Meghúzták a lányom a gépjárművezetői vizsgán, szerintem sem jogos, mit lehet ilyenkor tenni?
Már majdnem végeztek a vizsgán,minden OK. volt, mígnem a paréj vizsgabiztos a végén beparkoltatta a LIDL parkolóba, ahol szabályosan index után már félig benn volt, de ekkor a mellette lévő besötétített üvegű kisteherautó majdnem beletolatott. Az oktató beletaposott a fékbe, ezután azonnal átküldte az anyósülésre a lányomat a biztos.
Ha nem fékez bele, összeütköznek, de ha betétlapot kellett volna kitölteni, egyértelműen a kisteherautó lett volna a hibás. Az, hogy nem a lányom fékezett, és hosszabb a reakció ideje, szinte természetes, az oktató hosszú évek autóvezetői rutinjának köszönhetően. Lehet ilyenkor óvást benyújtani, tekintettel az adott szituációra?
Már nem is tudom, ki írta, de nem volt vészhelyzet.
Az oktató szemmel láthatóan 2 parkoló autó közé kérte a beparkolást, a vizsgázó körültekintően megkezdte az akciót, indexelt!
A már jócskán elkezdett manőver közben sem mozgott még egyik autó sem, sőt a lesötétített üveg miatt elhagyottnak
tűnt a 2 autó. Ráadásul a vizsgabiztos sem lehetett szerintem olyan g.nyó, hogy mozgó autók közé kéri a beparkolást, bár ez sem lehetetlen, ezen sem csodálkoznék, de ez esetben hiszek a lányomnak, nagyon racionális.
Valahogy egy ilyen példát hoznék, bár kicsit nem autós:
Egy őrült kínai egy vas széket vágott a fejemhez, melyet múltam miatt, (gyakorlás) bal kézzel hárítottam, a vas szék széthullott, de úgy nézett ki, hatalmasat csattant a fejemen. (Megjegyzem, azért érte a halántékomat, de meg sem kottyant.(gyakorlás)
Teljesen úgy nézett ki, mintha az egész művelet a fejemen zajlott volna, meglepődve nézte a kínai a szék maradványait a kezében, majd elfutott.
Gyakorlatlanabb ember simán lefeküdt volna, ha fejbevágják egy összecsukott nagyméretű vas székkel.
Kedves Kérdező; azt hajtogatod végig, hogy ütközés esetén a kisteherautós lett volna a hibás. Ez eddig rendben is van. A probléma az, hogy ez egy elkerülhető helyzet volt. A KRESZ szerint meg minden balesethelyzetet el kell kerülni, akár más szabályok megszegése árán is. A lányod ennek nem tett eleget (lehet egy-két másodperc múlva már fékezett volna, de utólag ez már mindegy).
Vizsgabiztost nincs értelme szidni, mert az oktató beavatkozása miatt mindenképp meg kellett buktassa a lányodat. Ha valaki, akkor az oktató reagálta túl a helyzetet, de ezt kamerafelvétel nélkül nem lehet megállapítani.
"Egyszer volt egy olyan szitu, hogy a feleségem vezetett, én az anyósülésen. "
...
"Az előttünk haladó AUDI egy őelőtte haladó teherautó lezuhanó pótkereke miatt satufékezett. Más kérdés, hogy betartotta-e a követési távolságot az AUDI? (A feleségem szerintem nem, de a kanyar miatt ez is vitatható, az AUDI kiért már a kanyarból, a felségem még az AUDI fékezésekor nem)"
Az mellékes, hogy a feleséged mit gondol erről a szituról. A tények mást mutatnak.
Az nem derül ki a leírásból, hogy az Audi meg tudott-e állni azelőtt, hogy a leszakadó pótkerékbe belehajtott-belecsúszott volna (ha igen, akkor betartotta a kellő követési távolságot, ha belecsúszott, akkor nem tartotta be), viszont a feleséged egyértelműen nem tartotta be, mivel belecsúsztatok a satufékező Audiba. Lehet ezt is rongyosra magyarázni, de ha ilyen lassú a feleséged, vagy ilyen gyenge a fék vagy kopott a gumi az autótokon, akkor tartson kétszer vagy háromszor akkora követési távolságot, mint szokott, és akkor nem fog belecsúszni senkibe. Nem az a megfelelő követési távolság, ami annak látszik, vagy amit annak ítélünk meg, hanem az, amiről még biztosan meg tudunk állni az előttünk haladóba történő belecsúszás nélkül, minden körülmények között, ha akár vészfékezésre is kerül sor.
A lányoddal kapcsolatban: ha bármi balesetet okoz, vagy annak részese lesz, akkor sem fogadja el a rendőr azt a magyarázatot, hogy "még nincs rutinom", "még nem érzem az autót", vagy "kicsivel hosszabb a reakcióidőm". Sőt, ha ilyennel védekezik, akkor jó esélye van annak, hogy elküldik felülvizsgálatra, hogy alkalmas-e egyáltalán a közúti forgalomban történő részvételre. Sőt, el tudom képzelni, hogy ezt még most is megteszik, ha nagyon szívóskodsz, a vége meg az is lehet, hogy a lányodat eltiltják az autóvezetéstől, még mielőtt a jogsit megszerezhette volna.
Elég szerencsétlen a helyzet, amit vázoltál, és együtt is érzek a lányoddal - de ez nem mentesíti őt az alól, hogy nem tudott időben és megfelelő módon kezelni egy balesetveszélyes helyzetet, amibe belekerült. Igen, lehet ezt a rutintalanság számlájára írni, de pont a minimális rutin megszerzésére irányulnak az oktatóórák. Tehát ha rutintalan még, akkor vegyen még pluszórákat, hogy kellő rutint tudjon szerezni az ilyen és hasonló helyzetek helyes kezelése érdekében.
Most jobb lett volna, ha elsőre átengedik, és következő héten összetöri az autót?
Szent Péternek is benyújtanál óvást, tekintettel a szituációra?
"Ha nem fékez bele, összeütköznek, de ha betétlapot kellett volna kitölteni, egyértelműen a kisteherautó lett volna a hibás."
Ha a lányodnak nincs akkora reakcióideje, hogy azonnal fékezzen, akkor még nem szabad átengedni a vizsgán! Melyik oktató vállalná be azt, hogy a lassú tanuló miatt kiessen a munkából, mert összetörik az autóját?
Inkább buktassák meg ötször, de hatodszorra menjen rendben!
Sziasztok!
Olvasom a sok hozzászólást és úgy gondolom én is írok most már mivel rólam van szó. Én buktam meg tegnap forgalomból.
Tényleg egy szerencsétlen helyzet volt, nekem kellett volna előbb fékezni, az ilyen helyzetekre valóban nem vagyok felkészülve, mivel ezt a gyakorlati órákon nem tanítják. De az ember nem az oktatás alatt tanul meg vezetni, hanem hosszú évek alatt sok km levezetése után. Mi a tanfolyamon csak egy alap járműkezelést tanulunk meg.
Biztos vagyok benne, hogy senki nem vizsgázik úgy le, hogy minden tökéletes. Ahhoz hogy forgalmin átmenjünk nagy szerencse kell. (nálunk nem lehet lefizetni a vizsgabiztost) mert egyes városokban csak úgy engedik át az embereket.
A mai világban nem egyszerű tanulónak lenni.
Mindenki rohan, ideges, türelmetlen.
Hiába megyek a megengedett legnagyobb sebességgel , megelőznek, csak mert tanuló vagyok.
Nem vezetek tökéletesen, de törekszem rá, hogy egyre jobb legyen.
Már közel 60 óra levezetése után mentem először vizsgázni, mert úgy gondoltam, hogy amíg nem vagyok biztos magamba felesleges. Ahogy írta valaki, hogy Apuci kislánya vagyok, nem tömi jogsira pénzzel a zsebem, magam teremtem elő, ami elég megterhelő már így lassan 250 000ft-nál járva.
A következő vizsgám 3 hét múlva lesz, addig sokat fogok még gyakorolni, remélem most már sikerülni fog.:)
Köszönöm a hozzászólásokat!
"Ha nem fékez bele, összeütköznek"
A vezetés nemcsak arról szólhat hogy ne okozzunk veszélyhelyzetet, hanem arról is szól hogy egy bizonyos veszélyhelyzetet megoldjunk. Azt a veszélyhelyzetet hiába a tolató autó okozta, de egy fékezéssel állításod szerint is mg lehetett oldani. És ha ezt a megoldást az oktató tudta csak megtenni akkor valószínűleg jogos volt a büntetés.
El kell választanos a helyzetet két felé. Ha ütközés lett volna akkor a tolató autót büntetik meg valószínűleg mert a tanuló autóban 3-an is állítottá volna hogy rájuk tolatott. De nem volt ütközés, és azért nem volt ütközés mert az oktató beleavatkozott a lányod vezetésébe. Reakcióidőről jelen esetben kár beszélni, elég szélsőséges esetről beszélünk, és az hogy a lányod reakcióideje nem volt elég gyors az jelen esetben a vizsgájába került. Lehet hogy a lányod nem figyelt eléggé, és ha figyel akkor ő is tudott volna fékezni időben, és lehet hogy az oktató azért volt fékkészenlétben mert láthatta a tolatólámpa felvillanását. Ugyanis a tolatólámpa felvillanása jelen szituációban igencsak arra utaló jel hogy a kocsi el fog kezdeni hátrálni. Lehet hogy a lányod ezt nem vette észre.
"Tényleg egy szerencsétlen helyzet volt, nekem kellett volna előbb fékezni,"
Pontosan. Nem fékeztél, ezért buktál meg jogosan.
"az ilyen helyzetekre valóban nem vagyok felkészülve, mivel ezt a gyakorlati órákon nem tanítják."
De tanítják azt, hogy figyelj oda, és fékezz időben.
"De az ember nem az oktatás alatt tanul meg vezetni, hanem hosszú évek alatt sok km levezetése után. Mi a tanfolyamon csak egy alap járműkezelést tanulunk meg. "
Abba pedig beletartozik az is, hogy óvatosan vezess, és fékezz időben.
"Biztos vagyok benne, hogy senki nem vizsgázik úgy le, hogy minden tökéletes. Ahhoz hogy forgalmin átmenjünk nagy szerencse kell. (nálunk nem lehet lefizetni a vizsgabiztost) mert egyes városokban csak úgy engedik át az embereket."
Szerencse és tudás is kell.
"A mai világban nem egyszerű tanulónak lenni. Mindenki rohan, ideges, türelmetlen. Hiába megyek a megengedett legnagyobb sebességgel , megelőznek, csak mert tanuló vagyok."
Azzal ne foglalkozz. Én is meg szoktam előzni a tanulót, amikor harmincöttel halad hetvenes táblánál. Ez miért zavar téged?
"Nem vezetek tökéletesen, de törekszem rá, hogy egyre jobb legyen. Már közel 60 óra levezetése után mentem először vizsgázni, mert úgy gondoltam, hogy amíg nem vagyok biztos magamba felesleges."
Akkor elmondom, hogy a 60 óra is kevés sajnos....
"Ahogy írta valaki, hogy Apuci kislánya vagyok, nem tömi jogsira pénzzel a zsebem, magam teremtem elő, ami elég megterhelő már így lassan 250 000ft-nál járva."
Ennyibe kerül, nem szabad elhinni, hogy 50ezerből megvan.
"A következő vizsgám 3 hét múlva lesz, addig sokat fogok még gyakorolni, remélem most már sikerülni fog.:)"
Sok sikert hozzá! Esetleg hétvégén édesapáddal menjetek ki parkolóba, elhagyott területekre, és gyakoroljatok együtt, én is így gyakoroltam otthon.
Közben kiderült a pontos történet.
A vizsgabiztos kiáltott, hogy FÉKEZZEN!
Ez már állítólag az oktatónak szólt,vagyis azon az alapon, hogy ki fékezett volna először, a helyes sorrend:
Vizsgabiztos, Oktató, Lányom.
Tehát az oktató is bukott volna, ha ő vizsgázik.
A másik, azt honnan tudjátok, hogy nem tudta volna elhárítani a vészhelyzetet a lányom? A fékezési versenyt nem ő nyerte, de ha egyedül lett volna, elképzelhető, hogy meg tud állni a baj előtt, vagy elkormányozza az autót.
(Bár ezt tényleg a rutinosabbak csinálják a tanulók szembefogást, fog összeszorítást, kiáltást,nyakbehúzást eszközölnek, lesz ami lesz alapon. Több éves jogsival is
Fék felengedést, finom vissza fékezést még lehet, hogy 20 év múlva sem tudják, csikorgó fékekkel szállnak bele a másikba.
A feleségem AUDIBA érkezéséről: Persze, hogy nem tartotta be, fizetett is, mint a katonatiszt. Bár a kanyar miatt a kötelező távolság nem volt egyértelműen felmérhető.
Az AUDI satuféke sem lett volna kötelező, de meg tudott állni, nem biztos, hogy megvolt neki is a követési táv, a le eső gumi nem okozott kárt a lökhárítójában, bár érte azt, de a gumi nem követelt betétlapot az AUDITÓL, gazdája egyébként is meg sem állt, észre sem vette, hogy leeső pótkereke mekkora galibát okozott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!