Miért száguld mindenki?
A munkahelyem felé menet 2 közeli város között kell ingáznom egy kétsávos úton, ami nem autópálya, tehát a maximum sebesség 90 km/h.
Oda és vissza fele is azt veszem észre, hogy mindenki nyomja neki 120-140el minimum.
Tehát megyek a magam 90es tempójában, ami a megengedett, és mellettem bal oldali sávban úgy húznak el az autók mintha én parkolnék ők meg mennének 60-al kb.
A kedvenc részem, hogy út közben több olyan tábla is van ami lassítaná a sebességet, tehát zebra miatt 60-at ír, vagy lámpa miatt ír ennyit, és ott is ugyan így 120-al száguld át mindenki amíg zöld, meg nem jön senki.
Csak én tartom be ezeket a táblákat, de tényleg szó szerint azt vettem észre hogy senki más. Nagyon forgalmas út ez, tehát mennek bőven kocsik.
Ha egyszer itt megállna egy rendőr milliomosként menne haza az tuti. Nem is hibáztatnám érte.
Amikor meg előzök egy buszt mert 70-el megy, 90-el előzök, mögöttem már szinte tolnak lefele hogy menjek már onnan, visszamegyek a jobboldali sávba, mellettem meg gyakorlatilag elszáguld mindenki.
Igen, 100%-ig biztos vagyok benne hogy ezen az úton 90 a maximum megengedett, utána is néztem. Ráadásul nem is rövid az út, kb 10-15 perc áthaladni rajta.
Ti is tapasztaltatok már ezt? Hogy mindenki megy mint az őrült?
Inkább az a kérdés, hogy ha kétsávos az út (és gondolom nem szűk sávok), akkor miért nincs megemelve 110 km/h-ra?
Hogy a többség miért megy gyorsan, azt nem tudom, de én személy szerint azért szoktam, mert a sebességkorlátozások a kezdő sofőröket védik. Ha egy kanyar előtt le van véve 60 km/h-ra, akkor az azt jelenti, hogy 60-nal teljes biztonságban bevehető. Egy tapasztaltabb sofőr (és nem csak arra gondolok, hogy vezet már egy ideje, hanem hogy ésszel teszi azt, fel tudja mérni a körülményeket) valószínűleg 80-nal is be fogja tudni venni biztonsággal.
Másrészt rettentő bosszantóak tudnak lenni azok a mazsolák, akik még a megengedett sebességgel sem képesek haladni. Amikor 5-10 km-en keresztül nem tudsz megelőzni egy autót, aki 70-80 között hintázik, akkor a sikeres előzést követően nyilván nem 90-nel fogsz menni, mert örülsz, hogy megszabadulsz tőle.
105-ig gyakorlatilag nincs bírság.
Ekkora gyorshajtás még nem okoz jelentős balesetveszélyt vagy plusz fogyasztást. Márpedig nem vagyok a saját időm ellensége.
Illetve még az jutott eszembe, hogy lehet, hogy az autód sebességmérője sokat csal felfelé.
Szerintem viszonylag kevés autós szokott 140-nel menni, még autópályán is.
Csak az a baj hogy ha baleset van nem csak az hal meg aki őrültként száguld, hanem ártatlanok is.
Sajnos.
Mer' mer' ő fontos és őelőtte semmilyen szabálykövető kispöcs ne tötymörögjön mert ő HA-LAD-NI akar, neki mennie kell.
Eddig ez a legszofisztikáltabb válasz amit a rendszeres gyorshajtóktól hallottam. Emellé még azt is tedd oda, hogy a rendőrség szarik a szabályok betartatására, tehát ennek nagyjából semmi következménye nincs.
14: "Szerintem viszonylag kevés autós szokott 140-nel menni, még autópályán is."
Ezt a mondatodat mindenképpen cáfolnom kell.
Én sokat járok az M85-ösön Győr és Csorna között. Az gyorsforgalmi út, de a leállósáv murvás, ebben különbözik az autópályától, így autóútnak van minősítve, vagyis személyautó maximum 110 km/h-val haladhat. Én ráállok erre a tempóra, és kb. 20-50 autó előz meg, mire én megelőzök egy személyautót. Gyakorlatilag csak kamiont előzök. Akik megelőznek, azoknak figyelni szoktam a sebességét. Átlagosan egy órán belül megelőz valaki olyan sebességgel, ami saccolásom szerint 180-200 km/h lehet.
"Csak én tartom be ezeket a táblákat, de tényleg szó szerint azt vettem észre hogy senki más."
Azért csak a gyorshajtókat látod, mert arra figyelsz. A 90-nel haladókkal nem találkozol.
12: "Ha egy kanyar előtt le van véve 60 km/h-ra, akkor az azt jelenti, hogy 60-nal teljes biztonságban bevehető. Egy tapasztaltabb sofőr (és nem csak arra gondolok, hogy vezet már egy ideje, hanem hogy ésszel teszi azt, fel tudja mérni a körülményeket) valószínűleg 80-nal is be fogja tudni venni biztonsággal."
Kivéve, ha mégsem. Ui. a fizika törvényeit a legrutinosabb autós sem tudja felülírni. Jó esetben pont ők alkalmazkodnak hozzá, ez jelenti a rutint.
Tény, hogy sokszor túlzóak a seb.korlátozó táblák kanyarban személyautó számára, száraz úton. Ettől függetlenül ismerek olyan kanyart, ahol a 60-as táblát (különösen egyik irányból) nagyon komolyan kell venni. Ott rendszeresen történnek is súlyos balesetek. Sokszor nyávogtak már újságcikkekben, hogy milyen veszélyes és szűk az az út. Azt nem szokták feszegetni, hogy a balesetet elszenvedő mennyivel is hajtott. Volt olyan, hogy fiatalok négyen ültek a kocsiban, és karácsony napján elszálltak, mint a győzelmi zászló. Négyből hárman meghaltak. Persze be sem voltak kötve, mert minek az. Szép karácsonyt szereztek a szüleiknek. Pedig akkor nem fagyott és nem is volt nyirkos az út.
Szóval általánosságban ne jelentsük ki, hogy egy rutinos vezető mindig többel tudja bevenni a kanyart, mint ami korlátozásként oda van írva. Száraz úton és személyautóval sok esetben igaz ez, de ott sem mindenhol. Ha ismered azt a kanyart, akkor tudod, mennyivel mehetsz bele, ha nem, akkor első alkalommal mindenképpen jobb, ha szigorúan betartod a korlátozást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!