Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért áll meg szinte minden...

Miért áll meg szinte minden autós, ahol a bicikliút átszeli az utat és kint van az "elsőbbségadás kötelező" vagy éppen "STOP! Elsőbbségadás kötelező" tábla a BICIKLÚTON?

Figyelt kérdés

Tehát az úton közlekedőnek van elsőbbsége a keresztbe menő bicikliúttal szemben, mégis majdnem mindegyik megáll!


Akkor is ha látszik rajtam, hogy megállok, várnak, hogy menjek. Ilyenkor szoktam mutatni nekik a táblát, de nem látom értik-e, hogy mit mutatok.

Volt hogy hasonló helyen vezettem és nem is álltam meg, mert nekem van elsőbbségem. Nézem a tükröt, persze hogy a mögöttem levő megállt.


Autósok! A keresztbe biciklúton érkező biciklisnek akkor van elsőbbsége, ha nektek az úton ezt jelző lefelé fordított háromszög vagy stop tábla van! Nem pedig mindig.


A válaszok között majd linkelek két helyszínt az egyikről és a másikról.


jan. 18. 09:33
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
46%
Hála a sok előzékeny autósnak, már megszokták a kerékpárosok, hogy ott is átengedik őket, ahol nincs elsőbbségük és erre pont az az autós fog ráb*szni, aki szabályosan közlekedne...
jan. 19. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
85%

Autósként azért lelassítok, mert mi van ha szarik a táblára?

Bicósként természetesen megállok ha kell, de nagyon gyakran ekkor is átengednek, akkor meg már átmegyek.

jan. 19. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
80%

Aki rendelkezik tényleges vezetési rutinnal, az volt már nem egy olyan szituban, amikor ilyen kereszteződéseknel a bringás meg csak körbe sem néz, észre sem veszi a közeledő autóst, ípy alapból él a gyanúval, hogy ez az éppen aktualis helyzetben is megtörténhet.


Dombnak felfelé tekerő bringast meg el szoktam engedni, ha más nem érintett, tehat nem csalom be egy masik autós kolléga elé...

jan. 19. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 MGéza ***** válasza:

#10:

"A harmadiknál sem a bicikliseknek van elsöbbsége, hanem a magasabb rendü útnak."

Szerinted mit jelent a két vastag csíkos kiegészítő tábla? Igen, pont azt hogy két magasabb rendű utat keresztezel, tehát nyilván alá vagy rendelve a kerékpárútnak is.

"A negyediknél a zebra miatt van elsöbbségadás kötelezö, nem a biciklisek miatt"

Nem. A tábla is mutatja mint az előzőnél, plusz ki van emelve a kerékpárút téglavörös színezéssel. Plusz kettős eak is került ki oda, nem véletlenül.

Többire röviden: Első képen az az eak a kerékpárút felé néz.

Második: Az átvezetés alárendelt, útburkolati jel is jelölhet elsőbbségadást. A tábla mintha az egyik oldalon ott lenne, a másikon viszont csak a kerek kerékpárút vége táblát vélem látni.

Ötödik: Nyisd ki jobban a szemed.

Kérdésre válaszolva: Igen, mint kerékpáros általában megállok az átvezetőnél, de legtöbb autós inkább átenged, mert gyakran zebrával párhuzamosan van alkalmazva. A legtöbbnek jogilag nem tiszta, hogy akkor most a kerékpáros gyalogos vagy sem ilyen esetben, az általános felfogás az hogyha nem teker amikor odaér, akkor gyalogos és akkor át kell engedni. Az autós szempontjából a kresz íratlan szabálya, hogy a nagyobb, biztonságosabb járművel kell vigyázni a forgalom sérülékenyebb résztvevőire. Na meg azért is, mert az átvezetők sajna nagyon ritkán jól belátható helyek.

jan. 20. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
Harminc évvel ezelőtt a kontrával rendelkező Csepel kerékpároknál még elég jól meg tudtam ítélni, hogy állóra fog-e lassulni a találkozási pontunkig egy biciklista. A mai peremfékes bicajokon azonban sokkal erősebb a fékhatás, néha olyan rövid féktávon is meg tudnak állni, ami elbizonytalanít. Ilyenkor inkább lemondok az elsőbbségemről és megállok, vagy megállok én is, és átengedem. És persze az a véleményem, hogy azért mert figyelmetlen és esetleg még leszarja a szabályokat is, amiatt még nem kell meghalnia. Az én autómon is van fék. Soha nem esett le a gyűrű az ujjamról, mert vigyáztam a nálamnál kisebbekre, vagy fegyelmezetlenebbekre.
jan. 20. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 A kérdező kommentje:
A sok válaszban az az érdekes, hogy amikor egy úton kerülni kell a biciklist, akkor sokkal több esetben látszik úgy, hogy nem érdekli az autóst a biciklis kényelme és biztonsága. Például amikor úgy előzik közelről, hogy közben szemben is jönnek.
jan. 21. 12:07
 27/27 anonim ***** válasza:

"nem érdekli az autóst a biciklis kényelme és biztonsága. Például amikor úgy előzik közelről, hogy közben szemben is jönnek"

40 éve vezetek baleset nélkül. Elég jól meg tudom ítélni, hogy képes-e egy nyomvonalon haladni, mert nincsenek kátyúk előtte, a biciklis sem részeg, nem kóvályog, és nem esik ónos eső sem. Ilyenkor simán megelőzöm 70-80 cm oldaltávolságot tartva. Városon belül 40-50-nel haladva. Nem fogja elsodorni a menetszelem, és minden esetben a visszapillantó tükörben visszanézek, hogy minden rendben van-e a biciklistával. Soha nem volt ebből semmi probléma. Nyilván ha a tócsákat kerülgetve kacsázik előttem, akkor nem kezdek ilyen manőverbe.

Gyakran a szembe jövőkkel van gondom, akik a jobbra tartás helyett a felezővonalhoz vannak ragadva, és megdöbbennek, amikor kiteszem az indexet és lassan kintebb sorolva elkezdem megelőzni a biciklist. Akkor tudatosul bennük, hogy nem jöhetnek tovább a felezővonalon, hanem a mellettük lévő 2-3 méteres szabad hely felé bizony lentebb kell húzódniuk. Sokaknak nem tetszik...

jan. 22. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!