Miért nem szeretik sokan a traffipaxoló rendőröket, amikor az autósokért vannak kint, hogy ne történjen baleset?
Attól, hogy lemérik a sebességed, nem történik baleset? Maximum azon az 50 méteres útszakaszon...
Azért utálják őket, mert ennek az egésznek semmi más célja nincs, mint a rendőrség kincstárának a feltöltögetése.
Ami elrettentő erejű lehet azok a Véda kapuk vagy ha kint áll a rendőrautó az út szélén hogy mindenki jól lássa. A rejtett traffipaxolás már eső után köpönyeg. Ahogy más is írta lehet hogy kap csekket aki gyorshajtott de közben meg lehet elüt valakit vagy balesetet okoz.
Az is jó amikor kint vannak az életnagyságú traffizó rendőrt imitáló táblák de azokat meg a hvcsk tönkreteszik. Vagy ha ki van téve a radar controll vagy más traffipaxozásra figyelmeztető táblák akkor is szoktak lassítani.
"Ahogy más is írta lehet hogy kap csekket aki gyorshajtott de közben meg lehet elüt valakit vagy balesetet okoz."
A sebességmérés hosszútávon is hatásos lehet. Ha nem kap csekket, akkor még hetvenöt éven keresztül száguldozik, ha rendszeresen megkapja a csekket, előbb-utóbb abbahagyja. Persze ettől még lehet utálni a rendőröket, mert csak.
#1-re :
A kincstár feltöltése, az állami kincstáré, ahonnan a rendőrök is kapják a működésükhöz szükséges pénzeket, meg a minisztériumok, és még sokan, többek között a miniszterelnök is.
A témához:
Sokan magát a traffipaxozást nem szeretik, mert kapják a csekket. Legjobban irritáló, amikor egy útjavítás végén "ottfelejtik" a sebességkorlátozó táblákat, és ezen a szakaszon mérnek sebességtúllépést. Nagyon idegesítő tud lenni, ha egy útszakaszt a teljes szélességében felújították, de a 40-es sebességmaximum tábla - építési munkák miatti útszűkületet jelezve - még mindig kint van. Ilyenkor pofátlanság a sebesség-ellenőrzés, hiszen megszűnt a veszélyes körülmény, aminél fokozott körültekintéssel és óvatossággal kell közlekedni.
Ha az iskolák, óvodák mellett vannak és veszélyes útszakaszokon mérnek, akkor rendben, üsse kavics. Viszont mikor hajnalban mentem haza, üres volt az M2 Dunakeszi és Vác között, akkor minek kell traffizni? Azt remélem senki nem gondolja komolyan hogy egy autóúton mész 120-130-cal (90es korlát a 2x1 sáv miatt), majd az autó csak úgy ok nélkül leesik az útról mint a Chemotox-szal lefújt légy.
Nem a rendőrökkel van a bajom, hanem a traffipax-szal.
Pár felmerült érv:
1. Saját zsebüket tömik - Nem nyert, az állami költségvetésbe megy a lóvé. Abból lehet stadion vagy kórház is.
2. Elbújnak - Naná, máskülönben a sebességhatárokat kizárólag ott tartanák be a gyorshajtásra hajlamos autósok, ahol látható az ellenőrzés.
3. Kint felejtett tábláknál traffiznak - Nehéz ügy megítélni, mikor tekinthető egy munka befejezettnek. Sokszor csak a heteket csúszó műszaki átadás után szedik le a táblát, de érdemi meló nincs. Sőt, mondjuk ha egy adott munkafázisban akár csak egyetlen alkalommal kitolat a kanyarban egy Kamaz, azt esélyes, hogy 30-as táblával kell levédeni. Te autósként ugyanúgy nem fogod tudni, hogy azért van kint a tábla, mert ott Kamaz jön ki egy hónapban egyszer, ahogyan a rendőr sem tudja...
4. Minek mérni éjszaka, üres úton - Vajon honnan tudod, hogy hol milyen a kereszteződések beláthatósága, geometriája? A sebességkorlátozások jelentős része ilyen, egyszerű paraszti szem számára nem feltétlenül nyilvánvaló ok miatt létezik. Ezeket éjszaka sem szerencsés felülbírálni, mert elég két autó is egy balesethez.
Azért azt a környéket elég rendesen ismerem, tekintve hogy évekig ott laktam és rendszeresen arra jártam.
Reggel lehet értelme a dolognak, Vác irányából pont ott (Gödnél) szűkül a 2x2 sáv 2x1-re és a reggeli csúcsforgalomban összegyűlnek az autók. Reggel kb 7-8 tájékán. Viszont 2-3 tájékán a csúcsforgalom jó ha percenként 1 autót jelent, szerintem rendőri jelenlét nélkül is sikerül a külső sávban egyenesen továbbhaladni.
Pont teljesen lényegtelen hogy 90nel vagy 130-cal mész (vagy esetleg nem lassítasz vissza 110-ről). Az autópályán is elég egy sáv, hiába rendelkezel kettővel irányonként, mégis csak az egyiket használod. Itt semmivel sem rosszabb a helyzet, nincs nagy kanyar, nem rossz az aszfalt minősége, sőt egyes autópályák is megirigyelhetnék.
Nem mellesleg a statisztikát átböngészve megtalálható hogy nem az abszolút gyorshajtás a balesetek legnagyobb előidézője
Mert nem az autósokért vannak, hogy ne történjen baleset.
Ha így lenne, megállítanák a gyorshajtót, az útjába állnának - ne tedd! De nem teszik, később küldik ki a büntetést. Ha van pénzed akár egész nap 200 - zal járhatsz fel - alá az M1 - en.
Képzeld el, ez olyan, mintha téged huligánok az utcán agyba - főbe vernének, jönne a rendőr levideózná, neked nem segítene, otthagyna vérbe fagyva, de ne aggódj, a videó alapján a merénylőket majd később megbüntetik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!