Miért száguld mindenki?
A munkahelyem felé menet 2 közeli város között kell ingáznom egy kétsávos úton, ami nem autópálya, tehát a maximum sebesség 90 km/h.
Oda és vissza fele is azt veszem észre, hogy mindenki nyomja neki 120-140el minimum.
Tehát megyek a magam 90es tempójában, ami a megengedett, és mellettem bal oldali sávban úgy húznak el az autók mintha én parkolnék ők meg mennének 60-al kb.
A kedvenc részem, hogy út közben több olyan tábla is van ami lassítaná a sebességet, tehát zebra miatt 60-at ír, vagy lámpa miatt ír ennyit, és ott is ugyan így 120-al száguld át mindenki amíg zöld, meg nem jön senki.
Csak én tartom be ezeket a táblákat, de tényleg szó szerint azt vettem észre hogy senki más. Nagyon forgalmas út ez, tehát mennek bőven kocsik.
Ha egyszer itt megállna egy rendőr milliomosként menne haza az tuti. Nem is hibáztatnám érte.
Amikor meg előzök egy buszt mert 70-el megy, 90-el előzök, mögöttem már szinte tolnak lefele hogy menjek már onnan, visszamegyek a jobboldali sávba, mellettem meg gyakorlatilag elszáguld mindenki.
Igen, 100%-ig biztos vagyok benne hogy ezen az úton 90 a maximum megengedett, utána is néztem. Ráadásul nem is rövid az út, kb 10-15 perc áthaladni rajta.
Ti is tapasztaltatok már ezt? Hogy mindenki megy mint az őrült?
31-es, és ha kerékpáros megy azon a nyílegyenes úton?
Ha közben jönnek is szembe, akkor minimális oldaltávolsággal fogsz elzúgni mellette. De sokan akkor sem tartanak normális oldaltávolságot, ha szemből senki nincsen. Mintha leesne a karikagyűrű az ujjukról, ha kicsit mozdítanának azon a k... kormányon. Hogy ez milyen érzés, azt csak az tudja, aki nemcsak autóval közlekedik.
De ugyanígy előfordulhat, hogy egy dűlőútról kikanyarodik eléd (vagy éppen másik irányba) egy traktor. Amelyik abból indul ki, hogy az úttesten haladók max. 90-nel hajtanak, hisz ez a szabály. Uram bocsá', ha forgalmas az út, akkor estig is várhatna, ha 130-cal menőkre számítana. Belekalkulálod a 130-as tempódba, hogy adott esetben vészfékezni fogsz emiatt? És elfogadod, hogy semmi okod rádudálni ill. őrá mérgesnek lenni?
A többsávos úton meg a belső sávot (lakott területen kívül) kizárólag előzésre kéne használni, amíg nincs akkora forgalom, hogy kialakul a tényleges párhuzamos közlekedés. Vagyis a nagy kérdés az, hogy amikor én autópályán 130-cal megelőzöm a 80-90 körül haladó kamiont, akkor a belső sávban miért is megy bárki, ha mögöttem hosszú szakaszon nincs jármű, tehát nem előz. Neki be kéne sorolnia a külső sávba, majd ha utolért, akkor irányjelzővel jeleznie, hogy megelőz. De ha addigra én már megkezdtem a kamion előzését, akkor értelemszerűen mögém kéne beállnia, majd amikor előzés után én visszatérek a külső sávba, akkor előzhetne meg engem.
"Dudát meg még soha nem is használtam, azt sem tudom, működik-e..."
Úristen kezdődik a nagyon durva álszentkedés... :D :D :D :D :D
#37: dehát pont azt mesélted tapsihapsi, hogy nem tartod be a szabályokat :D :D :D
Akkor Te abba a 10%-os "speciális" kategóriába tartozol, aki még akkor sem tudja betartani a szabályokat, amikor beléverik...?
A dudát kitépni, a jogosítványt letolni a torkán, a gumikat kiszúrni, aztán megérdeklődni hogy mit is akart eredetileg.
Ez a megoldás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!