. De olyat ne csináljunk már, hogy az autót vásárlási költséggel együtt számoljuk, a BKK-nál meg kizárólag az üzemeltetési költségre szorítkozunk.

2021. márc. 14. 16:28
 24/45 A kérdező kommentje:
Igen, csak most tűnt fel nekem, hogy a válaszoló annyiért tartja fenn az autóját, amennyiért egy belvárosi bérli a lakását.
2021. márc. 14. 16:31
 25/45 anonim ***** válasza:

John_McClane

Melyik összeggel nem értesz egyet évi ~10.000 km futásteljesítmény esetén?


Kérdező:

Most akkor döntsd el mit szeretnél: Azt bizonyítani, hogy az UTASNAK olcsóbb autóval járni minttömegközlekedéssel (lsd. fenti példa, teljes képtelenség), mert akkor bizony minden költséggel számolni kell, hiszen a tömegközlekedés igénybevételéhez semmi másra nincs szükség, mint egy bérletre. Vagy azt, hogy a tömegközlekedés, mint olyan általánosságában nem éri meg az autóval szemben (szintén badarság).

2021. márc. 14. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/45 anonim ***** válasza:
49%

"John_McClane


Melyik összeggel nem értesz egyet évi ~10.000 km futásteljesítmény esetén?"


Ezzel:


"Tehát 10e vs ~ 100-200e forint."


Maga a levezetés is nettó hülyeség, mert abból indulsz ki hogy minden ingázó zsír új hiteles autót használNA, holott ez messze nem így van.

Karbantartást és amortizációt teljesen felesleges számolni a magyar üzemeltetési kúltúra mellett...


Én furcsálltam volna, ha az évi 25 000+km es futásom esetén az autó fenntartása 2 400 000Ft lett volna. A havi 100-200 000Ft-os költség évi 10-12k km futás esetén teljesen irreális Magyarországon.

2021. márc. 14. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/45 anonim ***** válasza:

Nem abból indulok ki, lévén havi 50e-ért nem kapsz semmiféle új autót, sőt... még 5-6 éves használt autót sem nagyon, csak a legaljából. Hiszen ez évi 600.000 ft Ezt csak úgy halkan jegyzem meg, tehát ~ 2,5M-os használt autót kapsz ennyiért olyan 20% önerővel. Ezért írtam egy -tól / -ig számot, de még a 100e is meglehetősen alacsony, hiszen újat ennyiért is maximum alsó kategóriát kapsz.


"Karbantartást és amortizációt teljesen felesleges számolni a magyar üzemeltetési kúltúra mellett..."

Magas labda lenne azt mondani, hogy kár lenne magadból kiindulni, de kultúra ide vagy oda inden autó elromlik, amit használnak - remélem ebben egyetértünk. Továbbá ugye van teljesítmény adó, biztosítás amit elegánsan beleolvasztottam a szervízköltségbe, de úgy még a 20e is egy B10-es kis teljsítményű autóval jön csak ki kb.


Csak, hogy kicsit felnyissam a szemedet, a te 25.000 km-es futásoddal 8 literes (ugye városi, mert arról beszélgetünk) átlagfogyasztással számolva már 800e forintnál tartunk ami 67.000 huf / hó és még SEMMIT nem fizettél be a kocsira. Se biztosítást, se adót, se műszaki vizsgát, se forgalmit, se átírást, meg sem vetted és egy deci olajat sem cseréltél benne...


Kicsit számolj, rá fogsz jönni, hogy a havi 100K az a szuperolcsó szuper spórolós verzió...

2021. márc. 14. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/45 anonim ***** válasza:

"Magas labda lenne azt mondani, hogy kár lenne magadból kiindulni"


Bizony kár lenne, mert az én autóm még garis :)

Nem tudom te mennyire ismered a magyar autókat, autópiacot, szervizeket csak azt tudom amit én láttam, csináltam. Az átlag magyar túlvállalja magát, erőn felül vesz autót és 4 normális gumira sincs pénze, nem hogy rendes és szakszerű szervízre. Sufni olajcsere, legolcsóbb bárdis alkatrészek, azt is cska akkor amikor már muszáj, vakolt EGR, kiprogramozott DPF... soroljam még?


"Továbbá ugye van teljesítmény adó, biztosítás amit elegánsan beleolvasztottam a szervízköltségbe"


Ezek normál méretű autónál nem tesznek ki összesen havi 5000Ft-ot. Ha maradunk az általad felvetett évi 10k km-es futásnál akkor az kötelező szervíz sincs havi 1500Ftnál több.


Az autóvásárlást érdemes máshogy kezelni. A legutóbbi hitelezési bukáshullám óta valamelyest csökkent a hitelezési kedv és átmenetileg fellendült a készpénzes piac. Ingázós autónak már 1 milla körül kapsz teljesen korrekt, kis fogyasztású klímás autót, legyen átírással, mászakival, okmányokkal 1.1 millió. Ha 5 évig használod akkor ez a költség "lebontva" 18500/hó és akkor még nem számoltunk a maradványértékkel. Ha csak fél millióért adod el akkor ez az összes mindjárt felezhető.


A magyar autópark átlagéletkora 14+ év, ami azt jelenti hogy a járművek fele idősebb mint 14 év. Na ebben a kategóriában nem a 2,5 milliós autók futnak és azért ingázásra sem ezek a legjellemzőbbek - elég csak kimenni az M3 bevezetőre és szétnézni.


Ha azt feltételezzük, hogy mindenki 4-5 éves Passattal ingázik akkor teljesen jó a következtetésed, de az átlag az ilyen autóval jár.

2021. márc. 14. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/45 anonim ***** válasza:

Ez ugyanaz a kérdező, aki a Galvani híd kapcsán szokta osztani az észt...? :-)))))


Szagértő... :-D

2021. márc. 14. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/45 anonim ***** válasza:

#28

Az autóiparban dolgozik az egész család 30 éve, én is 15 éve. Hidd el azért akad rálátásom :)


Az én biztosításom egy teljesen átlagos 130 LE-s autóra 15 év balesetmentes vezetéssel 70e forint. Az havi 5800 ft. Aki B0-ba van annak meg ugyan ez 120, ami havi 10e. De a B10 sem megy már 35 alá.

A teljesítményadó ugyan erre az autóra 16.000 ft.


Ha 14+ éves autókra akarsz számolni számolhatunk arra is, ott tényleg megkapsz 1.1M-ért egy autót - de akkor felejtsük el a havi 1500 ft-os szervízt, mert az a bárdiból is vicc kategória, ugyanis a 15 éves szemétdombokon amiket itthon kapsz minden hónapban töcskölni kell valamit és nem 1500 ft-ért. Itt jegyezném meg BP-en sokkal jellemzőbb az új vagy 5-6 éves hiteles autó véleményem szerint. Nyilván akadnak 82-as zöldséges mercik amik igazítják az átlagot, de ha az országos átlag 14 év akkor Budapest egész biztosan 10 alatt lesz. És akkor megint más az árak fekvése.


Maradhatunk annyiban, hogy nem értesz egyet a számolással és szerinted túlbecsülöm egy átlag autó havi költségét, de te meg durván alá. Nagyon durván.

2021. márc. 14. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!