Miért áll meg szinte minden autós, ahol a bicikliút átszeli az utat és kint van az "elsőbbségadás kötelező" vagy éppen "STOP! Elsőbbségadás kötelező" tábla a BICIKLÚTON?
Tehát az úton közlekedőnek van elsőbbsége a keresztbe menő bicikliúttal szemben, mégis majdnem mindegyik megáll!
Akkor is ha látszik rajtam, hogy megállok, várnak, hogy menjek. Ilyenkor szoktam mutatni nekik a táblát, de nem látom értik-e, hogy mit mutatok.
Volt hogy hasonló helyen vezettem és nem is álltam meg, mert nekem van elsőbbségem. Nézem a tükröt, persze hogy a mögöttem levő megállt.
Autósok! A keresztbe biciklúton érkező biciklisnek akkor van elsőbbsége, ha nektek az úton ezt jelző lefelé fordított háromszög vagy stop tábla van! Nem pedig mindig.
A válaszok között majd linkelek két helyszínt az egyikről és a másikról.










Autósként azért lelassítok, mert mi van ha szarik a táblára?
Bicósként természetesen megállok ha kell, de nagyon gyakran ekkor is átengednek, akkor meg már átmegyek.





Aki rendelkezik tényleges vezetési rutinnal, az volt már nem egy olyan szituban, amikor ilyen kereszteződéseknel a bringás meg csak körbe sem néz, észre sem veszi a közeledő autóst, ípy alapból él a gyanúval, hogy ez az éppen aktualis helyzetben is megtörténhet.
Dombnak felfelé tekerő bringast meg el szoktam engedni, ha más nem érintett, tehat nem csalom be egy masik autós kolléga elé...





#10:
"A harmadiknál sem a bicikliseknek van elsöbbsége, hanem a magasabb rendü útnak."
Szerinted mit jelent a két vastag csíkos kiegészítő tábla? Igen, pont azt hogy két magasabb rendű utat keresztezel, tehát nyilván alá vagy rendelve a kerékpárútnak is.
"A negyediknél a zebra miatt van elsöbbségadás kötelezö, nem a biciklisek miatt"
Nem. A tábla is mutatja mint az előzőnél, plusz ki van emelve a kerékpárút téglavörös színezéssel. Plusz kettős eak is került ki oda, nem véletlenül.
Többire röviden: Első képen az az eak a kerékpárút felé néz.
Második: Az átvezetés alárendelt, útburkolati jel is jelölhet elsőbbségadást. A tábla mintha az egyik oldalon ott lenne, a másikon viszont csak a kerek kerékpárút vége táblát vélem látni.
Ötödik: Nyisd ki jobban a szemed.
Kérdésre válaszolva: Igen, mint kerékpáros általában megállok az átvezetőnél, de legtöbb autós inkább átenged, mert gyakran zebrával párhuzamosan van alkalmazva. A legtöbbnek jogilag nem tiszta, hogy akkor most a kerékpáros gyalogos vagy sem ilyen esetben, az általános felfogás az hogyha nem teker amikor odaér, akkor gyalogos és akkor át kell engedni. Az autós szempontjából a kresz íratlan szabálya, hogy a nagyobb, biztonságosabb járművel kell vigyázni a forgalom sérülékenyebb résztvevőire. Na meg azért is, mert az átvezetők sajna nagyon ritkán jól belátható helyek.










"nem érdekli az autóst a biciklis kényelme és biztonsága. Például amikor úgy előzik közelről, hogy közben szemben is jönnek"
40 éve vezetek baleset nélkül. Elég jól meg tudom ítélni, hogy képes-e egy nyomvonalon haladni, mert nincsenek kátyúk előtte, a biciklis sem részeg, nem kóvályog, és nem esik ónos eső sem. Ilyenkor simán megelőzöm 70-80 cm oldaltávolságot tartva. Városon belül 40-50-nel haladva. Nem fogja elsodorni a menetszelem, és minden esetben a visszapillantó tükörben visszanézek, hogy minden rendben van-e a biciklistával. Soha nem volt ebből semmi probléma. Nyilván ha a tócsákat kerülgetve kacsázik előttem, akkor nem kezdek ilyen manőverbe.
Gyakran a szembe jövőkkel van gondom, akik a jobbra tartás helyett a felezővonalhoz vannak ragadva, és megdöbbennek, amikor kiteszem az indexet és lassan kintebb sorolva elkezdem megelőzni a biciklist. Akkor tudatosul bennük, hogy nem jöhetnek tovább a felezővonalon, hanem a mellettük lévő 2-3 méteres szabad hely felé bizony lentebb kell húzódniuk. Sokaknak nem tetszik...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!