Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz az hogy üresbe nem...

Igaz az hogy üresbe nem fogyaszt ugy az autó mintha mondjuk 4-es 5 ösbe gurulnék le egy dombrol motorfékkel?

Figyelt kérdés

Ismerősöm mindig örül neki, hogy mennyit sporolt amikor mondjuk üresbe gurult 3 km-et.

Akkor üresbe nem fogyaszt annyit mintha csak motorfékel gurulna le 4 vagy 5 be ?


2012. jan. 9. 01:33
1 2
 1/13 dizus ***** válasza:
Motorféket használva kevesebbet fog fogyasztani,mint üresben!Konkrétan nincs fogyasztás amíg aktívan motorfékezel!Azt külön nem értem hogy mennyivel jössz lefelé ha 5-ösben tudod használni a motorféket!Elvileg az lenne a szabály,hogy ugyanabban a sebességi fokozatban kell lefelé menni,mint amiben fölfelé közlekednél!
2012. jan. 9. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Ha motorfékezve jössz le a dombról, akkor a fogyasztásod 0 lesz, mert a takarékrendszer elzárja az üzemanyag útját. Ez persze csak akkor igaz, ha nem ősrégi, tisztán mechanikus karburátorod van.

Viszont 4-esben vagy 5-ösben nagyon gyenge a motorfék (hacsak nem nyolcfokozatú váltóról van szó, aminél ez nagyjából a fokozattartomány közepe), eléggé lapos az a domb, amiről biztonságosan le tudsz ereszkedni ilyen magas fokozatban.

2012. jan. 9. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Bocsi akkor kicsit pontosítok, mondjuk van egy kisebb emelkedő, addigra mondjuk megy 90 et, onnan üresbe kapcsol és olyan 3 km en vezet le az ut amig beér a faluba és akkor már csak gurul és a fulba mire beér már csak olyan 50 el megy, de a rendes féket nem használja.
2012. jan. 9. 16:33
 4/13 anonim ***** válasza:
0 a fogyasztás? Alapjáraton csak levegővel meg jóindulattal megy a motor?
2012. jan. 9. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Alapjáraton van fogyasztás. Motorféküzemben - ha van tolóüzemi elektronika - 0, mert olyankor kihasználják, hogy a kerekek forgatják a motort akkor is, ha nem kerül bele üzemanyag.

Egyébként pedig mindig a helyzettől függ, mi éri meg jobban. Hosszú "vitorlázásnál" üresben éri meg gurigázni, mert bár van némi fogyasztás, a jármű kevésbé lassul, tehát hosszabban gurul, kevesebb ideig kell a motornak gyorsítania. Ha viszont egy pontban meg kell állni (és biztos, hogy meg kell állni, nem csak szépen le kell lassítani), akkor érdemes amíg csak lehet, motorfékkel lelassítani, mert addig sem fogyaszt, de nem kilométerek alatt állsz meg (városban azért nem rossz az).

2012. jan. 9. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Ekkora távon már jobb lehet az üresben gurulás. Ugyanis motorfékkel (igaz 0 lenne a fogyi) de hamarabb lelassul az autó, tehát korábban kéne a gázra lépni. Alapjáraton is van fogyi, de kb óránként 1-2 liter, vagyis sokkal kevesebb ahhoz képest, mintha gázt kéne adni a motorfékes változatnál... A gázadás jóval több fogyival jár, mint amennyit a motorfékkel való megtakarítás jelentene.


Egyébként mindig az adott szitu dönti el. Nagyjából az a lényeg, hogy a gáz és a fékpedál érintése nélkül tudjál megtenni minél nagyobb távot. Ha ezt elérted, akkor autózol gazdaságosan. És ha ebbe a tartományba esetleg még a motorfékezés aránya is nagy, akkor meg már az autód egyenesen termeli az üzemanyagot :)


erre még rátankolsz shell fuel save -1 litert, és még beteszel pár csoda fogyi csökkentőt és már tőled fog vásárolni a mol :P

2012. jan. 10. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Ezt a tolóüzemi elektronika dolgot nem értem. Ha benyomom a kuplungot akkor a lendkerék és a kuplungtárcsa kapcsolatát megszakítom. Tehát nincs semmilyen mechanikus kapcsolat a kerekek és a főtengely között. Akkor mitől forogna?
2012. jan. 10. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 dizus ***** válasza:
Hogy akarod megszakítani a kapcsolatot a kerekek és a főtengely között?
2012. jan. 10. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Tolóüzem? Hát gurulsz egy dombról. Ilyenkor nem adsz gázt, csak berakod 4-be és még fékezni sem kell. Érzed, hogy a kocsit visszafogja a motor, de egyúttal a kocsi lendülete forgatja a motort. Az ECU érzékeli, hogy nincs gázadás és mégis magas a fordulatszám, tehát nem kell benya. Sőt, az okosabbak még a gyújtást is elveszik. Amint a fordulatszám leesik egy meghatározott szint alá, újból adagolni kezdi a benyát. Ez a szint kocsinként változik. Az enyém 1500 rpm körül kezd újra adagolni.
2012. jan. 10. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Üresbe rakva a motort saját magának kell üzemben tartania, azaz alapjáraton. Ez üzemanyag veszteséget jelent.
2012. jan. 10. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!