Évről évre egyre és egyre nő a magán személygépkocsik száma és ennek hatására a balesetek száma is. Ezt hogyan lehetne elkerülni?
Az ENSZ azt javasolja, hogy minden kormány szenteljen több figyelmet a kerékpár úthálózat és a gyalogos forgalmat biztosító közlekedéshálózat fejlesztésére.
Szerintem ez nem oldja meg a dolgot. Teljesen legalábbis nem. És számottevően sem.
A legjobb az lenne, ha olyan tömegközlekedési rendszert alkotnának, amelyek jóval kényelmesebbek lennének a jelenlegieknél. Így ennek hatására sokan lemondanának a saját autó által nyújtott kényelemről.
Nem mindenki akar biciklizni. Ezért, mint alternatíva, sosem fogja betölteni azt a szerepet, amit remélnek tőle.
Fejlettebb és vonzóbb tömegközlekedési járművekre lenne szükség.
Ott lett elrontva, hogy a mai autók olyan teljesítménnyel vannak "megáldva", ami szinte fölösleges, mert ha betartaná mindenki a szabályokat, akkor ki sem lehetne használni azt. Miért kell egy autó végsebességének lenni 190-nek, ha sok helyen 130-140 a végsebesség (tudom, most Németo. jön majd ellenpl.-nak....).
Jó ötlet (lenne) a kerékpár-, illetve a tömegközlekedésre való szoktatás, de nem/nehezen megy, mert az emberek elkényelmesedtek. Nézzük meg, mennyi autó megy 1 emberrel! Ki van ez így használva (a mikrokamionokat ne számítsuk bele)? Persze, hogy nem.
Még csak kb 10 éve vezetek. Ezalatt 400000 km-et vezettem balesetmentesen. Én az egyik legnagyobb hibának azt látom, hogy sajnos a legtöbb bicikis, gyalogos, legyen az gyerektől egészen az idős korig, egyszerűen semmi fogalmuk sincs a kreszről.
Erre talán az lenne a megoldás, ha már altalános iskola 1 osztályatól kezdve a középiskola végéig oktatnák. Legalább heti 1 órában. Azért ilyen sokáig mert amit nem használsz ,elfelejed elv!
Egy másik amit Győrben kezdenek megvalósítani ( egyre több helyen latom), a kerékpar utakat kresztáblakkal szerelik fel :) csak sajnos sokaknak ez addig terjed, zöld= mehetsz, piros= vársz!
Nem általánosítok csak napi szinten ezt látom. Pl: szerdán megyek a külvarosegyik utcájaban, elég nagy volt a torlodás. Az előttem haladó biciklis, akit éppen előztem minden jelzes nélkül kivágott elem mert ő balra akart kanyarodni. Hatra sem nézett. Nyomtam egy satut, de mindeki megúszta.
Pedig csak annyit kellett volna tennie, hogy hátranéz es kiteszi a kezét.
Ausztriában,Németországban magasabb az egyfőre jutó autók száma, mint nálunk.
Egyébként nem lehet megoldani ezt.
Én is mindenhova autóval megyek, mert gyors,kényelmes, tudok hazavinni egy karton kólát....stb.Nálunk a városi autós közlekedés sem akkora probléma, mint Budapesten.
A tömegközlekedésben nagyon radikális változások kellenének,hogy változzon valami.
Az autóval, csak a vasút tudna versenyezni.Ugyanis, a pénz után, legfontosabb az idő.Egy vonat, megfelelő infrastuktával gyorsabb lehet,mint a kocsi.
De, Magyarországon az állomások rossz helyen vannak,nem a városközpontban.A szerelvények elavultak, a pályaállapotokról nem is beszélve.
További feltétel, a sűrű ütemes,utasbarát menetrend menetrend.
Ameddig ezek nincsenek, addig marad a kocsi.
Nem véletlen,hogy aki teheti kocsiba ül.
Igen, de hiába nő rohamosan az autók száma, a közúti balesetekben elhunytak száma viszont jelentősen csökkent.
Ja és még valami: hiába van rengeteg autó forgalomba helyezve, alig járnak velük. Szerintem régebben mikor kevesebb autó volt, az emberek sokkal többet kocsikáztak, olcsó volt az üzemanyag, stb. Mostanában mindenki autót vesz, de alig járnak velük, max évi 5000 kilómétert, mert vagy nincs szükség az autóra, vagy nincs pénz üzemanyagra.
"Erre talán az lenne a megoldás, ha már altalános iskola 1 osztályatól kezdve a középiskola végéig oktatnák. Legalább heti 1 órában."
Ebben van igazság, csak hát ez sem biztosíték semmire. Ha hülyeséget írok, a forrásom az oka.
Egy volt szovjet tiszti lakótelep közelében lakom. Náluk tanítják a közlekedési szabályokat, s ha igaz, autóvezetést is a felsőbb osztályokban. Mondom, ha hiteles a forrásom. Sőt, azt mondták, nem is adják ki a bizonyítványt sikeres autóvezetési vizsga nélkül.
Nos, úgy 20 év alatt, amíg a közelemben voltak, 10 balesetből kilencben benne volt ruszki katonai jármű.
És mindig az volt az okozó.
Az ok egyszerű: a feltételezés.
- Feltételezi, hogy az autója "ebbe még belefér"
- Feltételezi, hogy a másik kocsi/biciklis arra megy, amerre kell
- Feltételezi, hogy meg tud állni nagyobb sebességgel is
......
A sok feltételezés vezet a balesethez.
Az emberek 99%-a nem tartja be a KRESZt, legalábbis a
sebességkorlátozásokat rendszerint lesz4rják, pályán
alap a 140 és társai... Csak azt felejtik el, hogy nem
véletlen találták ki, és a 130 már a magyar utak minő-
ségéhez, és az újabb kocsikhoz van igazítva. Városon
belül sem elég óvatosan az emberek, főleg ismeretlen
terepen, eszükbe sem jut, hogy egyenrangú útkereszező-
déshez érnek stb...
A hozzáálláson kellene változtatni. De persze a gyors-
hajtás is az önkifejezés eszköze, lázadni a rendszer
ellen, mert ha máshogy lázadna, nagyobb eséllyel kerül-
ne börtönbe (próbáljon csak valaki nem fizetni adót...)
Lehet gyorsabban is hajtani, nincs ezzel baj. Jogsiszerzés után 5 évvel kellene egy új vizsga, ami sokkal szigorúbb és nem azon van a hangsúly hogy a sofőr indexel-e mikor kikerül egy autót és hogy indul el (SIKK), hanem hogy mennyire van tisztában a környezetével út közben, mennyire magabiztosan vezet és tudja-e hogy mit tud az a csotrogány.
Itt kihullana egy csomó veszélyes lúzer
@4: Hollandiában, Svédországban, Dániában is jóval magasabb az autópenetráció, mint nálunk. Ráadásul a jövedelemhez képest a fenntartási költségek is jóval kedvezőbbek. Ennek ellenére ezekben az országokban a kerékpárhasználat jóval a magyarországi szint felett van -és ennek megfelelően az autóhasználatuk aránya kisebb. Abból, hogy egy négytagú családnak természetes a három autó, még nem következik, hogy mindenhova azzal mennek.
A gépjárműhasznűlat visszafogásához társadalmi méretű szemléletváltásra van szükség. A világ fejlettebb régióiban ez éppen most zajlik: még az autókultúra fellegvárának számító Egyesült Államokban is csökken a gépkocsihasználat aránya, ezzel szemben a kerékpározás robbanásszerű növekedésnek indult.
Magyarországon ez még késik. Mi közlekedési szempontból több évtizedes hátrányban vagyunk; jelenleg sikak szemében a személygépkocsi státuszszimbólum. De előbb-utóbb itt is mindenki számára nyilvánvaló lesz ami már régóta nem titok: az egyéni motorizált közlekedés jelenlegi rendszere fenntarthatatlan. Csak idő kérdése, mikor omlik össze -és célszerű addog változtatni, amíg ez nem történik meg, így ugyanis nem lesz olyan fájdalmas az átmenet, mintha kivárjuk a krízist.
Ezt el lehetne érni többféle módszerrel: akár szabályozással, akár anyagilag. A gond ezzel szemben az, hogy egy egész iparág épült rá az autóhasználatra. Ennek felszámolása gazdasági krízist okozna, ráadásul tőkeerős és nagy lobbypotenciállal rendelkezik. Így -noha az egyéni motorizált közlekedés mind az egyén, mind a társadalom számára aránytalanul nagy terhet ró- ennek megváltoztatásához mindenképpen az állampolgári szinten kell elkezdődnie...
Megjegyzem, Magyarország a rendszerváltás után ilyen szempontból egy hatalmas ziccert hagyott ki. Ha akkor a közlekedés fejlesztését nem a jelenlegi irányba indítják el (amiről bebizonyosodott, hogy zsákutca), hanem a nyugaton hibásnak bizonyult autóközpontú rendszer helyett közvetlenül a fenntartható közlekedés útján indul el (amire a fejlettebb országok napjainkban), akkor a meglévő 30-40 évnyi lemaradást nem konzerváltuk volna, hanem mostanra már a legfejlettebbek közé tartoznánk. De sajnos mi most indultunk el azon az úton, amin ők már végigmentek és jönnek visszafele...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!