Miért csukják le a vasúti sorompókat 10 perccel a szerelvény érkezése előtt? Számos baleset szerintem emiatt következik be, mivel megpróbálnak átpattanni még gyorsan.
És sajnos ez általános,még a HÉV vonalain is.
Még a megállóba sem állt be a szerelvény,a sorompó már régen csukva..
Miért kell nekünk azt megvárni amíg messziről beérkezik,és az összes nénike-bácsika fel le száll a reggeli csúcsban?
Mert rosszul vannak behangolva. A sorompó úgy csukódik hogy amikor a vonat elhagy egy érzékelőt akkor a sorompó lemegy. A probléma hogy valamelyik vonat lassabban megy, de ez nincs beállítva, így ugyanúgy csukódik le mintha gyors vonat jönne.
A baleset meg abból van hogy sok hülye nem néz körül a vasúti átjáróban és átmegy a piroson.
Az emberélet fontosabb, mint a 10 perces várakozás. Gondolom.
El lehet tölteni tartalmasan is azt a 10 percet. :)
A vasúti biztonsági berendezések jellemzően faék egyszerűségűek, mert ezek a legkevésbé hajlamosak meghibásodni. Különösen igaz ez az automatikus sorompóra, ahol egy meghibásodás emberéletek tucatjaiba kerülhetne, és ezért a felelősség teljes egészében a vasutat terhelné. Ezért van az, hogy az érzékelő nem nézi, hogy lassú vonat jön-e vagy gyors, hanem egy biztonságosnak ítélt távolságból egyszerűen lezárja a sorompót. Ha 10 perc, amíg a vonat elhalad, akkor 10 percre. Ha a közúti közlekedő "megpróbál átpattanni még gyorsan" és elüti a vonat, akkor az az ő felelőssége.
Forgalmasabb utakon a közútkezelő megszüntetheti a szintbeli kereszteződést felül- vagy aluljáró kiépítésével.
Egyébként meg pont a HÉV-nél én mondjuk nem erőltetném a sok nagyvasúti szabályzást. Ez egy könnyű motorvonat, nem hiszem, hogy ugyanannyi lenne a féktávja, mint egy szóló Gigantnak.
Pedig nagyon is jó ok van erre: a törekvés a maximális biztonságra. Nyílt vonali átjáróknál, ha a vonat vezérli a sorompót, akkor a behatási pont (érzékelő) úgy van elhelyezve, hogy az adott szakaszon érvényes maximális sebesség mellett a sorompó záródása és a vonat érkezése között min. 40 mp teljen el. Ehhez hozzájön még az átjáró kiürítési ideje és félsorompó lezárásához szükséges idő. Namármost, ha egy vonat ennél lassabban érkezik, akkor ez az idô megnő. Ha közben még megállóhely is van a behatási pont és az átjáró között, akkor az utascsere ideje is hozzáadódik a zárvatartási időhöz. Persze, lehetne különbséget tenni vonatok között, de ez bizony egy plusz lehetséges hibaforrás (humán tényező!) és az emberek biztonsága érdekében ezt inkább nem vállalja be a hatóság.
Ha pedig a sorompó állomáson van, akkor ahhoz, hogy a vonat szabad jelzést kaphasson az állomásra való behaladáshoz és az onnan való kihaladáshoz, az átjárót is le kell zárni. A lezárt állapot hossza tehát attól függ, hogy mennyivel kezelik korábban a jelzőket.
A kérdező kommentje:
Hát én pont a nyáron láttam Siófokon a sorompóra írva,hogy "10 percen túl is zárva tartható"...
Ebből hol a halálban következik, hogy tíz perccel előtte zárják le?! Nincs órád? Szövegértés? Szavazni meg büszkén eljársz, gondolom…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!