Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Évről évre egyre és egyre nő...

Évről évre egyre és egyre nő a magán személygépkocsik száma és ennek hatására a balesetek száma is. Ezt hogyan lehetne elkerülni?

Figyelt kérdés

Az ENSZ azt javasolja, hogy minden kormány szenteljen több figyelmet a kerékpár úthálózat és a gyalogos forgalmat biztosító közlekedéshálózat fejlesztésére.


[link]



Szerintem ez nem oldja meg a dolgot. Teljesen legalábbis nem. És számottevően sem.

A legjobb az lenne, ha olyan tömegközlekedési rendszert alkotnának, amelyek jóval kényelmesebbek lennének a jelenlegieknél. Így ennek hatására sokan lemondanának a saját autó által nyújtott kényelemről.

Nem mindenki akar biciklizni. Ezért, mint alternatíva, sosem fogja betölteni azt a szerepet, amit remélnek tőle.


Fejlettebb és vonzóbb tömegközlekedési járművekre lenne szükség.



2016. okt. 21. 03:00
1 2 3 4
 31/31 Alex Fly ***** válasza:

"Ez nem releváns. Vagyis nem úgy, ahogy te azt gondolod. " -Én úgy gondolom, hogy ha megelőzöm a gépjárműveket és utána azok nem előznek vissza, akkor az adott szakaszon én kerékpárral gyorsabb vagyok náluk. És ez a lényeg...


""esély sincs arra, hogy kihasználhassák a gépkocsik elméleti sebességét. "

Nem is kell. Az én kocsim "elméleti sebessége" pl. 220 km/h. még üres úton sem tudom kihasználni. " -természetesen itt a rendelet által meghatározott elméleti maximumról van szó, ami lakott területen 50 km/h.


" Ott van Rozi néni aki a piacról tekerget hazafele, Feri bácsi a kocsmából, az egyetemista lányok, stb... Legtöbbjük még a 15km/h átlagot sem tudná tartani egyenes úton fél órát, nem, hogy ilyen átlagot hozni forgalomban. " -pont az ilyen Rozi nénik és Feri bácsik azok, akik az említett 15 km/h alatt nem tudnának a nyeregben maradni. Ti. a kerékpár mozgásjellemzőiből következik, hogy alacsonyabb sebességnél igen nehéz az egyensúly megtartása...


"Maradjunk annyiban, hogy 10 átlag magyarból 8 le sem tudna tekerni 20 km-t. Nem, hogy egy óra alatt, de egy délután sem vagy nem tudna másnap lábra állni. " -ahhoz, hogy azt az 5-10 km-t letekerje 20 km/h sebességgel, nem feltétlenül szükséges 20 km-nél hosszabb utat megtenni. Negyed órás kerékpározásra pedig minden egészséges felnőtt képes anélkül, hogy a végkimerülés fázisáig jutna.


"Akkor te inkább fitt vagy. Nekem 8 kg-os országúti vassal, sík terepen kényelmes a 30 km/h. Már egy kis emelkedőn is inkább fárasztó. " -természetesen én is nagyjából síkon értettem. Elismerem, hogy ez valamivel több lehet, mint az átlag, de a fittől még igen messze van...


Ami a lényeg: ilyen távokon a kerékpár abszolút versenyképes alternatíva a gépkocsival szemben (arról nem is beszélve, hogy ilyen rövid távokon a gépjárművet csak gyilkolja az ember).

Egy megfelelően kiépített közösségi közlekedési rendszerrel kiegészítve pedig az autóközlekedés 80-90%-át ki tudja váltani. A gond, hogy a tömegközlekedést tönkretették és innen elég nehéz felépíteni akárcsak a 2-3 évtizeddel ezelőtti szintre. De előbb-utóbb kénytelenek leszünk; ha az autózás már nem fogja megérni, akkor sokan fognak váltani.

2016. okt. 24. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!