Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem építenek kötelezően...

Miért nem építenek kötelezően minden autóba és motorba is tachográfot? Azonnal betartana mindenki minden sebességhatárt.

Figyelt kérdés
Technikailag megoldható lenne,kis leplombált elektronika doboz, gps ,jeladó stb.Egyből megoldaná a gyorshajtási problémát, netes eléréssel hatósági osszeköttetéssel azonnal kuldené is a büntetést minden egyes sebesség túllépésre.Aki kikötné, megkerülné annak azonnali forgalmi bevonás hatalmas büntetéssel megtámogatva.Nagy bevétel lenne az államnak, és rend lenne az utakon végre.

febr. 3. 23:51
1 2 3 4 5
 21/41 A kérdező kommentje:
19es ezt nem tudtam, de szomorú és sajnálatos,hogy ennyire rossz szabályok vannak az unioban.Ebben is változás kellene, mert minden szabaly annyit ér amennyire be tudják tartatni.Ha állandó kibúvókat adnak akkor ki is fognak bújni.
febr. 4. 10:36
 22/41 anonim ***** válasza:
45%

“ Rettenetesen szomorú, hogy magyarázni kell. Ám legyen, hogy a gyengébbek se maradjanak ki a beszélgetésből: nem csak közút létezik a világon.”


Egy egyszerű Waze megtudja határozni, hogy te éppen hol, milyen minősítéssel rendelkező úton haladsz. Konkrétan sebességhatárokat felismer különböző utakon. Az újabb autók szinten rendelkeznek hely meghatározással, tábla felismeréssel.


Rettentően szomorú, hogy te egy ilyen technikánál elképzelhetetlennek tartod, hogy különbséget tud tenni közút és magánterület, magán út között.


Csak szólok, 5-6 évvel ezelőtti autók játszva megteszik ezt. Ha ilyen rendszert kiszeretnének építeni, gyerekjáték lenne az általad felhozott probléma. Nyilván, aki ilyen korlátolt gondolkodású, nehezen látja ezt át.


A rendőrautókba szerelt nyomkövető, csak azt nem listázza, hogy a sofőr mikor fingik. Folyamatos hely meghatározás mellett minden létező vezetési paramétert rögzít.

febr. 4. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 anonim ***** válasza:

"Csak szólok, 5-6 évvel ezelőtti autók játszva megteszik ezt"


Csak szólok, hogy az autókban gyárilag benne lévő GPS-ek esetében vagy magáért a GPS szolgáltatásért kell havidíjat fizetni, vagy pedig a térkép frissítése kerül (nem kevés) pénzbe, ami nélkül kivitelezhetetlen és az egész "még a Waze is tudja" logikád repül is a kukába.


"A rendőrautókba szerelt nyomkövető..."


... százezrekbe kerül és ezt itt él is lehet engedni.


"elvesztett jel és a megtalalt jel közti utszakasz logikusan kikövetkeztethető a megtett ut hosszából"


Tényleg? Mert szerinted bármely A és B pont között kizárólag egyetlen útvonal létezik? A sebességátlagolást még autópályán sem alkalmazzák, pedig ott minden ki van hozzá építve, nem kerülne extra pénzbe. Tudod miért nem használják? Mert megbízhatatlan. Nem lehet tudni hogy mi történt A és B pont között. Tudod te hogy mit jelent az átlag? Ha 130 a sebességhatár, 80 és 180 átlaga is 130, volt egy jelentős gyorshajtás, de az átlagból nem derül ki. Tehát nem értél el vele semmit.

febr. 4. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 A kérdező kommentje:
Ez kb fingreszelés.Oké legyen az orszag 0.01% erdei hegyvölgyes utszakaszán ahol nincs jel ott majd hülyegyerek paradicsom lesz oda jár majd mindenki gyorshajtani.Amíg fel nem raknak 2 fix trafit vagy egy jelerősítőt és kész. Az ország lényegi nagy részén megoldható a dolog, csakis szandek kérdése. Egyebkent anyagilag sem kérdés. Ha sok száz ezer a készülék akkor annyi.Majd beépül az árba új autonal.Használtban meg kap a tulaj egy részlet fizetést rá.Műszaki vizsga is kötelező meg a biztositás telj.adó stb, ha nem tudja fizetni majd eladja a kocsit van tömeg közlekedés meg carsharing.
febr. 4. 11:21
 25/41 anonim ***** válasza:
#24 Mert szerinted kizárólag az erdei szakaszokon vannak problémák a jellel? Tehát akkor így most már nyilvánvaló, hogy ötleted ugyan van, de az ehhez szükséges technológiákról és technikai megoldásokról abszolút SEMMILYEN ismereted nincsen.
febr. 4. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/41 anonim ***** válasza:

Kérdező hagyd rá. Nem látja át, hogy rengeteg olyan újítás történt az autó iparba, ahol bármilyen érdek szerint új autokat xy berendezéssel kellett felszerelni.


“ ... százezrekbe kerül és ezt itt él is lehet engedni”

Itt látszik, ennyi az érve, hogy drága. Rengeteg technikai kötelező újítás jött be az autóiparba, mindegyik drága volt mégis behozták.


Minden technikai feltétel adott ezen technológia bevezetésre, csakis akarat kérdése. Ha lesz ra akarat létre jön ilyen rendszer, ha nem nem. Itt a vita tárgya, hogy a kérdező szerint a mai világba nincs rendszer ami magánúton között különbséget tudna tenni.😂

febr. 4. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/41 A kérdező kommentje:

Bejártam gps használattal az országot keresztbe kasul alig emlékszem olyanra ahol elveszett volna a gps jel es ez csak egy gagyesz mobil gps vevője kulso antenna nelkul.oké a mélygarázsokban igen, meg pár sikátoros belvárosi kis utcában ,alagutban, ennyi.De ez max 10perc/év.Akkor ennyi legyen majd a kibúvó majd ott nyomhat neki padlót aki akar, már ha nincs rajta kívül senki az úton.

Pl Esp rendszer mennyibe kerül? Probalj meg utolag beepiteni es kiderul inkább érdemes eladni a kocsit és venni másikat olyan drága.Kotelező jo ideje a kocsikban mégse szálltak el az áraik ezért.Ahogy irják,csak szándék kérdése , de mivel ez már politika es ezzel az adott kormány nepszerűtlen lenne a gyorahajtó renitens emberek között, igy nem merik bevállalni, inkabb halljanak meg az emberek.

febr. 4. 11:41
 28/41 anonim ***** válasza:

#26 Volt ott több is, csak azokat szándékosan figyelmen kívül hagyod, mert nem tudod megcáfolni őket. Kizárólag a technológiai kivitelezést tudod megcáfolni, persze azt is kib*szott szarul, mert soha egy szóval sem mondtam, hogy autókban nem építhető ki ilyen, csak azt, hogy ez pénzbe kerül és nem egyszeri pénzbe, mint például egy extra, meg nem is javítási pénzbe, ami akkor esedékes, ha tönkremegy. Ezeket FOLYAMATOSAN fizetni kellene, hónapról hónapra. Ilyennel valóban próbálkoztak már autók esetében is, de még az OPCIONÁLIS előfizetések is hatalmas vihart kavartak a felhasználók körében, lásd BMW ülésfűtés. Ha az emberek már attól is kiakadtak, hogy egy szolgáltatás pénzbe kerül, amire amúgy simán azt mondhatják, hogy nem kell, akkor mégis hogyan reagálnának egy KÖTELEZŐ előfizetésre? Tippelj!


Arról meg már nem is merek szót ejteni, hogy ez nagyon csúnyán megsérti az emberek magánéletére vonatkozó jogait. Az EU már az okostelefonok terjedésével együtt is rengeteg törvényt iktatott be, úgyhogy kérlek meséld már el, hogy egy ilyen nyílt állami nyomkövetés hogyan kivitelezhető legálisan. Nyilván erre sem fogsz válaszolni, mert nem tudsz mit kitalálni rá.


És még továbbra is ott van még mindig a lefedettségi probléma, illetve az internetes és GPS szolgáltatások instabilitása, amire lényegi cáfolatot még nem sikerült megfogalmaznotok, csak értelmetlen kifogásokat.

febr. 4. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 Szolovjov ***** válasza:
Gondoltam már erre, de a tachográf nemigen tudja az(tat), hogy a disznó a réten miként ba*zhat. Na viccet félretéve, azt honnan tudja, hogy éppen autópályán ment valaki 130-al 10 perccel azelőtt, vagy éppen már az országúton.
febr. 4. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/41 A kérdező kommentje:

Ez nem a Bmw meg autógyárak "szolgáltatása" lenne, hanem törvény. Ha nem tetszik, nem akarsz fizetni nem ülsz autóba, és keresel más alternatívát.

Magánélet megsértése? Ott a mobil mindenki zsebében napi 24 órában nyomon követik, igen államilag is. Ha valamit meg akarnak kapargatni előveszik a logokat és kiderül adott mobil hol volt adott időben, szóval ez már rég lejárt lemez, az egész mobiltelefónia erre (is) épült ki a teljes nyomkövethetőségre. Minden település , bolt, lassan a budi is teli van kamerákkal, ki kéri ki a véleményed róla, hogy felvételt készítenek rólad? Jogod van nem kimenni. Minden közút kamera, matrica ellenörző forgalom figyelő regisztrálja a rendszámodat, tudja mikor léptél ki pl Bp-ről és mikor be..ez sem zavar senkit? Szóval az egész csakis a renitens más életét veszélyeztető száguldozók szabályt be nem tartó emberek kifogáskeresése, hogy továbbra is büntetlenül veszélyeztessék mások életét önös érdekeik szerint.

Instabil gps jel az kb olyan kifogás hogy majd ha adott ügyben kijön a bírság és pl megtámadja a delikvens a határozatott instabil gps jelre hivatkozva, akkor majd, ha ezt be is tudja bizonyítani, akkor nem fizeti be a bírságot. De ez 10 ezerből egy eset lesz, ha pl kijön egy irreális gyorshajtási sebesség hogy 250-el ment az ezres Swifttel az m7-en. Volt ilyen eset hagyományos lézertrafipaxxal is, ott is van hiba, meg is támadták a határozatot sikerrel. Attól még a trafipax rendszer is működik, hogy vannak hibái, mindennek vannak hibái ami technika, de ami emberi annak is.

Mellesleg már írtam, a kocsi saját rendszere gps mentesen is rögzíti a sebességet, szóval eleve két adt alapján menne a mérés. Itt a gps a helymeghatározáshoz kell, de ebbe bele lehet vonni az adótornyokat is, ahogy egy mobil is megteszi.Pontosan logolja a helymeghatározás pontosságát is adott időben. Nyilván lenne tűrése a rendszernek , ha valakinek mélyebbre nyomodik a lába meghatározott ideig és véletlen 60 al megy 50helyett akkor nem jön azonnal csekk, tűrés sebességfüggő százalékos és idő arányos be lenne építve, mert senki nem robot.

febr. 4. 12:20
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!