Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Lejtmenetben lehet-e 1-esben...

Lejtmenetben lehet-e 1-esben motorfékkel ereszkedni (elég kátyús az út lefelé) aszfaltos, meredek, kb.150 m-es lejtőről?

Figyelt kérdés

Úgy tudom, végig nem érdemes fékezni, mert az terheli a féket, éppen ezért kell motor fékezni. Vagy nem gáz, ha szépen 1-esben ereszkedek?

Van- e valami kritérium, amire figyelni kell (pl. fordulatszám) ilyenkor?



2012. okt. 8. 18:08
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

Ültél valaha autóban lejtőn?

A motorfék nem tempomat, hogy 1ben mondjuk stabil 10 km/h órán tartja az autót, ha esik, ha fúj:D Az nem egy külön szerkezet, a dugattyúk, és ezáltal a főtengely tehetetlenségét használja ki, aki motorfékez. Tehát lejtőn (főleg ilyen meredek lejtőn) gyorsul az autó, csak sokkal lassabb ütemben, mint ha ürseben elindulnál. Közben meg emelkedik a fordulatszám is, anélkül, hogy nyomnád a gázt. Ezért kell az üzemi fékkel (amit a pedállal működtetsz) is fékezni, a motorfék csak rásegítés, hogy legyen némi ideje hűlni az üzemi berendezésnek. Érted? Ezt autóssuliban elmondják ám, vagy te hiányoztál?

2012. okt. 9. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 A kérdező kommentje:

Valamokka!


Bocsi, de nekem még nincs jogsim. A haverom kért, hogy tolmácsoljak neki, az ő számítógépe kaput.

A túl magas fordulatszám milyen hatással lehet a motorra, egyéb alkatrészekre?

Ha 1-esben megyek lefelé, motorfékkel, elromlik valami?

Köszi a válaszokat.

2012. okt. 9. 16:50
 13/21 anonim ***** válasza:

"A túl magas fordulatszám milyen hatással lehet a motorra, egyéb alkatrészekre?"

Ha sikerül a piros zónáig hajszolni a motort (ahhoz mondjuk eléggé komoly lejtő kell, olyan, amin aztán az életben nem jön fel az Astra), akkor először a szelepvezérlés fog pontatlanná válni, lehet, hogy találkozik a dugattyú és a szeleptányér, ha pedig nem, a forgattyús hajtómű alkatrészei fogják megadni magukat: túl nagy terhelés jut a dugattyúcsapszegekre, hajtókarcsapokra, hajtókarokra. Viszont ehhez eléggé extrémen túl kell pörgetni a motort, gyakoribb az, hogy a dugattyú belever a szelepekbe.

"Ha 1-esben megyek lefelé, motorfékkel, elromlik valami?"

Ha teljesen hideg motorral teszi meg minden nap, akkor a hidegen hajszolás tipikus jelei mutatkoznak: az üzemanyag és a motorolaj keveredése, fokozott kopás a forgó-mozgó alkatrészeken és a többi. Egyébként viszont 150 méternyi motorfék még akkor sem árt meg a motornak, ha annyira meredek a lejtő, hogy 1-esben van csak kellő fékerő.

2012. okt. 9. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
Ja, értem. 150 méter erejéig 4-4500ig is felengedheted, nem lesz baja. Meg különben sem sok ideig van azon a fordulaton, mert amikor elérsz oda, akkor már nyomod is a fékpedált és visszafékezed mondjuk 1500-ig. De ha nem neked, akkor haverodnak el kellett, hogy mondják tanfolyamon, hogy így kell lejöni lejtőn, ahogy írtam: a lejtő meredekségéhez képest a lehető legalacsonyabb sebességi fokozatba kell kapcsolni (itt 1es), majd az üzemi féket szakaszosan működtetve biztonságos sebességgel le lehet ereszkedni szinte akármilyen lejtőn.
2012. okt. 9. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

"Ha teljesen hideg motorral teszi meg minden nap, akkor a hidegen hajszolás tipikus jelei mutatkoznak: az üzemanyag és a motorolaj keveredése, fokozott kopás a forgó-mozgó alkatrészeken és a többi"


Ez hol túlhajszolás??? Túlhajszolni csak a gázpedállal lehet... Az üzemanyag meg marhára nem keveredik a motorolajjal, ugyanis gyakorlatilag alig kap vmennyit, melegen meg semmit.

2012. okt. 9. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

Mivel motorfékkel is mozognak a mozgó alkatrészek így olajozás nélkül így is tönkre lehet tenni.

Pont ezért gond a 2T motorotoknál a motorfék, mivel közben nincs megfelelő kenése.


Az olaj meg elég szépen tud keveredni az üzemanyaggal eléggé elkopnak az olajat az égéstértől elkülönítő alkatrészek.

2012. okt. 9. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

"Mivel motorfékkel is mozognak a mozgó alkatrészek így olajozás nélkül így is tönkre lehet tenni. Pont ezért gond a 2T motorotoknál a motorfék, mivel közben nincs megfelelő kenése. "


4 ütemű motoroknál mindig van olajozás. Kétüteműt meg utoljára a Trabantban használtak.

2012. okt. 9. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

"Ez hol túlhajszolás??? Túlhajszolni csak a gázpedállal lehet..."

Úgy látom, te is tévedésben vagy a túlterhelés fogalmát illetően. A motor számára a terhelés ugyanis nem azt jelenti, hogy nyomod a gázt és pörög, mint az őrült. A motormelegítés helyes metódusa sem az, hogy beülsz és hidegen leszabályzásig pörgeted a motort, mert attól hamarabb eléri az üzemi hőfokot.

A motor számára a terhelést az jelenti, hogy mennyi nyomatékot kell leadnia. Ha kicsivel alapjárat fölött vonszolja magát, máris nagyobb a terhelése, mint ha üresben bőgeted. Pedig alig nyomod a gázpedált, holott te azt hiszed, csak azzal lehet túlhajszolni.

Motorféknél is ez a helyzet: a motor nyomatékot ad le. Csak nem hajtónyomatékot, hanem fékezőnyomatékot. A főtengelyt tekerő erőátvitel terheli a forgó, mozgó alkatrészeket, a motor nem csak úgy, szabadon pörög, hanem ún. kényszerüresjáratban megy, magasabb fordulatra áll be, mint amit a gázpedál állása indokolttá tenne.

Ez a magasabb fordulat pedig nem sétagalopp a számára: minden egyes fordulatban küszködik, hogy a főtengelyt tekerő nyomatékot legyűrje, az autó mozgási energiáját hővé és kipufogási veszteséggé alakítsa. Ez a terhelés neki, nem az üresben padlóig nyomott gázpedál és a leszabályzáson bömbölő motor.

Ugyanez van "rendes" menetnél is: ha üresben félig nyomod a gázpedált, felpörög a maximális fordulatszám feléig, de ha mindezt öt személlyel, teli csomagtartóval, emelkedőn felfelé teszed, lehet, hogy csak feleannyit fog pörögni. A terhelése viszont jókora lesz, mert nagy nyomatékot kell leadnia, hogy ne guruljon vissza az autó.

2012. okt. 9. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

"A motor számára a terhelést az jelenti, hogy mennyi nyomatékot kell leadnia."


És mondd már meg, motorféknél mennyi nyomatékot kell leadnia?? Ne fárasszál már...

2012. okt. 9. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

"És mondd már meg, motorféknél mennyi nyomatékot kell leadnia?? Ne fárasszál már..."

Annyit, amennyi visszafogja a lejtőn az autót. Vagy épp amennyit sikerül neki. Csak épp ez a nyomaték nem hajtó, hanem fékező irányban tekergeti az egész erőátvitelt. Az arcodból meg egész nyugodtan visszább lehet venni, a végén még nem fogsz beférni az ajtón.

2012. nov. 11. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!