Igaz az hogy üresbe nem fogyaszt ugy az autó mintha mondjuk 4-es 5 ösbe gurulnék le egy dombrol motorfékkel?
Ismerősöm mindig örül neki, hogy mennyit sporolt amikor mondjuk üresbe gurult 3 km-et.
Akkor üresbe nem fogyaszt annyit mintha csak motorfékel gurulna le 4 vagy 5 be ?
Ha motorfékezve jössz le a dombról, akkor a fogyasztásod 0 lesz, mert a takarékrendszer elzárja az üzemanyag útját. Ez persze csak akkor igaz, ha nem ősrégi, tisztán mechanikus karburátorod van.
Viszont 4-esben vagy 5-ösben nagyon gyenge a motorfék (hacsak nem nyolcfokozatú váltóról van szó, aminél ez nagyjából a fokozattartomány közepe), eléggé lapos az a domb, amiről biztonságosan le tudsz ereszkedni ilyen magas fokozatban.
Alapjáraton van fogyasztás. Motorféküzemben - ha van tolóüzemi elektronika - 0, mert olyankor kihasználják, hogy a kerekek forgatják a motort akkor is, ha nem kerül bele üzemanyag.
Egyébként pedig mindig a helyzettől függ, mi éri meg jobban. Hosszú "vitorlázásnál" üresben éri meg gurigázni, mert bár van némi fogyasztás, a jármű kevésbé lassul, tehát hosszabban gurul, kevesebb ideig kell a motornak gyorsítania. Ha viszont egy pontban meg kell állni (és biztos, hogy meg kell állni, nem csak szépen le kell lassítani), akkor érdemes amíg csak lehet, motorfékkel lelassítani, mert addig sem fogyaszt, de nem kilométerek alatt állsz meg (városban azért nem rossz az).
Ekkora távon már jobb lehet az üresben gurulás. Ugyanis motorfékkel (igaz 0 lenne a fogyi) de hamarabb lelassul az autó, tehát korábban kéne a gázra lépni. Alapjáraton is van fogyi, de kb óránként 1-2 liter, vagyis sokkal kevesebb ahhoz képest, mintha gázt kéne adni a motorfékes változatnál... A gázadás jóval több fogyival jár, mint amennyit a motorfékkel való megtakarítás jelentene.
Egyébként mindig az adott szitu dönti el. Nagyjából az a lényeg, hogy a gáz és a fékpedál érintése nélkül tudjál megtenni minél nagyobb távot. Ha ezt elérted, akkor autózol gazdaságosan. És ha ebbe a tartományba esetleg még a motorfékezés aránya is nagy, akkor meg már az autód egyenesen termeli az üzemanyagot :)
erre még rátankolsz shell fuel save -1 litert, és még beteszel pár csoda fogyi csökkentőt és már tőled fog vásárolni a mol :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!