Sokan mondták már nekem, hogy tudni kell, hogyan kell esni a biciklivel baleset esetén. Ez mit takarhat?
Igen, esni tudni kell, például nem szabad kitámasztani karral, mert annak törés a vége általában, meg kell próbálni átfordulni, és úgy csökkenteni a lendületet és hasonlók.
Ezzel csak az a gond, hogy elméletben persze mindenki marha nagy király, hogy hogyan kell esni, de a valóságban mikor a másodperc tizedrésze alatt kell döntést hoznod, akkor ha nincs készségszinten begyakorolva a dolog, akkor úgyis el fogod követni a tipikus amatőr hülyeségeket (pl kitámasztott karra esel). Akik pedig ezt terjesztik, azoknak megnézném, hogy hány %a tud valóban esni, vagy csak a szája jár, hogy ő mekkora guru.
Szóval igazából teljesen igazuk van, ha tudsz jól esni rengeteg sérülést megúszhatsz, de ez nem úgy működik, hogy elolvasod a "Howto: esés" blogpostot a neten, és minden menni fog.
Én 2 napja indultam útnak éjszaka szingli biciklimmel, és fagyott az út, de ennek akkor még nem voltam tudatában, hiába látszott, hogy csillog az úttest.
egy kereszteződésen át tekertem 25km/h környékével érzésem szerint, ami után az egyenesen továbbhaladó út erősen macskaköves volt, nem akartam szétrázódni, gondoltam, felmegyek jobbra a járdára a kereszteződésből.
elkezdtem jobbra fordítani a kormányt, és dőlni minimálisan, de ez pont elég volt ahhoz, hogy az első kerék tovább csússzon előre, én meg már túlságosan is bedőltem, kiment a bicó oldalra, és a jobb vállamon, és az övre tett U-lakattal a csípőmön korcsolyáztam végig a kereszteződés közepétől a járda padkáig úgy, hogy közben a kormányt el se eresztettem. a bukó is leérhetett a vállam fölött az aszfaltra, és behúzott nyakkal lestem ki a szemüvegem mögül, hogy vajon megállok-e a padka előtt, vagy felugrik -e rá a vállam nagy fájdalmak közepette..
végül megálltam pont előtte, és miután nagy levegőt vettem hitetlenkedés közben, felálltam a kezemben felejtett bringakormánnyal együtt.
szóval megúsztam egy horzsolással a vállamon, egy lila folttal a csípőmön, és egy vágás alakú sebbel valahol a csípőm alatt, a combom oldalán-tetején (nem tudom, hogy az U lakat segített-e, vagy ártott)
judo-ztam régen, tanultunk is esni, és kigurulni ugrásokat, eséseket, később parkour-oztam is pár éven át, de ha bicikli van a lábad között, akkor sztem nem nagyon tudsz technikázni, csak eldőlsz, és reméled, hogy marad belőled még valami az aszfalt radírozó ölelése után
1 éve egykézzel tekertem, hogy megnézzem a gps-t a jobb kezemben, amikor vészfékeznem kellett, és reflexből húztam be az első féket.
Azt hiszem, egy t eljes előreszaltó lett belőle, de 180 fok csavarással is, mert szabályosan háttal érkeztem, menetirány fele mutató fej iránnyal, és a bal kezemmel akkor is fogva maradt a kormány, csak akkor a táskámban volt az U lakat a táskámban, és az tartotta a protektor szerepét
Ott jobban felhorzsolódott a jobb könyököm is, és szerintem a jobb hátam / vállam határa is, illetve egyéb horzsolások itt ott a lábamon
ha nem jeges az út, akkor kedvezőtlenebb a súrlódás..
Ezek alapján nekem két szerencsésebb esésem volt, és megoldhatatlan lett volna, hogy eldobjam magamtól a bringát, el se jutottam volna addig
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!