Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ezt a balesetet hogy lehetett...

Ezt a balesetet hogy lehetett volna elkerülni?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=pNa2-zWEu2s


Mellékutcából 2x2 sávra akar kanyarodni.


Bonyolítsunk a szitun és tegyük fel, hogy balra akar menni. Eközben minden lámpa sárgával villog. És hogy még nehezítsük a helyzeten, legyen a kocsi egy utánfutós Skoda Octavia, amivel középen se fért volna el, amig megvárja, hogy a szemközti 2 sáv is szabad lesz. És hogy még bonyolítsuk a szituációt: legyen középen egy villamossín (mert gondolom Bp-en is létezik ilyen 2x2 sávos út).


Na mit kell ilyenkor tenni, hogy biztosan ne legyen baleset?



2023. nov. 8. 15:50
1 2 3
 21/30 bazaltkaroly ***** válasza:
44%

#20 Arról beszéltünk, hogy ha ilyen eset áll fent, akkor legyünk annyira odafigyelőek, hogy kiengedjük a beérkezni készülőt. Nem tart csak öt másodpercbe maximum. Ha már minden negyedik ember így állna hozzá, akkor sokat javulna a közlekedési morál az országban.

Ha egy forgalmasabb úton próbálsz bemenni a főbb útra, amikor nincs lámpa, akkor az a 10-20 másodperc inkább 10-20 perc, mert folyamatosan ömlenek az autók, ami már azért nem kevés. Természetesen behajtani félig, úgy hogy nem enged el senki, nem jó döntés.

2023. nov. 9. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:
45%

"Utánfutóval meg lehet átgondoltam volna, hogy inkább elmegyek jobbra és utána megoldom másfelől."


Ez az egyetlen hasznos válasz. Van egy régi könyv, "Az autóvezetés mesterfogásai" azt hiszem 70-es évekbeli. Már ott is több helyen figyelmeztet a szerző, hogy sok esetben hasznosabb jobbra kerülni ilyen esetekben, és másképp megoldani az ilyen szitukat. Nem írt hülyeségeket a fószer...

2023. nov. 9. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:
56%

Olvastam a videó alatt a hozzászólásokba, hogy valaki odaírta, hogy buszsofőr és ő biztos, hogy nem hajt bele ekkora sebességgel egy ilyen kereszteződésbe ahol ki van kapcsolva a lámpa mert tudja, hogy ilyenkor ezt mindenki zöldnek nézi.


Nyilván itt a buszsofőr már nem fékezhetett nagyot mert mint írták is, az utasok jártak volna rosszul. Előre kellett volna motorfékkel lassítani a buszt mert azt láthatta, hogy nem megy a lámpa.


De nyilván ez nem menti fel az elsőbbséget meg nem adó autóst a felelősség alól.

2023. nov. 10. 02:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:
22%
#21: Igen, legyünk, ami azt jelenti, hogy valaki lemond az elsőbbségéről önszántából, hogy segítse a másikat. Nem pedig kikényszeríti valami tahó, mert nem tud várni 10-20 másodpercet (És a gond az, hogy a 10-20 másodpercet az ilyen 10-20 percnek éli meg, érdemes lenne ilyenkor stopperral várakozni, nagyon meglepődne az illető). Gondolom azt már nem kell ecsetelni, hogy pont az ilyen viselkedés miatt jön a másik oldalról az, hogy "már csak azért sem" engedi be. Ugyanez van a zipzárelvnél is. A többség normálisan be tud sorolni a megszűnő sávból az utolsó 4-5 autó között. De mindig van egy aki még a padkán előremegy, csak hogy még 2 autóval előbb tolja be a kocsi orrát. Szerintem nincs min csodálkozni.
2023. nov. 10. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 bazaltkaroly ***** válasza:

#24 Ez igaz, én is azt mondom, hogy nem szabad betolakodni, azonban nem is lenne ennyi tolakodó, ha az emberek kicsit odafigyelnének egymásra. Egy belvároshoz hasonló forgalomban, ahol éppen csúcsidő van - esetleg dugó -, ott megvan simán a 10-20 perc, ha nem enged be senki.

Tapasztalom jobbra szűkülő utakon, ha balról sorolunk be, akkor a legtöbb ember csak néz, hogy mit akarok, és egyiknek sem jut eszébe, hogy talán a cipzár elvet kéne alkalmazni, és akkor mindenkinek könnyebb lenne. Én nem szoktam tolakodni, de ilyen esetekben nem csodálkozom, hogy néhány türelmetlenebb embernél ilyenkor elszakad a cérna és elkezd befurakodni. Akik padkén mennek előre, hogy betoljanak, azokra nincs kifogás, az tényleg bunkóság.


#22 Amúgy tényleg ez a legjobb megoldás. Jobbra kimenni, és más utat keresni. Sajnos vannak helyek, ahol utána balra menni tilos, de még így is megoldható kis kerülővel.

2023. nov. 10. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:
40%

24-25-re:


Érdemes lenne körülnézni Nyugat-Európában. Sokkal inkább partnernek tekintik egymást a közlekedők (nemcsak az autósok egymást, de pl. az autósok a bicikliseket, gyalogosokat is). És ott sokkal inkább működik az, hogy beengedik egymást. Pont az a tahóság, ami nálunk megy (és a Balkánon még erősebben), hogy valaki képtelen felfogni, hogy a közlekedés egy sokszereplős társasjáték, ahol nem győzteseknek és veszteseknek kéne lennie, hanem egymást segítve lehetnénk mindannyian győztesek.

2023. nov. 10. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 bazaltkaroly ***** válasza:
#26 Igen, én is így gondolom. Ott beengedik az embereket, hogy mindenki tudjon haladni.
2023. nov. 10. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:
88%
Én egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy a buszos látta az indexelést, egyszerűen nem számított rá, hogy elé hajtanak, ha lassabban megy, egy életszerű sebességgel, akkor is baleset lett volna szerintem, mert a Toyotás azon túl, hogy nem adta meg az elsőbbséget ahelyett, hogy megtaposta volna a gázt még a féket is megnyomta egy pillanatra, amikor leesett neki, hogy rajta kívül más is közlekedik a városban.
2023. nov. 10. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:
57%
A cipzár elvet meg nem is értem, hogy jön ide itt nem arról van szó, hogy a büdös buszos nem engedte be szegény autóst, aki a forgalmas útra próbál besorolni.
2023. nov. 10. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 bazaltkaroly ***** válasza:
A cipzár elv egy példa volt arra, hogyha ilyen szorult helyzetekben elengedünk másokat, akkor kevesebb a hasonló izomkodás, mert valaki felhozta, hogy nem tud "10 másodpercet várni". Azt már rég megbeszéltük, hogy a Toyotás volt a hibás és a buszos nem tudott mást tenni, mert a fékezés több ember sérülését okozhatta volna.
2023. nov. 10. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!