Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy fogyaszt kevesebbet az autó?

Hogy fogyaszt kevesebbet az autó?

Figyelt kérdés

1. rész:

a) Magasabb sebesség fokozatba. Pl városba 5.-be berakom, és 50el megyek.

b) Alacsonyabb sebesség fokozatban. Pl városba 3.-ba berakom, és 50el megyek.


2. rész:

a) 5.be gáz nélkül, kuplunggal elindulok, szép lassan felengdem és visz az alapjárati motor.

b) 5.be 50el megyek és nyomom a gázt.


3. rész, 2. kiegészitése:

50ig felgyorsulok, berakom 5.be és visz az alapjárati motor.



5.be a kocsim kb 50et visz, alapjáraton.


2011. nov. 3. 22:32
1 2 3 4
 1/40 A kérdező kommentje:
1.4es benzines motor.
2011. nov. 3. 22:32
 2/40 A kérdező kommentje:
Amit még kifelejtettem: központi injektoros.
2011. nov. 3. 22:33
 3/40 anonim ***** válasza:

1rész : a

2.rész: a-t nem értem 5-ösből elindul a kocsi és felgyorsul 50-re??nem hinném.. Szóval : b

3.rész: ha nem nyomod a gázt egy kicsit sem akkor szépen lelassul a kocsi 5-ösben aztán lefullad.

2011. nov. 3. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/40 anonim ***** válasza:

Alapjárat közelében nem takarékosak az autók. Jobban jársz, ha az 5. fokozatban történő erőltetés és csörömpölés helyett negyedikben próbálkozol, a 3. már lehet, hogy túl rövid lenne neki. A kis szívómotorok 1500-2000 között gazdaságosan vezethetőek.

Ha te 5. fokozatban gáz nélkül, csak csúsztatott kuplunggal elindulsz, igen ügyes vagy. A motor is örülni fog neki, hogy valószínűtlenül alacsony fordulaton, lényegében olajnyomás nélkül erőlködhet a karosszéria vonszolásával és a kinyomócsapágy, illetve a kuplungtárcsa is külön meg fogja neked köszönni, hogy a szükségesnél sokkal tovább terheled őket.

Ha felgyorsulsz az alsóbb fokozatokban 50-re és békés, alacsony fordulaton tartod az autót, az sík úton működhet is. Városban az a baj, hogy már a legkisebb lassítást sem biztos, hogy elviseli a motor.

(de azt azért ne akard, hogy az alapjárati motor vigyen: az egy apró léptetőmotor a befecskendezőben, ami az alapjárati levegőmennyiséget szabályozza)

2011. nov. 3. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/40 A kérdező kommentje:

1. válaszoló: igen, felgyorsul 50ig.


2. válaszoló: Haverom mondta, hogy ha nagyon ráérek, lehet igy közlekedni. Igaz neki dizele van. Kinyómó csapágy, kuplungtárcsa dologban igazad van.

Olajnyomás van, a kis lámpa nem világit. Persze nem a legjobb, de nem is forog annyit.


Akkor mi legyen? Gyorsuljak fel 50ig, és rakjam 5.be és visz az alapjárat vagy kapjon egy kis gázt? Hogy lesz olcsóbb nekem?


Egyébként köszönöm a válaszokat, és segitőkészségeiteket.

2011. nov. 3. 23:03
 6/40 anonim válasza:
Nálunk olyan sok volt hogy le kellett csapolni, de szerencsére Jozefnek volt sörkészítője így meg volt a pénteki bulira a lé.
2011. nov. 3. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/40 anonim ***** válasza:
Saját autóimból kiindulva ,az 5-ösből indulást gyorsulgatást felejtsd el,rongálja a kocsit. Viszont 5-ösben vígan elvoltak 50-el. Ha nagyon takarékra vettem a formát így váltottam: 30-nál 3,40,nél 4, 50-nél 5. Vagy fokozatkihagyással,3ban 50ig aztán 5.
2011. nov. 3. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/40 A kérdező kommentje:
Utolsó, köszönöm. Igy fogom most már csinálni.
2011. nov. 3. 23:33
 9/40 anonim ***** válasza:
Nem tudom minek erőltetitek ezt az 50-nél 5-ös dolgot, amitől teljesen képtelen lesz a gyorsulásra, ráadásul benzinből is többert eszik mint 4-esben. A motor meg kinyiffan.
2011. nov. 4. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/40 anonim ***** válasza:

"Olajnyomás van, a kis lámpa nem világit. Persze nem a legjobb, de nem is forog annyit."

Azért abban ne bízz, hogy ha nem világít a lámpa, rögtön van olajnyomás. A lámpát működtető gomba a legtöbb autón 0,5-0,8 bar között szokott kapcsolni. Ez azt jelenti, hogy ha elalszik a lámpa, akkor az olajnyomás valamivel magasabb ennél az értéknél. Viszont 0,5 bar körüli olajnyomás nem egészséges egy olyan motornál, ami 50-nel vonszol egy autót. Az, hogy keveset forog, nem sokat jelent: általános tévhit, hogy a fordulat terheli a motort. A fordulatszám önmagában nem sokat jelent (ezért is értelmetlen üresben üveghangon melegíteni az autót, mert "jó sokat pörög, hamarabb melegszik"), inkább a leadott nyomaték lényeges. Márpedig ötödikben, ami a legtöbb esetben direkt (1:1 áttételű) fokozat szokott lenni, ahhoz, hogy egy 1 tonnánál nehezebb karosszériát 50-nel vonszoljon a motor, azért ki kell tennie magáért. Nem olyan, mint a folyamatos autópályás menet, de jut neki terhelés bőven. Vagyis hiába alacsony a fordulat, alacsony olajnyomással ki tud készülni.

(amúgy a leírtakkal semmi gondom, csak ezt hozzátettem kiegészítésként)

2011. nov. 4. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!