Hogy fogyaszt kevesebbet az autó?
1. rész:
a) Magasabb sebesség fokozatba. Pl városba 5.-be berakom, és 50el megyek.
b) Alacsonyabb sebesség fokozatban. Pl városba 3.-ba berakom, és 50el megyek.
2. rész:
a) 5.be gáz nélkül, kuplunggal elindulok, szép lassan felengdem és visz az alapjárati motor.
b) 5.be 50el megyek és nyomom a gázt.
3. rész, 2. kiegészitése:
50ig felgyorsulok, berakom 5.be és visz az alapjárati motor.
5.be a kocsim kb 50et visz, alapjáraton.
1rész : a
2.rész: a-t nem értem 5-ösből elindul a kocsi és felgyorsul 50-re??nem hinném.. Szóval : b
3.rész: ha nem nyomod a gázt egy kicsit sem akkor szépen lelassul a kocsi 5-ösben aztán lefullad.
Alapjárat közelében nem takarékosak az autók. Jobban jársz, ha az 5. fokozatban történő erőltetés és csörömpölés helyett negyedikben próbálkozol, a 3. már lehet, hogy túl rövid lenne neki. A kis szívómotorok 1500-2000 között gazdaságosan vezethetőek.
Ha te 5. fokozatban gáz nélkül, csak csúsztatott kuplunggal elindulsz, igen ügyes vagy. A motor is örülni fog neki, hogy valószínűtlenül alacsony fordulaton, lényegében olajnyomás nélkül erőlködhet a karosszéria vonszolásával és a kinyomócsapágy, illetve a kuplungtárcsa is külön meg fogja neked köszönni, hogy a szükségesnél sokkal tovább terheled őket.
Ha felgyorsulsz az alsóbb fokozatokban 50-re és békés, alacsony fordulaton tartod az autót, az sík úton működhet is. Városban az a baj, hogy már a legkisebb lassítást sem biztos, hogy elviseli a motor.
(de azt azért ne akard, hogy az alapjárati motor vigyen: az egy apró léptetőmotor a befecskendezőben, ami az alapjárati levegőmennyiséget szabályozza)
1. válaszoló: igen, felgyorsul 50ig.
2. válaszoló: Haverom mondta, hogy ha nagyon ráérek, lehet igy közlekedni. Igaz neki dizele van. Kinyómó csapágy, kuplungtárcsa dologban igazad van.
Olajnyomás van, a kis lámpa nem világit. Persze nem a legjobb, de nem is forog annyit.
Akkor mi legyen? Gyorsuljak fel 50ig, és rakjam 5.be és visz az alapjárat vagy kapjon egy kis gázt? Hogy lesz olcsóbb nekem?
Egyébként köszönöm a válaszokat, és segitőkészségeiteket.
"Olajnyomás van, a kis lámpa nem világit. Persze nem a legjobb, de nem is forog annyit."
Azért abban ne bízz, hogy ha nem világít a lámpa, rögtön van olajnyomás. A lámpát működtető gomba a legtöbb autón 0,5-0,8 bar között szokott kapcsolni. Ez azt jelenti, hogy ha elalszik a lámpa, akkor az olajnyomás valamivel magasabb ennél az értéknél. Viszont 0,5 bar körüli olajnyomás nem egészséges egy olyan motornál, ami 50-nel vonszol egy autót. Az, hogy keveset forog, nem sokat jelent: általános tévhit, hogy a fordulat terheli a motort. A fordulatszám önmagában nem sokat jelent (ezért is értelmetlen üresben üveghangon melegíteni az autót, mert "jó sokat pörög, hamarabb melegszik"), inkább a leadott nyomaték lényeges. Márpedig ötödikben, ami a legtöbb esetben direkt (1:1 áttételű) fokozat szokott lenni, ahhoz, hogy egy 1 tonnánál nehezebb karosszériát 50-nel vonszoljon a motor, azért ki kell tennie magáért. Nem olyan, mint a folyamatos autópályás menet, de jut neki terhelés bőven. Vagyis hiába alacsony a fordulat, alacsony olajnyomással ki tud készülni.
(amúgy a leírtakkal semmi gondom, csak ezt hozzátettem kiegészítésként)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!