Ezt a balesetet hogy lehetett volna elkerülni?
https://www.youtube.com/watch?v=pNa2-zWEu2s
Mellékutcából 2x2 sávra akar kanyarodni.
Bonyolítsunk a szitun és tegyük fel, hogy balra akar menni. Eközben minden lámpa sárgával villog. És hogy még nehezítsük a helyzeten, legyen a kocsi egy utánfutós Skoda Octavia, amivel középen se fért volna el, amig megvárja, hogy a szemközti 2 sáv is szabad lesz. És hogy még bonyolítsuk a szituációt: legyen középen egy villamossín (mert gondolom Bp-en is létezik ilyen 2x2 sávos út).
Na mit kell ilyenkor tenni, hogy biztosan ne legyen baleset?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#20 Arról beszéltünk, hogy ha ilyen eset áll fent, akkor legyünk annyira odafigyelőek, hogy kiengedjük a beérkezni készülőt. Nem tart csak öt másodpercbe maximum. Ha már minden negyedik ember így állna hozzá, akkor sokat javulna a közlekedési morál az országban.
Ha egy forgalmasabb úton próbálsz bemenni a főbb útra, amikor nincs lámpa, akkor az a 10-20 másodperc inkább 10-20 perc, mert folyamatosan ömlenek az autók, ami már azért nem kevés. Természetesen behajtani félig, úgy hogy nem enged el senki, nem jó döntés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Utánfutóval meg lehet átgondoltam volna, hogy inkább elmegyek jobbra és utána megoldom másfelől."
Ez az egyetlen hasznos válasz. Van egy régi könyv, "Az autóvezetés mesterfogásai" azt hiszem 70-es évekbeli. Már ott is több helyen figyelmeztet a szerző, hogy sok esetben hasznosabb jobbra kerülni ilyen esetekben, és másképp megoldani az ilyen szitukat. Nem írt hülyeségeket a fószer...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Olvastam a videó alatt a hozzászólásokba, hogy valaki odaírta, hogy buszsofőr és ő biztos, hogy nem hajt bele ekkora sebességgel egy ilyen kereszteződésbe ahol ki van kapcsolva a lámpa mert tudja, hogy ilyenkor ezt mindenki zöldnek nézi.
Nyilván itt a buszsofőr már nem fékezhetett nagyot mert mint írták is, az utasok jártak volna rosszul. Előre kellett volna motorfékkel lassítani a buszt mert azt láthatta, hogy nem megy a lámpa.
De nyilván ez nem menti fel az elsőbbséget meg nem adó autóst a felelősség alól.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#24 Ez igaz, én is azt mondom, hogy nem szabad betolakodni, azonban nem is lenne ennyi tolakodó, ha az emberek kicsit odafigyelnének egymásra. Egy belvároshoz hasonló forgalomban, ahol éppen csúcsidő van - esetleg dugó -, ott megvan simán a 10-20 perc, ha nem enged be senki.
Tapasztalom jobbra szűkülő utakon, ha balról sorolunk be, akkor a legtöbb ember csak néz, hogy mit akarok, és egyiknek sem jut eszébe, hogy talán a cipzár elvet kéne alkalmazni, és akkor mindenkinek könnyebb lenne. Én nem szoktam tolakodni, de ilyen esetekben nem csodálkozom, hogy néhány türelmetlenebb embernél ilyenkor elszakad a cérna és elkezd befurakodni. Akik padkén mennek előre, hogy betoljanak, azokra nincs kifogás, az tényleg bunkóság.
#22 Amúgy tényleg ez a legjobb megoldás. Jobbra kimenni, és más utat keresni. Sajnos vannak helyek, ahol utána balra menni tilos, de még így is megoldható kis kerülővel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
24-25-re:
Érdemes lenne körülnézni Nyugat-Európában. Sokkal inkább partnernek tekintik egymást a közlekedők (nemcsak az autósok egymást, de pl. az autósok a bicikliseket, gyalogosokat is). És ott sokkal inkább működik az, hogy beengedik egymást. Pont az a tahóság, ami nálunk megy (és a Balkánon még erősebben), hogy valaki képtelen felfogni, hogy a közlekedés egy sokszereplős társasjáték, ahol nem győzteseknek és veszteseknek kéne lennie, hanem egymást segítve lehetnénk mindannyian győztesek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!