Lejtmenetben lehet-e 1-esben motorfékkel ereszkedni (elég kátyús az út lefelé) aszfaltos, meredek, kb.150 m-es lejtőről?
Úgy tudom, végig nem érdemes fékezni, mert az terheli a féket, éppen ezért kell motor fékezni. Vagy nem gáz, ha szépen 1-esben ereszkedek?
Van- e valami kritérium, amire figyelni kell (pl. fordulatszám) ilyenkor?
Miért ne lehetne?
Én már mentem olyan rossz úton hogy végig 1-esbe kelletett menni, bár az óra nem ment közben 5km/h fölé :D
Kritérium értelemszerűen annyi hogy baromi lassan mész. Nem tudom milyen kocsi, de a legtöbb már 5km/h felett kényelmesen eldöcög 2-esbe is.
Opel Astra G autó. A lényeg az, hogy elég meredek a lejtmenet, és kb. 2-3000 közötti a fordulatszám. Azt olvastam az előbb valahol, hogy nem jó ez a fordulatszám. Ez árthat-e a motornak, fogyasztásnak, stb.? Vagy jobb lenne közben fékezni is, így lejjebb vinni a fordulatszámot?
Bár akkor meg a fék terhelődik! :( Mi a megfelelő mód?
2500 fölé ne engedd. de nem értem mi ez az 1esben csak épphogy elindulunk. ugyan olyan sebességfokozat mint a többi és ugyan úgy ki lehet használni akár tiltásig is.
Akkor nem gáz, ha 1-esben megyek lefelé, csak ne menjen 2500 főlé a fordulat? Vagy rosszul értem, amit írsz? Nem merem 2-esbe kapcsolni a meredekség miatt, mert meglódul a kocsi, és már benne is vagyok a kátyúban. Az pedig szét..szia kocsit.
Az Astrában négyütemű, szivattyús olajzású motor teljesít szolgálatot. Ennek a motortípusnak óriási előnye, hogy egyrészt eléggé erős a motorféke, másrészt motorféküzemben sem sül be, mert az olajszivattyú a fordulatszám emelkedésével együtt növeli a szállított olajmennyiséget.
Vagyis le lehet vele ereszkedni a lejtőn. 150 méter nem teszi tönkre, még akkor sem, ha percenként 2.500 fölé emelkedik a fordulatszám. Amíg a piros zónát el nem éri, nem fog szétrepülni a motor. Teljesen hideg motornál lehetőleg ne erőltesd a dolgot, mert az nem szereti a nagy terhelést, de egyébként nem lesz maradandó baja.
Köszönöm a válaszokat!
Kedves atilis!
A választ köszönöm. Viszont valószínűleg azon a részen átsiklottatok, hogy MEREDEKEN LEFELÉ kell menni. E miatt kérdeztem s fékezés-motorfékezés variációkat. Melyik terheli kevésbé a motort, féket?
Tehát akkor kapcsoljam fel 2-esbe, majd úgy ereszkedjek?
Ez a táv a teljes útnak a fele. A másik fele totál földes, de szintét kátyús végig, nem olyan lejtős. Tehát, ha nekieresztem föntről az aszfaltos résztől, lejjebb, szétveri az út az autót. Emiatt érdekelne, hogy motorfék 1-esben, fékezés, netán lehet motorfék 2-esben? Melyik a kíméletesebb? Ja a lejtő kb. 60-70 fokos.
Ha csak motorfékkel engedem lefelé, az gajra megy? Minden képen fékkel is?
Bocs a sok kérdést, de használt autó. Nincs széthajtva, de azért óvatoskodom vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!