Hogy fogyaszt kevesebbet az autó?
1. rész:
a) Magasabb sebesség fokozatba. Pl városba 5.-be berakom, és 50el megyek.
b) Alacsonyabb sebesség fokozatban. Pl városba 3.-ba berakom, és 50el megyek.
2. rész:
a) 5.be gáz nélkül, kuplunggal elindulok, szép lassan felengdem és visz az alapjárati motor.
b) 5.be 50el megyek és nyomom a gázt.
3. rész, 2. kiegészitése:
50ig felgyorsulok, berakom 5.be és visz az alapjárati motor.
5.be a kocsim kb 50et visz, alapjáraton.
ha 5.be kiengeded a kuplungot gáz nélkül 100%hogy lefullad
a másik meg hogy esetleg ha elindulsz gázzal akkor meg lehet hogy beszarik a kuplungod szóval ezekkel többet ártassz mint amennyivel többet fogyaszt
Utolsó!
próbáld ki...
32-es: nem arrol volt szo, hogy allo helyzetben 5.-be rakod es leugrasz a kuplungrol. Hanem arrol, hogy gurulo autoban - sik terepen - elveszed a gazrol a labad, akkor mi tortenik.
Amugy meg allo helyzetbol is el lehet indulni egy kelloen nyomatekos autoval 5.-ben, de valoban nem tesz jot a hajtaslancnak.
Amint írtam, tisztában vagyok vele, hogy sík terepről van szó, az én példám pedig dombra vonatkozott. a lényeg a példámban az, hogy egyes (főleg újabb) autók tudják szabályozni a fordulatot aszerint, hogy hogy ne fulladjanak le (Seat Alhambra dombon felfelé sem fullad le, annyi gázt ad, amennyi pont elég).
Én ezt csak azért említettem meg, mert nem biztos, hogy MINDEGYIK autó elmegy sík terepen (én pl nem erőltettem a dolgot) és lehet, hogy valakinek összejön az elektronika és/vagy a nyomaték miatt, valakinek pedig nem jön össze, mert egyik sincs.
Ha számít, nekem 1.6os, 100le-s Nissanomvan (1997)
A kerdezönek is combo-ja van ,nekem is, de 1,7 cdti. Alapjaraton barmelyik seb.fok-ban elmegy, emelkedön is. 2-ben 13 km/h, 3-ban kb.22 km/h, 4-ben 32-33 km/h, 5-ben 42-43 km/h. Sajat maganak ad gazt a kritikus pillanatokban, nem hagyja lefulladni magat. Elindulni, gazadas nelkül is lehetseges, magam csak az 1, ill.2-es fok.ban probaltam, nagyobb fokozatban mar kinzas lenne.
Az eddigi rekordom 4,31 liter, többszaz kilometeres autopalya-utazas soran, 90-nel a kamionok arnyekaban...
"
Sajat maganak ad gazt a kritikus pillanatokban, nem hagyja lefulladni magat
"
Innentől kezdve már meg is bukott az az állításotok, hogy alapjáraton elhúzná az autót. Alapjárat felett fog ketyegni, csak éppen nem te a lábaddal, hanem az elektronika adja a gázt. De teljesen mindegy, a lényeg hogy akkor már a motor nem alapjáraton megy. Sajnos még nem volt időm kipróbálni a saját autómon (szmogos időben nem autózok), de kizártnak tartom hogyha az elektronika nem adna gázt, akkor elmenjen alapjáraton...
Az alapjáratnak (ahogy a neve is mutatja) az a lényege, hogy a motor éppen csak annyira pörögjön hogy ne álljon le. A mérnökök hülyék lennének olyan alapjáratra beállítani, ami olyan nagy nyomatékkal bírna, hogy elhúzza az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!