Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem építenek kötelezően...

Miért nem építenek kötelezően minden autóba és motorba is tachográfot? Azonnal betartana mindenki minden sebességhatárt.

Figyelt kérdés
Technikailag megoldható lenne,kis leplombált elektronika doboz, gps ,jeladó stb.Egyből megoldaná a gyorshajtási problémát, netes eléréssel hatósági osszeköttetéssel azonnal kuldené is a büntetést minden egyes sebesség túllépésre.Aki kikötné, megkerülné annak azonnali forgalmi bevonás hatalmas büntetéssel megtámogatva.Nagy bevétel lenne az államnak, és rend lenne az utakon végre.

2024. febr. 3. 23:51
1 2 3 4 5
 31/41 anonim ***** válasza:
61%

Ezt már én is felvetettem egyszer, le is lettem hurrogva a veszélyeztetők által. Szerintem jó ötlet lenne, és csak az ellenzi, aki sajnálná, hogy nem tud elmebeteg módjára vezetni az utakon.


#11 Egy kő alatt éltél eddig? Tudod, van olyan találmány már, hogy GPS. Gem lehet vele állapítani ,hogy milyen sebességi zónán haladsz. Például, ha te a Hungaroringbe akarsz menni, akkor látni fogja, és nem küld büntetést.


#26 "... százezrekbe kerül és ezt itt él is lehet engedni."

Jó, hogy egy jobb minőségű GPS tracker már csak max 2000 forint. Minden kínaiban lehet találni.

2024. febr. 5. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/41 anonim ***** válasza:

Először azt kellene tisztázni hogy mi az a tachográf, mert gyanítom a válaszokból hogy kevesen tudják.

Vagy nem a tachográfra gondolnak.

2024. febr. 5. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/41 anonim ***** válasza:
70%

#32 Én tudom. Azt is tudom, hogy hogyan működik, de a leírásból gondolom, a kérdező nem pont arra gondolt, hanem egy hasonló rendszerre, amit szerintem már pár ezer forintból össze lehet pattintani. Ha az nyolcvanféle extrát (ülésfűtés, bluetooth, kis tévé, egyéb ketyerék) ki tudják fizetni az emberek, akkor azt az ötezer forintot már nem gondolom nagynak.

Egyébként Amerikában a biztosítók már használnak ilyen rendszert. Az ügyfél dönti el, hogy kell-e neki, és a vezetési módszere alapján variálják a díjat. Ha jól vezet, szabályosan, akkor olcsó a biztosítás, ha pedig száguldozik, szabályokat szeg, akkor drágul. Csak idő kérdése, hogy mikor lesz ott is kötelező.

2024. febr. 5. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/41 anonim ***** válasza:
47%
Csak a tahók használnak tahográfot.
2024. febr. 5. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/41 anonim ***** válasza:

En pár kérdéssel valaszolnek.


1) Hogyan lehetne megoldani az utépítesek/egyéb ideiglenesen kihelyezett korlatozások be és kivezetéset az informatikai rendszerből?

2) Mi lenne a garancia arra, hogy egy elforgatott, neadjisten poenbol, vagy celzottan lelopott tábla miatt elkövetett nem tudatos gyorshajtást menteni lehet?

3) Mi a tkömből es ki finanszírozná meg egy ilyen rendszer kiépítését?

4) Ezzel a rendszerrel együtt akkor be kéne vezetni azt is, hogy az eppen megengedett maximalis sebesség mondjuk 90%-anál lassabban se lehessen menni vagy büntetés lesz, nehogy ellehetetlenitsük a szabályoknak megfelelő előzés lehetőségét?


Szerintem ez nem olyan egyszerű elméleti síkon sem, hat meg a jog...

2024. febr. 13. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/41 anonim ***** válasza:

1# évek óta működnek az autókban tábla felismerő rendszerek. Útépítés elején kihelyezett sebességkorlátozó táblát egy modern autó simán felismeri.


2# nem tudom, ez hogy jön ehhez a technológiához. Ez a rendszerrel és e nélkül is ugyan úgy bele tudsz szaladni ebbe a helyzetbe. Ha valaki lelopja a 70km/h táblát, ugyan úgy bele tudsz szaladni, szóval erre érdemben nem lehet válaszolni.


#3 azok, akik új autót vásárolni. Rengeteg technikai újítás, szabályozás jelent meg az évek alatt, amiket kötelezővé tettek. Nyilván, egy ilyen rendszernél nem minden 20 éves Opel astrát hívnak be, hogy beleszereljek. Az új autókra terjedne ki(ez az én véleményem, ha egyáltalán szóba kerülne, nyilván jelenleg ilyenről szó nincs csupán elméleti síkon feszegetjük.


4# ez megint baromság picit. Hiszen minél lassabban megy, annál könnyebb megelőzni. Ha nekem bármi ok miatt, lassabban kell mennem és mögém érsz, mi a jobb? 90km/h a sebesség korlát. Megyek mondjuk 80 km/h-val.

Hát nem jobb, ha jelzek neked, hogy elengedlek, leveszem a lábam a gázról és segítem a te előzésed?

Hat a te általad kitalált szabály pontosan, hogy tiltaná, hogy elősegítsem.


A másik ugyan ehhez a ponthoz, ha a szabályokat szó szerint vesszük, ma is ugyan ez a helyzet. Én óra szerint megyek 80-85 körül. Te 90km/h táblánál nem mehetsz ennél a maximum sebességnél gyorsabban.

Ma is és az emeleti “új technológia” során is ugyan ez a szabály érvényes. Megint egy olyan pont, ami nem változik egy ilyen rendszer beiktatásával.

2024. febr. 13. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/41 anonim ***** válasza:

36-os!


1 - nem a kocsikon, hanem az ellenőrzes alapjául szolgálo hatosagi rendszerre gondoltam


2 - honnan fogja tudni az online monitorozo hatósag (vagy utolag szamonkérő), hogy 100% ott volt ugy ahogy elő van írva az a tabla?


3 - a felhasznalók oldalan is kerdéses a ki, hogyan es miert fizetne egy ilyen fekete dobozért, de en a hatósági rendszer kiepítesének ktg vonzatát firtattam


4- mivel minden uj jogsisnak azt tanitjak, hogy kb 20 km/h az optimalis sebessegkülönbség az előző és előzött között, ezért ha valaki teljesen szubjektív vélemény alapján 71-nel hatarozza meg a biztonságos tempót, akkor mar csorbul az előzes legalis, elfogadott feltételeinek a teljesülése.


Szóval nyakatekert téma ez...

2024. febr. 14. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/41 anonim ***** válasza:
51%

Ezekhez meg adjuk hozzá azt, hogy ha csak az új autókba lenne önszop@tó online rendszer, és bemegy József a nejével a szalonba 18,5 millióert egy közepkatos villanycsodáert és ez mar jön vele.

József ha a korabbi felvetések egyikében csak nem biztos vasarol egy pár eves hasznalt prémiumot és lesz@rja.

Az ujautó piac meg megáll min fél evre, de igazából amíg csak lehet.

2024. febr. 14. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/41 A kérdező kommentje:
Tachográf csak új tgk-ba kell? Ugye hogy nem..beépítik vagy nem közlekedik. Ha megmozdul pihenő idő alatt a kamion mert éppen muszáj neki ,akkor megbaxhatják? Igen. Ha lelopják a táblát de bemegy olyan útra ahol súlykorlát van megbüntetik? Igen. Majd utólag bizonyítja az igazát. Érdekel valakit ha lejtőn hátszélben megugorja a 100at is hogy megelőzze a lassabb kamiont . Nem, ugyanúgy megbüntethetik, ha nem vonatozik a másik mögött. Na ezen az analógián lehet elindulni.
2024. febr. 14. 22:10
 40/41 anonim ***** válasza:

#35

1. Egyszerű. Ha valahol útépítést, vagy módosítást hoz be a közútkezelő, akkor egy online adatbázisban rögzítik, ami alapján módosítanak az adott útszakasz szabályain. Akár a kirendelt munkások is felvezethetik egy tableten az adatokat. Van már olyan fejlett az informatika, hogy ezt meg tudják oldani.

2. Most mi a garancia? Ha a véda előtt lelopják a táblát, akkor mivel bizonyítod? Ez a probléma jelenleg is él, akár van gps követő, akár nincs. Egyébként összerakhatnak egy bejelentő rendszert, amiben a megbüntetett sofőr jelzi, hogy nincs tábla, és utólagos vizsgálat után visszavonhatják a büntetést. Ha meg a büntetés közben teszik vissza táblát, akkor rögzítik, hogy pl. Arany János utca 20. xxx számú tábla visszakerült. xx.xx.xx dátum előtti büntetéseket törölni.

3. Az adónkból. Nem nagy összeg. Ha már az ember a sok extra ketyerét ki tudja fizetni, akkor az az 5000 forint már nem nagy tétel. A régi autókba is bele lehetne ültetni. Egyébként ha az állam fizetné az egészet, akkor is megérné, mert a jelenleg büntetlenül száguldozókat könnyen megfognák, így hamar visszahoznák az árát. Még keresnének is rajta.

4. Ez nem szükséges dolog. Az előzés még benne lehet egy ésszerű toleranciában, aki meg annál gyorsabban akar előzni, már veszélyesnek számít.


A mai automatizált rendszereknél könnyen megoldható. Már rengeteg cégnél, ha nem fizetsz időben, automatikusan megy a büntetés. Biztosítónál, ha lejár a fizetési határidő, egyből megszűnik a biztosítás. Ha ezek a cégek meg tudják oldani, akkor az állam is meg tudná. Ráadásul meg is érné mindenkinek, mert csökkenne a veszély az utakon, és az állam is keresne rajta. Akiknek nem érné meg, az az elmebeteg, száguldozó, veszélyeztetők csoportja. Ez olyan, mint a biztonsági őr alkalmazása bankban. Csak a bankrablónak nem éri meg.

2024. febr. 15. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!