Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért kergetik egyesek a...

Miért kergetik egyesek a balesetmentes autózás fantazmagóriáját?

Figyelt kérdés
Nem akarok érzéketlen lenni, minden halál, vagy súlyos sérülés tragédia. KELLENEK szabályok, és az idióta barmok ellen fel is kell lépni. Minél kevesebb balesetre kell törekedni. De az autózás műfajilag mindenképp életveszélyes, NULLA baleset akkor lesz, ha betiltják, úgyhogy totál életszerűtlen korlátozásokat ne indokoljunk már azzal, hogy ha nem lenne, lehetne még pár plusz baleset. Itt most leginkább két dologra gondolok. A zéró toleranciára, és a 130-ra autópályán. A többi sebességhatár rendben, és AKI RÉSZEGEN VEZET, EGY FELELŐTLEN BAROM. Sőt, aki tudja, hogy vezetni fog, ne igyon! De nem várható el, hogy akinek kocsija van, MINDIG absztinens legyen, és NEM LEHET MINDIG ELŐRE TUDNI, hogy valakinek nem kell hat órán belül elmennie egy pohár bor után ebédhez, a taxi, és sofőr meg nem alternatíva az átlag anyagi helyzetű embernek. Ami pedig a 130-at illeti, nem várható el, hogy egy erős kocsival valaki annyival menjen, mint a celerio, ez életszerűtlen, baromság, ha valaki megvett egy viszonylag erősebb kocsit joga van rendeltetészerűen használni, ha a körülmények engedik. Van, amikor kell korlátozás, és a németeknél már talán túlzás, hogy akár 350-el is lehet menni. De 200 megengedett lehetne, kis forgalomsűrűség, és megfelelő időjárás esetén. A matricaellenőrző kamerák, és az Országos Meterológiai Szolgálat adatai alapján lehetne frissíteni, hogy mikor mennyit írnak ki az ELEKTRONIKUS táblára, az aktualitásoknak megfelelően, amúgy lehetne 130-nál kevesebb is, ha mondjuk ónos eső van, de kis forgalom, és jó idő esetén 200. És ha valaki nekem azt mondja, hogy ezektől valamivel több baleset történne, attól azt kérdezem, hogy miért nem visszük le a sebességhatárt autópályán 80-ra, és miért nincs még zéróbb tolerancia, 30-100 ezer pénzbírság helyett mondjuk járhatna 10 év fegyház is, a minimális vérlakoholszintért, akkor is, ha nem okozott balesetet... Úgy még több ember életét lehetne megmenteni, ez egészen biztos...
2017. jún. 18. 14:19
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:
100%

"a taxi, és sofőr meg nem alternatíva az átlag anyagi helyzetű embernek."


Akkor nem iszik, ennél olcsóbb megoldás nincs.


" ha valaki megvett egy viszonylag erősebb kocsit joga van rendeltetészerűen használni, ha a körülmények engedik."

Ahhoz van joga, amit a jogszabályok megengednek. Sehol nincs olyan leírva, hogy ha te 420 lovas autót veszel akkor neked 280 a sebességhatár :D


"És ha valaki nekem azt mondja, hogy ezektől valamivel több baleset történne, attól azt kérdezem, hogy miért nem visszük le a sebességhatárt autópályán 80-ra,"


Azért meg az is hasonló ökörség lenne, mint felemelni a limitet 200-ra. A biztonság szempontból forgalomtechnikailag az a legjobb, ha nincs jelentős sebességkülönbség az autók között. Az amcsiknál ezért (közel)ugyanannyi a limit minden járműre autópályán.

Hogy mi van a német autópályán az egy dolog és teljesen más a magyar valóság. Nemrég épp azon csodálkoztam, hogy a Budapest-Miskolc távon 145-re állított tempomatnál összesen 2 autó előzött meg, de olyan is volt hogy kisteherrel mentem 115-tel és előzgetnem kellett egész úton, mert a személyautók harmada még ennyivel sem ment. Te a 80-90ező kamionok és a 100-120-azó személyautók mellett akarsz 200-zal veretni, hát őőő..


Az M1-es a forgalma és az állapota miatt még éjjel sem alkalmas erre, az M5-ön szintén nagy a forgalom, veretésre maradna az M6, az M3 és az M7 "külső szakasza" (mondjuk Füzesabonytól és Balatonkeresztúrtól). Lusta vagyok kiszámolni, de ezeken a szakaszokon 15 pernél többet nem nyernél, a többin meg necces 200-zal tolni (jártam annyival, tapasztalatból mondom). Ez ilyen vergődés a semmiért :D


Majd ha a magyar valóság is az lesz, mint a bajor, mindenki rutinosan fog pályázni, mindenki 150 ló fölötti autóval és mindenki beleszokott valamint a pálya is három sávos majd akkor talán térjünk erre vissza.

2017. jún. 18. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 A kérdező kommentje:

"Akkor nem iszik, ennél olcsóbb megoldás nincs. "


Ja, akinek kocsija van, legyen teljesen absztinens, csak ide lyukadunk ki... Nyilván egy pohár sör az ebédhez, meg a taxi, ugyanannyiba kerül...



" Sehol nincs olyan leírva, hogy ha te 420 lovas autót veszel akkor neked 280 a sebességhatár :D "


280 talán már sok, de a 200 életszerű lenne. Akkor ennyi erővel be lehetne tiltani az erős autók árusítását. Vagy az autógyártók is hülyék, hogy 130-nál nagyobb sebességre is képes autókat árulnak?



"Azért meg az is hasonló ökörség lenne, mint felemelni a limitet 200-ra. A biztonság szempontból forgalomtechnikailag az a legjobb, ha nincs jelentős sebességkülönbség az autók között. Az amcsiknál ezért (közel)ugyanannyi a limit minden járműre autópályán. "


Nem érted. MINDENKI menjen 80-al, és aki gyorsabban megy, annak öt év börtön. Így nem lenne sebességkülönbség.:)


"Hogy mi van a német autópályán az egy dolog és teljesen más a magyar valóság. Nemrég épp azon csodálkoztam, hogy a Budapest-Miskolc távon 145-re állított tempomatnál összesen 2 autó előzött meg, de olyan is volt hogy kisteherrel mentem 115-tel és előzgetnem kellett egész úton, mert a személyautók harmada még ennyivel sem ment. Te a 80-90ező kamionok és a 100-120-azó személyautók mellett akarsz 200-zal veretni, hát őőő.. "


Ha nem nagy a forgalom. Nyilván Németországban is vannak celerio, meg micra féle kisautók a külső sávban, még ha kevesebb is, mint nálunk.

2017. jún. 18. 14:43
 3/32 A kérdező kommentje:

"Nyilván Németországban is vannak celerio, meg micra féle kisautók a külső sávban"


De még ha abból kevesebb is, a gazdasági helyzet miatt, kamionok, tuti vannak ott is...

2017. jún. 18. 14:45
 4/32 A kérdező kommentje:
És tudtommal KÉT SÁVOS korlátozás nélküli szakaszok is vannak Németországban. De én még csak nem is azt mondom, hogy korlátlan legyen, hanem hogy úgy legyen 200, hogy azonnal vigyék lejjebb, ha a kamerák egy szintél nagyobb forgalomsűrűséget érzékelnek, vagy megváltozik az időjárás...
2017. jún. 18. 14:50
 5/32 anonim ***** válasza:
100%

"Nyilván egy pohár sör az ebédhez, meg a taxi, ugyanannyiba kerül... "


Ez itt már off, de miért erőlteted ezt ennyire? Nem bírod ki hazáig/autó lerakásig hogy ne igyál? Talán alkoholista vagy? :D


"280 talán már sok, de a 200 életszerű lenne."

csak hasra ütésre írtam egy jó nagy számot teee :D


"Akkor ennyi erővel be lehetne tiltani az erős autók árusítását. Vagy az autógyártók is hülyék, hogy 130-nál nagyobb sebességre is képes autókat árulnak? "


Erős autóval is lehet sebességhatárt betartva közlekedni. Van egy elég nagy piac ahol nincs limit és mi pont ebben az unióban vagyunk, értelmetlen lenne elvárni, hogy unión belül is a lokális piacoknak megfelelően gyártsák az autókat. Mivel ilyet épp te akarsz a többi ország nem, ezért az itteni piacra kerülő autókat kellene szoftveresen módosítani, ami nekünk többe kerülne. Öngól. :D


"Nem érted. MINDENKI menjen 80-al, és aki gyorsabban megy, annak öt év börtön. Így nem lenne sebességkülönbség.:) "


De én értem, de veled ellentétben nem csak trollkodok. Az amcsiknál pl valami 70-75mph a limit a sztádán és ennyivel mehetnek a kamionok is. Nem az a lényeg, hogy lassan menjünk, hanem hogy megfelelően homogén legyen a forgalomban résztvevők sebessége.


"Ha nem nagy a forgalom."

ha nem süt szembe a nap, ha nem esik az eső, ha nincs köd, ha nincs -10 , ha ha ha ha... Próbáld meg ezt úgy megfogalmazni, hogy bele lehessen írni a kreszbe és ne tudjunk belekötni (nem fog menni) :D


Németország így, Németország úgy hát költözz ki. Ez még egyelőre nem Németország.

2017. jún. 18. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/32 anonim ***** válasza:
100%

Kötelező GPS nyomkövetés, folyamatos sebesség távregisztráció.

10 perc 20 % feletti túllépés = jogsi bevonás 1 hétre.

20 perc után 1 hónapra.

10percig 50% feletti túllépés = bevonás fél évre.

20 perc felett egy évre.

100% feletti sebességtúllépés = végleges bevonás, pszichiátriai vizsgálat után új tanfolyam,új vizsga, büntetett előélet...

Magyarul: minden szabálysértés meg lenne büntetve. Minden. Ennyi. Ha rajtam múlna. A kérdezőt megütné a guta, az csak külön haszon lenne.


Az idióta barom kérdező csak azt felejti el, hogy az erősebb kocsi csak gyorsabb, de hiába négyszer olyan erős, mint egy Celerio, nem tud négyszer olyan gyorsan megállni. A surlódási tényező a kerék és az aszfalt között ugyanakkora mindkét kocsinál.


Egy közlekedés-pszichológus már a fenti, nagybetűs fröcsögésekben tobzódó írásai alapján is vezetésre mentálisan alkalmatlannak nyilvánítaná.

REmélem a következő járműve egy akkumulátoros hajtású rokikocsi lesz... ezzel a mentalitással egyenes úton van ehhez.

2017. jún. 18. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/32 anonim ***** válasza:
100%

6-os én is nagyon várom már a kötelező GPS-es fekete dobozt.

Általában pont a tülekedő barmok nem mérik fel a távolságot jól, 2m követési táv, 1m-en belül bevágnak mindenki elé. Aztán csodálkoznak ha néha nem tudja a másik menteni a helyzetet és csatt lesz

2017. jún. 18. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/32 anonim ***** válasza:
100%

Az ilyenekre gondolsz? [link]

Amíg egy ilyen eset után az emberek 50%-a azzal van elfoglalva hogy milyen autókkal történt és azoknak milyen fajta és jellemzőjű sofőreivel és az emberek másik 40%-a azon gondolkozik hogy kellene őket felakasztani vagy felnégyelni és csak 10% vagy annyi se keresi értelmesen a megoldásokat addig nem is lesz megoldva a biztonságosabb közlekedés.

Éjjel két halálos baleset is történt négy halottal. Egy karambol és egy villanyoszlopnak ütközés.

Az igaz hogy hiába a tiltás vagy az ellenőrzés akkor is lesznek akik meg fogják tenni hogy gyorsabban mennek mint amit az autójuk biztonságosan elbír vagy mint a tudásuk.

Van aki úgy van vele hogy ha már fizetett a jogsiért akkor neki bármit szabadjon

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztons..

Több olyat ismerek aki vállalkozó és nyomja neki radarblokkolóval mert úgyis jelzi neki a traffit (köztük egy nagy SUV-bal közlekedő vállalkozó családanya) ha meg lecsúszik egyszer az útról és nekimegy valaminek akkor sírhat utána a család vagy a vétlen áldozat után a családja. Észt és jó mentalitást se adnak a jogsi mellé.

A rossz mentalitás és az emberek hülyesége okozza a legtöbb balesetet. Csak kis részük önhibán kívüli. A fejekben kellene rendet tenni.

A jogsi szerzés rendszerébe kellene iktatni egy olyan tárgyat ami rendet tesz a fejekben és megmutatja hogy a szabályok értünk vannak - kötelezően megnézendő elrettentő példákkal szaftosan véres balesetek utáni felvételekkel. A rutin órákba is be kellene iktatni olyan gyakorlatokat amilyenekre csak külön lehet elmenni (megcsúszás gyakorlatok stb) hogy érzékeljék hol vannak egy átlagos autó határai.

2017. jún. 18. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/32 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy mindenki a pár nagy nyilvánosságot kapott esetből indul ki és az alapján szankcionálna. Az abszolút gyorshajtás a személyi sérüléssel járó balesetek ~1%-át okozza.


Autópályán simán megoldható lenne a probléma, ott vannak a HU-GO ellenőrző kapuk, regisztrál minden áthaladást, ezekkel megoldható lenne a section kontroll mérés és megszűnik a száguldás. Ez tök szuper, mert csomó trafizó rendőr felszabadul és a kérdezőhöz hasonlókat ki lehet szűrni, de a balesetek száma nem csökkenne.


A grízesebb szakaszokra ki lehetne építeni követési távolság ellenőrző rendszert, azzal javulna a koccanások balesetek aránya, de a személyi sérüléses eseteké nem.


2014-ig nyilvános a KSH baleseti statisztikája, lapozzátok át, letölthető a netről. A személyi sérüléses balesetek legnagyobb részét olyan dolog okozza, amit technikai eszközökkel nem lehet kiszűrni: elsőbbség meg nem adása, relatív gyorshajtás stb..


Ha amerikai mintára összekötnénk a biztosítást és a szabálysértési törvényt akkor már lenne érezhető csökkenés - meg barominagy felháborodás, mert a fél országnak ugrana a jogsija :D :D

2017. jún. 18. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/32 anonim ***** válasza:

Én az a fajta vagyok, aki a magyar pályán is tolja 180-al ha úgy van. Mégis azt mondom, hogy semmi értelme nem lenne a 130-as limiten változtatni. Bőven elég. Amit írt John is, senki sem megy gyorsabban, sőt, rengetegen a 130-at se tartják. Múltkor végigmentem teljes hosszúságában az M3-on tempomat 140el, egyetlen egy autó ment el mellettem, egy X6-os, az is éppen a végsebességet tesztelhette.

Amit kéne emelni, az az 50-es korlátozás falukban. Oké, sok faluban rendben van az 50m de főutkon, ahol elég széles az út, ott lehetne 70 mondjuk. Ja meg főutakon én mindig 120-al megyek, a 90-et nagyon kevésnek érzem, még az 1.2-es Renaultval is. Pályán viszont elég a 130 bőven (oké hogy túl szoktam lépni, de na).

Németország dicsőítését meg hagyjad. Igen, abban igazad van, hogy ott 200-al mennek egymás s3ggében, és mégsincs több baleset. De maga a pálya egyáltalán nem olyan szuper, rengeteg helyen szarabb a burkolat, mint egy átlagos magyar pályán. És ott is az 1.0-ás Corsával nyomul az echte német a belső sávban, ha éppen úgy van. Tele van mindenféle régi, kicsi, nagy, stb autóval a német pálya is, ott sem csak a V6-os Audik járnak a pályán.

2017. jún. 18. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!