Meghúzták a lányom a gépjárművezetői vizsgán, szerintem sem jogos, mit lehet ilyenkor tenni?
Már majdnem végeztek a vizsgán,minden OK. volt, mígnem a paréj vizsgabiztos a végén beparkoltatta a LIDL parkolóba, ahol szabályosan index után már félig benn volt, de ekkor a mellette lévő besötétített üvegű kisteherautó majdnem beletolatott. Az oktató beletaposott a fékbe, ezután azonnal átküldte az anyósülésre a lányomat a biztos.
Ha nem fékez bele, összeütköznek, de ha betétlapot kellett volna kitölteni, egyértelműen a kisteherautó lett volna a hibás. Az, hogy nem a lányom fékezett, és hosszabb a reakció ideje, szinte természetes, az oktató hosszú évek autóvezetői rutinjának köszönhetően. Lehet ilyenkor óvást benyújtani, tekintettel az adott szituációra?
"Na de van ám egy bizonyíték, ami a lányom oldalára billenti a mérleg nyelvét:
A vizsgabiztos ezt mondta: Kérem, parkoljon be a két jármű közé. Ezután a lányom az ehhez való szükséges dolgokkal együtt, megkezdte a beparkolást. "
EZ akkor SEM lenne bizonyíték, ha lenne róla bármilyen felvétel. Ugyanis a vizsgabiztos mondhat ilyet, de arról a vezetönek KELL meggyözödnie, hogy ennek semmiféle akadálya sincs, éppen, mert azt tesztelik, hogy képes-e ÖNÁLLÓAN helyesen dönteni.
HA meg összement volna a két kocsi, akkor azt a lányod soha nem tudná bizonyítani, hogy nem indult már elötte a másik ki a parkolóhelyröl. MEllesleg az autókon azért vannak TÜKRÖK, hogy azokat hasnálja a vezetö többek közt tolatáskor is, ezért lényegtelen, hogy az üveg nem egészen tiszta.
"5: Van aki elkerüli, van aki nem, az utóbbiak közül, (aki tud állni a lábán) bemegy a biztosítóba és ha jogos, fizet neki a biztosító. Azt nem kérdezik meg, hogy ugyan már, kérem, nem lehetett volna gyorsabb a reflexe, mondjuk úgy 1 huszad másodperc az észlelés után, mert így elkerülhette volna?"
Igen, lehet így is gondolkodni. Meg lehet úgy is, hogy inkább elkerülöm a balesetet, mert akkor esetleg nem esik ki az autóm 1-2-3 hétre, neadjisten hónapra. Sőt, még túl is élem. Nem mondom, hogy mindent el lehet kerülni, de amíg lehet, én inkább más farokságát javítom, mint az autómat.
De hogy tovább válaszoljak a kérdésre is: az oktató az alatt a néhány vezetési óra alatt valamennyire megismeri a tanulót, tudja, hogy mit fog elkerülni és mit nem. Nem ismerjük (és te sem) a pontos helyzetet, mennyire várt (ha várt egyáltaltalán) a fékezéssel, hogy a tanuló észreveszi-e a balesetveszélyt. Ha a lány észre sem vette volna a balesetveszélyt, akkor pláne kell még a gyakorlás.
"A vizsga akkor sikeres, ha a vizsgázó szabályosan, baleset- és veszélyhelyzetet
nem okozva, súlyos hibák nélkül, legfeljebb 10 enyhe hibát vétve közlekedik.
Súlyos hiba:
ha a vizsgázó:
- elmulassza az irányjelzést ,
- veszélyhelyzetet okoz,
- túl lépi a megengedett sebességet,
- elmulaszt elsıbbséget adni,
- közúti jelzéseket figyelmen kívül hagyja,
- durván fékez"
Köszönöm a válaszokat, nem sértők, bár látom, egyértelműen a vizsgabiztosnak és a kisteherautónak adtok igazat.
De ismét felteszem a kérdést, és ezzel a 8-as válaszolónak is a kommentet:
Hibás-e az a vezető, aki körültekintés nélkül kitolat a parkolásból, bele egy olyan járműbe, aki szabályosan le akar parkolni, már jócskán beért a helyre, természetesen
a leparkolni szándékozó autó használt ehhez indexet.
Elfogadják-e védekezését a kisteherautó vezetőjének, ha ezt mondja:
De kérem, nem érzem magam felelősnek, énrám nem vonatkozik a KRESZ, mert én vagyok X Y, különben is, ott a fék a Tanulóvezetőn, ráadásul 2 is van a kocsiban, hadd szívjon a mazsola, ebből majd tanul.
És ismét kérdem: Miért kell egy gyakorlatlan vezetőnek
máris úgy vezetni, hogy gyorsabban fékezzen, mint ahogy
az oktató reflexből rátapos a fékre?
Egy hirtelen adódó helyzet volt, a pillanat tört része alatt. Lehetne egy tesztet csinálni, mondjuk 100 legalább 10 éve vezető autós között egy veszélyhelyzet során, mennyi idő alatt fékeznek. Ezek szerint az első átmenne, a többi megbukna?
Köszi a válaszokat, értékelem.
Mégsem tudtok meggyőzni, kinek van igaza.
Illetve a mostani utóbbi válasz kicsit engem igazol, ugyanis a súlyos hibapontok közül egyik sem volt meg.
A "durván fékez" mondjuk balesetveszélynél jogos,
bár ha úgy nézzük, szó szerint éppen a lányom volt aki nem fékezett durván, ugyanis azt az oktató tette meg, picit előbb, mint a lányom.
Egyszer volt egy olyan szitu, hogy a feleségem vezetett, én az anyósülésen.
Pont kanyarodtunk, mikor ráadásul az előttünk haladó autó satufékkel állt meg. Én kiabáltam: VIGYÁZZ!!! És a feleségem csak az első Z-nél kezdett fékezni, miután belementünk a füstölgő gumijú autóba.
Ha én vezettem volna, elképzelhető, hogy nem mentem volna bele a hátuljába a kocsinak, de emiatt el kellene venni a
nagyon jól vezető feleségem jogsiját?
Nagyobb a reakció ideje, mint az enyém, de szerintem ragyogó vezető,az átlag felett vezet.
Az előttünk haladó AUDI egy őelőtte haladó teherautó lezuhanó pótkereke miatt satufékezett. Más kérdés, hogy betartotta-e a követési távolságot az AUDI? (A feleségem szerintem nem, de a kanyar miatt ez is vitatható, az AUDI kiért már a kanyarból, a felségem még az AUDI fékezésekor nem) Úgyhogy vannak itt szituációk kérem, ha akarjátok, írok, vagy kiabáljatok, hogy: NEEEEMMM, NEEEM!!!!!
(Hehehe :) )
Közben látom, jött egy válasz, 16-os.
Köszönöm a válaszod, teljesen igazat adok, én is így gondolom!
Természetesen nem ártanak a plusz órák, ezzel is nő a rutin,
ami kevesebb vészhelyzetet teremt.
De ezzel egyenes arányban tapad ám, a pénztárca is!
Az ellen oldalé pedig növekszik, de miért ellen oldal?
Miért a vizsgázónak kell megtalálni, hogy milyen iskolába, oktatóhoz, vizsgabiztoshoz kerüljön?
11-es kérdezőnek:
Tök jó! Üdvözlöm Aput, ezt kellene rendszeresíteni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!