Lejtmenetben lehet-e 1-esben motorfékkel ereszkedni (elég kátyús az út lefelé) aszfaltos, meredek, kb.150 m-es lejtőről?
Úgy tudom, végig nem érdemes fékezni, mert az terheli a féket, éppen ezért kell motor fékezni. Vagy nem gáz, ha szépen 1-esben ereszkedek?
Van- e valami kritérium, amire figyelni kell (pl. fordulatszám) ilyenkor?
Hidd el, motorfékezéskor is van terhelés bőven. Ha egy motor 200 Nm-rel hajt vagy 200 Nm-rel fékez, az ugyanúgy tekergeti a motoralkatrészeket. Valahonnan "elő kell jönnie" a nyomatéknak. Természetesen a terhelés megoszlása más, de itt nem is arról volt szó, hogy a dugattyú égne át motorfékezéskor, csupán arról, hogy ha hideg motorral ész nélkül erőlteti a motorféket a kedves kérdező, akkor a csapágyak úgy kapnak jelentős terhelést, hogy közben kenésük meg nem nagyon van. Az olyat meg nem szeretik.
Egyébként meg az a baj, hogy te biztosan nagyon okos vagy és értesz hozzá, de azok a hülye motorok nem ennyire értelmesek. Ha a motorfék elhanyagolható terhelést jelentene, akkor például a Lada VFTS-ek motorja sem hullana szét néhanapján motorfékezéskor, pedig szokott olyat csinálni. Pedig hát te mondtad, hogy ez nem lehetséges, mert olyankor alig éri őket terhelés. Hiszen azt a rohadt levegőt percenként több ezerszer átpumpálni a hengeren igazán semmiség. Bár akkor nem tudom, miért olyan rohadt nagyon az önindítók az autón, hiszen ha motorfékezéskor alig-alig kap terhelést a motor, az azt jelenti, hogy könnyű átforgatni "üresen". Hiszen ha egy motoralkatrész sem kap nagy terhelést, miért áll ellen a forgatásnak a motor? Ennek ellenére valamiért elég nehéz bekurblizni egy Zsigulit vagy Volgát, én nem is tudom, miért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!