Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy fogyaszt többet egy...

Hogy fogyaszt többet egy autó: üresben vagy motorfékkel?

Figyelt kérdés
2012. máj. 16. 14:54
 1/10 anonim ***** válasza:
23%
Ez így jó kérdés. Nekem anno úgy magyarázták hogyha lejtőn megyünk lefelé és szinte csak gurulni kell jobb üresbe tenni mint sebességbe mert akkor nem eszik annyit. Ha piros lámpát kaptunk távolról célszerűbb üresbe rakni és lassan begurulni oda és csak kisebbet fékezni lábbal esetleg motorfékkel ha úgy van. A motorfék valamivel többet eszik mert ugye ha visszakapcsolunk jobban felpörög és több üzemanyagot éget mintha üresbe szépen begurulnánk úgy hogy csak simán alaphelyzetben pörög a motor.
2012. máj. 16. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
A modern befecskendezős motorok nem fogyasztanak üzemanyagot motorfék esetén.
2012. máj. 16. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, konkrétan egy kb. '97-es Opel Astráról lenne szó.
2012. máj. 16. 15:22
 4/10 anonim ***** válasza:

Nekem anno hőbörgött az oktatóm,hogy miért gurulok üresbe a piroslámpához..

Sajnos nemkérdeztem meg,hogy ez miért baj.

Egy életen át bánni fogom XD

2012. máj. 16. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
71%

motorfék esetén nincs adagolás, nem fogyaszt.

üresben van alapjárat, ott fogyaszt.

2012. máj. 16. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Így van, ha áll az autó fogyaszt, mert a motornak önmagát kell forgatnia. Ha gurulsz de nincs kapcsolat a motor és a kerék között, akkor is saját magát kell üzemeltetnie a drága üzemanyagodból. Azonban ha a motort nem önmaga, hanem a kocsi lendülete forgatja, akkor az üzemanyag befecskendezést az autó műszaki leírásában szereplő fordulatszám felett lekapcsolja.
2012. máj. 16. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Sőt, már a Lada Samarákon is voltak Solex karburátorok, amik motorféküzemben nem adtak benzint a motornak (egy elektromágneses szeleppel egyszerűen elzárta a benzin útját). Az összes modern autó tud ilyet, néha elcsodálkozom hogy sokan miért játszanak az üresbe kapcsolással még mindig. És nem csak olyanok akik Zsigulin meg 100-as Skodán tanultak vezetni, hanem olyanok is akik bőven 2000 után szereztek jogsit.


Ráadásul az üzemanyagspórolás mellett a fék is kevésbé kopik, így amikor lehet ajánlott motorfékkel lassítani.

2012. máj. 16. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Jól mondják az előttem szólók, és így a 97-es opel astra is nagy valószinűséggel ilyen, azaz "kényszerüzemben" (motorféken), nem kap üzemanyagot a motor. De amúgy a helyzettől is függ, mert pl. kivételes esetben, mikor nagyon hosszu egyenes végén látod, hogy mondjuk levan zárva a vasúti sorompó, akkor van olyan hogy üresbe kihúzva jobban jársz, mert ha mondjuk akár 5.-ben hagyva motorfékkel lassítanál, igaz hogy az időre nem kap üzemanyagot a motor, de a motorfék miatt jobban lelassulsz, és ha nem érsz el igy odaáig, akkor megin gázt kell adni, míg üresbe kihúzva a váltót, alapjárati üzemanyagfogyasztás mellett szépen elgurulsz odaáig mondjuk fél kilómétert is.
2012. máj. 16. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Az injektorosoknál valóban nincs fogyasztás motorféknél sem.

De a régi vasaknál képes szívni többletüzemanyagot ami valamelyest fogyasztásnövekedéssel jár.

Amúgy az oktatók 2 dolog miatt mondják hogy ne tedd ki üresbe. Az egyik ok a balesetvédelem. Ha hátulról beléd száll valaki akkor kevésbé tud belökni a folyamatos motorfék miatt a kereszteződésbe.

A másik ok hogy a visszaváltást is gyakorolod ilyenkor.

2012. máj. 16. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Nekem egy 2002-es swiftem van, és engem is foglalkoztat ez a téma....

Szereztem az autómhoz, egy hibakód kiolvasó készüléket...

Ezzel tudom mérni a pill. üzemanyag fogyasztást is...

Tapasztalat


Alapjáraton 1 helyben állva: 0.5l/óra

Motorfékkel gurulva : 1,2l/100km.

Alapjáraton gurulva , üresben : szintén annyi mint motorfékkel, nem találtam különbséget fogyasztás terén.

Érdekes, mert én is úgy olvastam, hogy motorfékkel 0-nak kellene lennie a fogyasztásnak...

Most vagy az elektronika nem küld pontos jeleket, vagy tényleg fogyaszt az autó...

A totalcaron olvastam hogy típusok különböznek egymástól, van amelyik már 1500 fordulaton vissza adja az üzemanyagot a motornak, hogy megelőzze a leállástól...

(Ezt még nem próbáltam, hogy 1500 fordulat felett mi a helyzet)...

2013. máj. 25. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!