Ezt a balesetet hogy lehetett volna elkerülni?
https://www.youtube.com/watch?v=pNa2-zWEu2s
Mellékutcából 2x2 sávra akar kanyarodni.
Bonyolítsunk a szitun és tegyük fel, hogy balra akar menni. Eközben minden lámpa sárgával villog. És hogy még nehezítsük a helyzeten, legyen a kocsi egy utánfutós Skoda Octavia, amivel középen se fért volna el, amig megvárja, hogy a szemközti 2 sáv is szabad lesz. És hogy még bonyolítsuk a szituációt: legyen középen egy villamossín (mert gondolom Bp-en is létezik ilyen 2x2 sávos út).
Na mit kell ilyenkor tenni, hogy biztosan ne legyen baleset?
#20 Arról beszéltünk, hogy ha ilyen eset áll fent, akkor legyünk annyira odafigyelőek, hogy kiengedjük a beérkezni készülőt. Nem tart csak öt másodpercbe maximum. Ha már minden negyedik ember így állna hozzá, akkor sokat javulna a közlekedési morál az országban.
Ha egy forgalmasabb úton próbálsz bemenni a főbb útra, amikor nincs lámpa, akkor az a 10-20 másodperc inkább 10-20 perc, mert folyamatosan ömlenek az autók, ami már azért nem kevés. Természetesen behajtani félig, úgy hogy nem enged el senki, nem jó döntés.
"Utánfutóval meg lehet átgondoltam volna, hogy inkább elmegyek jobbra és utána megoldom másfelől."
Ez az egyetlen hasznos válasz. Van egy régi könyv, "Az autóvezetés mesterfogásai" azt hiszem 70-es évekbeli. Már ott is több helyen figyelmeztet a szerző, hogy sok esetben hasznosabb jobbra kerülni ilyen esetekben, és másképp megoldani az ilyen szitukat. Nem írt hülyeségeket a fószer...
Olvastam a videó alatt a hozzászólásokba, hogy valaki odaírta, hogy buszsofőr és ő biztos, hogy nem hajt bele ekkora sebességgel egy ilyen kereszteződésbe ahol ki van kapcsolva a lámpa mert tudja, hogy ilyenkor ezt mindenki zöldnek nézi.
Nyilván itt a buszsofőr már nem fékezhetett nagyot mert mint írták is, az utasok jártak volna rosszul. Előre kellett volna motorfékkel lassítani a buszt mert azt láthatta, hogy nem megy a lámpa.
De nyilván ez nem menti fel az elsőbbséget meg nem adó autóst a felelősség alól.
#24 Ez igaz, én is azt mondom, hogy nem szabad betolakodni, azonban nem is lenne ennyi tolakodó, ha az emberek kicsit odafigyelnének egymásra. Egy belvároshoz hasonló forgalomban, ahol éppen csúcsidő van - esetleg dugó -, ott megvan simán a 10-20 perc, ha nem enged be senki.
Tapasztalom jobbra szűkülő utakon, ha balról sorolunk be, akkor a legtöbb ember csak néz, hogy mit akarok, és egyiknek sem jut eszébe, hogy talán a cipzár elvet kéne alkalmazni, és akkor mindenkinek könnyebb lenne. Én nem szoktam tolakodni, de ilyen esetekben nem csodálkozom, hogy néhány türelmetlenebb embernél ilyenkor elszakad a cérna és elkezd befurakodni. Akik padkén mennek előre, hogy betoljanak, azokra nincs kifogás, az tényleg bunkóság.
#22 Amúgy tényleg ez a legjobb megoldás. Jobbra kimenni, és más utat keresni. Sajnos vannak helyek, ahol utána balra menni tilos, de még így is megoldható kis kerülővel.
24-25-re:
Érdemes lenne körülnézni Nyugat-Európában. Sokkal inkább partnernek tekintik egymást a közlekedők (nemcsak az autósok egymást, de pl. az autósok a bicikliseket, gyalogosokat is). És ott sokkal inkább működik az, hogy beengedik egymást. Pont az a tahóság, ami nálunk megy (és a Balkánon még erősebben), hogy valaki képtelen felfogni, hogy a közlekedés egy sokszereplős társasjáték, ahol nem győzteseknek és veszteseknek kéne lennie, hanem egymást segítve lehetnénk mindannyian győztesek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!