Számodra mi a legfölöslegesebb kresz szabály?
#18 Aki a macisajtot leszarja, az a stop táblát is le fogja szarni, ennek persze az ellenkezője is igaz, aki a stop táblát betartja, az betartja a macisajtot is, tehát még mindig ott tartunk, hogy felesleges és értelmetlen a stop tábla (nem #14-es vagyok, csak egyetértek vele, hogy értelmetlen).
Nyilván erről nincsen semmilyen statisztika, szóval sem te bizonyítani, sem én megcáfolni nem tudom, hogy van-e bármilyen EXTRA visszatartó ereje a stop táblának, azaz hogy a valóságban nagyobb eséllyel tartják-e be az emberek azt, mint a macisajtot. Csak tippelni tudunk, de személy szerint én nagyon erősen kétlem.
#21 Pl. lakott területen kívüli főútra kanyarodásnál pár éve cikkeztek is arról, hogy mióta stop tábla van, azóta kevesebb a baleset. Meg nem mondom hirtelen, hol. Persze ehhez bizonyára hozzájárult az, hogy még az éjszaka közepén, tök üres úton is razziáztak a rendőrök, hogy szokja a nép.
Azt kell megérteni amúgy, hogy kétféle társadalom van: aki úgy gondolja, a szabályokat az ő érdekében hozták, és gond nélkül betartja a legértelmetlenebbet is. Meg az, aki a legértelmesebb szabályban is azt keresi, hogy miért hülyeség, és vajon hogyan lehet kijátszani. Mi több különböző történelmi és szociológiai okból is az utóbbiba tartozunk. Rajtunk az működik, ha túlszabályoznak és aktívan büntetnek a betartatás érdekében. Állítom neked, semmi baj nem lenne ebben az országban, ha több rendőr lenne, és azok aktívan ellenőriznének is, mert a mostani razziázgatások inkább csak PR fogások.
Persze a két felvázolt embertípus között helyezkedik el a józan paraszti ész, de az keveseknek van.
"Németországban simán van, aki egy pici eső miatt 110-zel feltartja a korlátlan szakasz belső sávját, 20 perc múlva talán kisorol, mert nekik is az a rákfenéjük, mint nekünk: nem képesek elképzelni, hogy akkor is kiférnek a külső sávba, amikor nem üres a külső sáv."
Hát most egy világ omlott össze bennem. Pedig frankón azt hittem, hogy a dajcsok fegyelmezett, precíz nép lévén nem "autistasügereznek" az utakon. Ezek szerint mégis?
14-es voltam.
#23 Nem tudom, vezettél már Németországban? Én sem sok részén, Genfbe járunk, tehát Salzburgnál átkelünk a határon, München felé (aminek nincs elkerülője), aztán irány az a pár km-es osztrák sáv Németország és Svájc között. De itthon is amúgy az osztrák az, aki amint átér a határunkon, belsősáv, tempomat, alszik. M1-en a német rendszám a rákfene, bár azokon látszik, hogy törökök/arabok, de a németországi fajta.
Meg amúgy a németeknél is tartományok vannak, tehát nem homogenizálható népség. Plusz a német utakon ugyanúgy ott vannak a román trélerek, mint nálunk, plusz a német utakon van egy rakás lengyel, akik ott kb. úgy viselkednek, mint nálunk a románok.
Ausztriában érdekes módon a román is, az osztrák is, a német is tud normálisan közlekedni. Látszik, hogy ott tényleg van rendőr és büntetnek is keményen mindenért. Ott is sokszor nem értem, minek a sebességkorlát, de legalább fegyelem van. Ha valaki a középsőben hesszel, amint látja, hogy te a háromsávoson mész a belsőbe, már megy kifele, hogy ne kelljen besorolnod, akkor eszébe jut a jobbratartás.
"es kresz szerint akkor is a vonalnal kene megallni es eloregurulni, majd ott mar meg sem kell allni, amitol az egesz ertelmet veszti."
Ööö, ez azért nem pont így van! Attól, hogy egyszer már megálltál, még mindig vonatkozik rád az elsőbbségadási kötelezettség. Ha az elsőbbség megadása csak úgy lehetséges, hogy ismét megállsz, akkor meg kell állnod újra. Nincs ilyen, hogy ha te kikanyarodtál valaki elé, akkor majd azzal védekezel, hogy csak egyszer kellett megállnod, a táblánál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!