Igaz az hogy üresbe nem fogyaszt ugy az autó mintha mondjuk 4-es 5 ösbe gurulnék le egy dombrol motorfékkel?
Ismerősöm mindig örül neki, hogy mennyit sporolt amikor mondjuk üresbe gurult 3 km-et.
Akkor üresbe nem fogyaszt annyit mintha csak motorfékel gurulna le 4 vagy 5 be ?
A tolózüemi elektronika borzasztó egyszerűen működik. Érzékeli a fojtószelep állását, illetve a fordulatszámot és vezérli az üzemanyag-ellátást.
Ha a fojtószelepet bezárod (elveszed a gázt), az elektronika életre kel és figyeli a fordulatszámot. Ha az magas, akkor úgy gondolja, biztosan motorfékezel, mert zárt fojtószelep mellett máskor aligha pörög 3000-et a motor. Elveszi az üzemanyagot, ugyanis a kerekek tudják annyira forgatni a motort, hogy ne álljon le. Szépen esik a fordulatszám, az elektronika ezt "látja", és egy előre beállított fordulat elérésekor visszakapcsolja az üzemanyagot. Ez pár százzal az alapjárati fordulatszám fölött szokott lenni, hogy ne rángasson a motor.
Ha kinyomod a kuplungot, akkor a motor fordulata villámgyorsan leesik erre a szintre, az elektronika visszakapcsolja az üzemanyag-ellátást, a motor ketyeg tovább alapjáraton, hiszen nem kívülről forgatják a kerekek, hanem magát kell életben tartania. De ha kinyomod a kuplungot, akkor nem is motorfékezel.
(vagy te úgy szoktál?)
Akkor ha jól értem: minden pedál fent van akkor megszűnik a befecskendezés, kerekek hajtják a motort. Ha pedig a kuplungot benyomom akkor közel alapjáratira vált az injektor vezérlés?
Dizusnal meg üzenem ha a kuplungot ő is benyomja akkor oldja a főtengely és a kerekek közötti kapcsolatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!