Ütöttél már el majdnem zebrán gyalogost?
Na, ennek igazából két megközelítése van, mindkettőt ajánlom figyelmedbe.
1. Felesleges azóta is gyötrődni. Nem ülhetsz úgy a volán mögé, hogy ezen rágódsz, mert akkor előre elrontod a figyelmed. Mindig úgy vezess, hogy új nap, új kezdet. Vissza kell ülni a lóra. Ha holnap elütsz valakit, nem fogja vigasztalni, hogy azért nem figyeltél, mert a múltkori eset járt a fejedben ahelyett, hogy az utat nézted volna.
2. Amit leírsz, az igazából egy komoly problémának a tünete. Ha neked egy ilyen apróság ennyire elvonja a figyelmed, akkor vagy ne vezess, vagy ne hordozz utasokat. Te nem teheted meg vezetőként, hogy hirtelen szem-fül becsuk csak mert valaki melletted hozzányúl a telefonodhoz. Vagy előre mondd meg neki, hogy mit ne csináljon melletted, ha tudod magadról, hogy ilyen könnyű elvonni a figyelmed. Igen, egy másodperc az egész. A jogosítvány téged azzal bíz meg, hogy te az ilyen egy másodpercekben is figyelsz. Ha erre képtelen vagy, ne vezess.
És akkor mi van, ha elrontod a csomópontot? Újratervez a gps. Ez már nagyon magyarázom a bizonyítványom szagú. Senkit nem érdekel, hogy ismeretlen helyen vezettél. Ráadásul van gps, az eggyel kevesebb dolog, amire figyelni kell, mert a gps segít. A jogosítványod nem csak szép napos időre meg a szomszédba szól, ha szerinted kifogás, hogy ismeretlen helyen voltál, és ennyire stresszel az, hogy esetleg idegen helyen újra kell tervezni az útvonalat, akkor mentálisan totál instabil vagy.
Nem mondom, hogy többet ne vezess, nyilván, de azért nem normális, hogy ezt nem tetted saját magadban 3 perc alatt rendbe, hanem később még a gyakorira is feljössz hisztizni.
Amikor friss jogsis voltam, akkor egyszer egy este, egy világítás nélküli zebrán, egy pár centi mentem el egy teljesen feketébe bugyolált néni előtt. Csak akkor vettem már észre, amikor fél méterre voltam tőle. A frászt kaptam (valószínűleg a néni jobban, mint én). Ekkor tanultam meg, hogy hiába néz ki tisztának az út, ha nincs elég fény, akkor mindig lassítok. Mivel nem én voltam az első, aki így járt annál a notórius zebránál, így a sok jelzés hatására, telepítettek közvilágítást a zabra mellé.
Volt egy másik, kb. az előző esetre rá, két évvel. Egy kétsávos, egyirányú úton haladtam, a másik sávban kicsit előttem egy nagyobb autó volt. Nem láttam tőle, ő meg nem figyelt, és egy hirtelen satuval állt meg, amire én már nem tudtam reagálni és az üss vagy fuss reakció jelent meg bennem, így tőgázzal elhúztam, és pont a fickó előtt zúdultam át, aki miatt a másik autó satuzott. Szerencsére nem volt ott sem baleset.
Még akkoriban nem volt elég rutinom, most már másként kezelném a helyzetet.
Este, rossz latasi viszonyok kozott szinte lepesben kozelitem meg a zebrat.
Biroi joggyakorlat szerint a zebrahoz kozeleitve nem is nyonhatnad a gazt, fekkeeszenletben kellene lenned.
Azt tudtatok, hogy zebra kozvetlen kozeleben a 40-45 km/h relativ gyorshajtasnak szamit?
Akkor csinalod a leg jobban, ha lassan mesz, foleg ismeretlen helyen!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!