Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért kergetik egyesek a...

Miért kergetik egyesek a balesetmentes autózás fantazmagóriáját?

Figyelt kérdés
Nem akarok érzéketlen lenni, minden halál, vagy súlyos sérülés tragédia. KELLENEK szabályok, és az idióta barmok ellen fel is kell lépni. Minél kevesebb balesetre kell törekedni. De az autózás műfajilag mindenképp életveszélyes, NULLA baleset akkor lesz, ha betiltják, úgyhogy totál életszerűtlen korlátozásokat ne indokoljunk már azzal, hogy ha nem lenne, lehetne még pár plusz baleset. Itt most leginkább két dologra gondolok. A zéró toleranciára, és a 130-ra autópályán. A többi sebességhatár rendben, és AKI RÉSZEGEN VEZET, EGY FELELŐTLEN BAROM. Sőt, aki tudja, hogy vezetni fog, ne igyon! De nem várható el, hogy akinek kocsija van, MINDIG absztinens legyen, és NEM LEHET MINDIG ELŐRE TUDNI, hogy valakinek nem kell hat órán belül elmennie egy pohár bor után ebédhez, a taxi, és sofőr meg nem alternatíva az átlag anyagi helyzetű embernek. Ami pedig a 130-at illeti, nem várható el, hogy egy erős kocsival valaki annyival menjen, mint a celerio, ez életszerűtlen, baromság, ha valaki megvett egy viszonylag erősebb kocsit joga van rendeltetészerűen használni, ha a körülmények engedik. Van, amikor kell korlátozás, és a németeknél már talán túlzás, hogy akár 350-el is lehet menni. De 200 megengedett lehetne, kis forgalomsűrűség, és megfelelő időjárás esetén. A matricaellenőrző kamerák, és az Országos Meterológiai Szolgálat adatai alapján lehetne frissíteni, hogy mikor mennyit írnak ki az ELEKTRONIKUS táblára, az aktualitásoknak megfelelően, amúgy lehetne 130-nál kevesebb is, ha mondjuk ónos eső van, de kis forgalom, és jó idő esetén 200. És ha valaki nekem azt mondja, hogy ezektől valamivel több baleset történne, attól azt kérdezem, hogy miért nem visszük le a sebességhatárt autópályán 80-ra, és miért nincs még zéróbb tolerancia, 30-100 ezer pénzbírság helyett mondjuk járhatna 10 év fegyház is, a minimális vérlakoholszintért, akkor is, ha nem okozott balesetet... Úgy még több ember életét lehetne megmenteni, ez egészen biztos...
2017. jún. 18. 14:19
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:

"De nem is azt mondom, hogy KÖTELEZŐ LEGYEN 200-al menni..;)"


Persze, te csak megengednéd hogy bizonyos esetekben lehessen ennyivel menni, miközben mások 70-80-nal flangálnak a pályán és a két véglet között meg ott a nagy magyar valóság a 15 éves hulladékokkal :D


"VALAMENNYIVEL nőne, de épp ez az, hogy szerintem olyan minimális mértékben"


Szerinted mennyivel nőne? Mennyi lenne a plusz anyagi kár e miatt? Mennyivel lenne több a súlyos sérült és a haláleset? És konkrét számot kérek +/- tartományon belül nem valamennyit :D :D

2017. jún. 21. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:

Én nem értem ezt a vergődést. Ha 200 al akarsz menni ma is mehetsz,ahogy mennek is annyival most is rövid szakaszokon. Berakod a wazze appot és kiírja hol a trafipax ,rakatsz be lézerblokkolót mint híres Lézer Janink ,aztán vereted neki, és villodzol a belső sávban.

De néhány ember bolondériája miatt nem fognak szabályt módosítani hidd el.


Jössz itt az adatokkal,de tartósan végsebességgel menni egy kocsinak se jó. A tartós 200 olyan kocsival jó aminek 250 a vége.Az meg drága és az is zabálni fog rendesen,mert a légellenállást nem lehet átcseszni.És néhány gazdag miatt szintén nem fognak szabályt módosítani.


2 sávos út nyomják neki a 200at belsőben, te neked átlag jó kocsid van mennél 170-el. Nem tudsz mert a 200 al vagyis 200+10% meg óracsalás meg plusz áfa, szóval 220-230al menők tolnak lefele. 170ről besatuzhatsz majd két 80 al menő kamion és matiz mögé aztán ha lesz kis lyuk akkor újra felküzdöd magad 170 re aztán jön a következő villódzó. Nagy okosság tényleg.

2017. jún. 21. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 A kérdező kommentje:
Nem vagyok közlekedési szakember. Mondjon az számokat, aki a jelenlegi szigorú korlátozás fenntartása mellett van.:D
2017. jún. 21. 18:33
 24/32 A kérdező kommentje:

"Én nem értem ezt a vergődést. Ha 200 al akarsz menni ma is mehetsz,ahogy mennek is annyival most is rövid szakaszokon. Berakod a wazze appot és kiírja hol a trafipax ,rakatsz be lézerblokkolót mint híres Lézer Janink ,aztán vereted neki, és villodzol a belső sávban. "


Igen, de akkor én "felelőtlen, megkövezendő, potenciális gyerekgyilkos" vagyok...


"Jössz itt az adatokkal,de tartósan végsebességgel menni egy kocsinak se jó. A tartós 200 olyan kocsival jó aminek 250 a vége. Az meg drága és az is zabálni fog rendesen,mert a légellenállást nem lehet átcseszni."


Nyilván nem jó egyik kocsival sem tartós végsebességgel menni, de ez az, hogy már 160 is büntetendő... És amúgy van szerintem 250 körüli végével is 10 M alatt, használtan meg főleg biztos van.


"2 sávos út nyomják neki a 200at belsőben, te neked átlag jó kocsid van mennél 170-el. Nem tudsz mert a 200 al vagyis 200+10% meg óracsalás meg plusz áfa, szóval 220-230al menők tolnak lefele. 170ről besatuzhatsz majd két 80 al menő kamion és matiz mögé aztán ha lesz kis lyuk akkor újra felküzdöd magad 170 re aztán jön a következő villódzó. Nagy okosság tényleg."


Jó, és akkor mi lenne, ha 160-170 körülre emelnék? Az már tényleg nem csak a gazdagokról szólna. Nyilván hasamra ütöttem a 200-al, de minden emeléssel egyet lehetne szerintem érteni, a 130 kevés. Ha 140 lenne, mint Lengyelországban, és ennyivel változna a közig bírság is, az pl. elég kis előrelépés lenne, de több a semminél.:) De a 130-ról mindenképp lépni kéne, azon lehet vitázni, hogy mennyit.

2017. jún. 21. 18:41
 25/32 anonim ***** válasza:

Jelenleg nálunk a limit 130km/h. Ha nem emeljük a limitet akkor a sebességből adódó kockázat nem változik, így e miatt nem lesz növekvés a baleseti statisztikában.


A világon ha jól látom: Lengyelországban,Bulgáriában és Texas államban van 140km/h-s limit autópályán a többi országban 130 vagy ennél alacsonyabb a felső határ. Ha ettől a 3 országtól és Németországtól eltekintünk, akkor elég jó helyen vagyunk :D

2017. jún. 21. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 A kérdező kommentje:
Jó, de akkor ezt a "hogy van az országok többségében" típusú érvelést viszont a másik felvetésemben, a zéró toleranciával kapcsolatban én is mondhatnám.:) Mert azzal viszont erőteljes kisebbségben vagyunk, ha szétnézünk a világban...
2017. jún. 21. 18:48
 27/32 anonim ***** válasza:
"nemrég" még 120 volt az autópályás limit,emelték 130-ra. Szóval a 140 ami reális lenne mint emelés,de több nem várható és nem is aktuális.Erre látok esélyt akár ha felvetődik az okosokban ott fent .Se a kocsipark se a 2 sáv se a kamionforgalom nem indokolja nagyobb arányú limit emelését.
2017. jún. 21. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 A kérdező kommentje:

Olaszországban pl. a három sávos részeken 150 tudtommal. És állítólag terveznek bővítést, aztán persze, hogy abból mi lesz, más kérdés.


[link]

2017. jún. 21. 18:57
 29/32 anonim ***** válasza:

Múlt héten voltam Olaszországban, az A4-es Brescia felé illetve Bolognától Rimini felé biztosan nincs sehol 150-es limit, pedig azok 3 sávosak.


Az M1-es és az M7-es bővítését már tervezik és a nullás is körbeér már vagy 30 éve.. Az M1-en olyan forgalom van, hogy ott csúcsidőben a 3 sáv se lesz elég a 130-ra sem, nem hogy a nagyobb tempóra :D

2017. jún. 21. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 A kérdező kommentje:

Na itt van egy M6. 300 km/h, az egész videón, ha jól számoltam EGY autóval találkozott, de lehet nem figyeltem, és volt kettő is...


[link]


És itt van egy másik is:


[link]


Én SEMMIVEL nem látom durvábbnak az első videót, mint a másodikat, a különbség mindössze annyi, hogy a második szabályos... És én különben sem engednék 300-at, csak 200-at...

2017. júl. 14. 15:27
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!