Sportkocsival hogyan lehet direktbe úgy tüzet "okádtatni" a kipufogóval úgy motorfékkel és durva visszaváltással, hogy főleg utóbbi, ne károsítsa a motort?
Az ilyen-olyan jó drága sportautóknál - mindegy milyen márka, legyen a Ferrari, mert az piros -, mikor és hogy durrog a kipufogó és amikor direkt durrogtatni akarják, akkor mit csinálnak? (mint pl. a GTO-val a srác itt: http://www.youtube.com/watch?v=ZEoKmmWn1ZU&feature=related )
Azt már tudom, hogy ilyenkor az üzemanyag nem a motortérben ég el, hanem valahol máshol azon kívül és ilyenkor az a kipufogóban robban be-ki, szóval igen. DE! Ahhoz, hogy mondjuk ekkora sebességnél, mint a videóban a srác ezt megcsinálja gondolom vissza kell, hogy váltson és ő mondjuk pl. hármas 6 ezerről, leváltott kettes 8-9 ezerbe vagy mondjuk ennél is feljebb, tehát a piros tartományba, mert ugye olyannyira forgott a motor. Ilyenkor ugye jön a motorfék (ugye?) és akkor durrog. Legalábbis ez a sejtésem.... de ilyenkor nem sérül a motorban valami? Vagy ez az összes ilyen visszaváltásnál így van (piros tartományba zuhanó fordulat nélkül is)? De ha nagyon morbid és hatos 6-7 ezerről, levált (ugye szekvenciálisan pikk pakk egy ezred mp) 2 sebességet, és tényleg a vörös tartományban ketyeg másodpercekig, akkor sincs semmi? Vagy ez lehetetlen, van valami automatika, ami ilyenkor azonnal leveszi a fordulatot a piros elé? Hogy működik? :)
A lángok a kipufogóból nem magas fordulaton csapnak fel, hanem gázelvételkor. Ha megfigyeled, a lángcsóvák a motor felvisítása után csapnak ki a kipufogóból. Ez legjobban 0:19-nél látszik, mikor felkapcsol előzés előtt. Elveszi a gázt, fellobban két pici láng (alig láthatóak), aztán eltűnik. A motor ilyenkor kap jóval több üzemanyagot, mint amivel elbír, a kipufogó lángolásához pedig ez szükséges.
Vagyis nem okoz problémát, amit feltételezel: nem fog óriásit a motorfék (ha motorfékezne, nem így nézne ki a videó). Csak gázt ad, majd elveszi, de azt meg túléli a motor.
Az előttem szóló jól írja.
Valamint az a tény hogy a sportkocsik vezérlése csakúgy mint a versenyautóké is ,jóval előrébb van állítva.Így nem tud bezárni a kipufogózelep időben hirtelen gázelvételkor. Továbbá a kipufogórendszer is közvetlenebb nincsenek benne hangfogó lamellák amiben felütközik az égéstermék és a láng. Nem a motorféktől lángol csak beletapos a gázba és elengedi azt. Közbe vagy tapossa a kuplungot vagy üresbe gurul a sportkocsi. Amúgy nem tesz jót a motornak mert ilyenkor 1 henger rosszkor gyújt. pont szemben a többi forgásirányával.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!