Évről évre egyre és egyre nő a magán személygépkocsik száma és ennek hatására a balesetek száma is. Ezt hogyan lehetne elkerülni?
Az ENSZ azt javasolja, hogy minden kormány szenteljen több figyelmet a kerékpár úthálózat és a gyalogos forgalmat biztosító közlekedéshálózat fejlesztésére.
Szerintem ez nem oldja meg a dolgot. Teljesen legalábbis nem. És számottevően sem.
A legjobb az lenne, ha olyan tömegközlekedési rendszert alkotnának, amelyek jóval kényelmesebbek lennének a jelenlegieknél. Így ennek hatására sokan lemondanának a saját autó által nyújtott kényelemről.
Nem mindenki akar biciklizni. Ezért, mint alternatíva, sosem fogja betölteni azt a szerepet, amit remélnek tőle.
Fejlettebb és vonzóbb tömegközlekedési járművekre lenne szükség.
#10:
Magyarországon mi lenne "a fenntartható közlekedés útja"? A falvak közötti tömegközlekedés tragikus, sok helyen vasútállomás sincs, a busz meg naponta 2 alkalommal jár (oda-vissza számolva 4x látni buszt). Ha többször közlekedne, az a társaságnak lenne ráfizetés. Aki nagy-bevásárlásra indul a közeli (20 km-re lévő) városba, az buszon/vonaton nem tudja cipelni a cuccát. Szakorvosi rendelőbe eljutni és onnan haza se egyszerű művelet autó nélkül.
Budapest az más, ott maximum 10 perc múlva jön a következő busz/villamos.
10#
Biciklivel?Ne röhögtess már.
Majd -10 fokban meg + 38 fokban drótszamárral fogok dolgozni menni.
Nem szeretnék izzadtan beérni, sem pedig lefagyva.
Emellett biciklivel nem lehet vásárolni menni rendesen.Egy lapos táskánál többet nem tudsz vele vinni.Emellett, nálunk a nagy bevásárlóáruházak a külvárosban vannak, autóval sokkal gyorsabb kijutni, mint bármivel,kivéve a helikoptert.
Én is külvárosban lakom, itt nagyon vacak a tömegközlekedés.A belvárosiaknak jó, sűrűn jár.De, itt óránként.
Ha tömegközlekedést használva, kimennék a Lidlbe egy kiló sajtért, elmenne fél nap,mire visszaérnék.
Ezért, marad az autó.
Számomra olyan fontos, mint a telefon vagy a számítógép.
13 km-re lakom a munkahelyemtől, ami Győrben van. Ez a távolság autóval, időben, átlagos úti és forgalmi viszonyok mellett 15 perc. Hazafelé csúcsforgalomban max 25 perc.
Busszal ugyan ez:
5 óra helyett 3:50-kor kellene kelnem. A busszal kb 40 perc alatt érek be a végállomásra. Megvárom a városi buszt, ami a menetidővel együtt kb 50 perc. és még sétálnom is kell 10 percet. Haza felé hasonló a helyzet, de ekkor még a vidéki busz indulásra is várnom kell.
Összefoglalva:
Otthon-munkahely: 1 óra 40 perc
Munkahely-otthon: 2 óra (buszmegálló a ház mellett van)
Felénk óránként mennek a buszok, vonat nincs.
Ezért inkább fenntartok egy autót, és háromszor annyiért tankolok bele, mint amennyit a cég fizet, minthogy napi min 3 órát elveszítsek az időmből.
A fenntartható közlekedés Magyarországon is ugyanazt jelenti, mint bárhol máshol a világon. A leírt problémák valósak, ezzel nem szállhat vitába senki. Vannak esetek, amikor tényleg szükséges az autóhasználat. De ezt is lehet ésszerűsíteni: pl a példában szereplő faluból nagybevásárláskor egy autóval 4-5 fő is be tud menni a teszkóba, nem feltétlenül szükséges mindenkinek külön autóval menni. A költségeket megosztva mindenki jól jár...
A másik megoldás az utazási igény csökkentése. Ha nem kellene minden apróság miatt a városba menni, hanem helyben is el lehetne intézni, máris elrébb vagyunk.
Másik kérdésre: nekem a munkahelyem jelenleg kb 5 km-re van a lakástól. Kerékpárral járok, ez kb. negyed óra kényelmes tempóban. Busszal ennél jóval több lennen autóval is minimum ennyi -tapasztalatom szerint hazafelé a dugók miatt ennél jóval több. Az időjárásnak megfelelően öltözve ezen út alatt normál esetben sem a túlzott izzadástól sem a megfagyástól nem kell tartani.
#15:
... és magad mögé ülteted a csemetédet, viszed az óvodába, hazafelé meg a kiskölök fogja a cekkert, amibe a Közértben bevásároltál. Falun meg dimbnek-dombnak tekerhecc 20 kilométert oda, és annyit vissza, mert nemcsak Alföldből áll ám az ország. Ha ilyen helyen 58-60 évesen bicajjal lenyomod a távot, megérdemled a lovagkeresztet.
Aztán falun se úgy megy ám, hogy: most gyüjjenek, aki akar ótózni, mer' mék bé a városba tescóékho!
@17: látom a demagógia gyakorlásában a tények nem tudnak megzavarni...
Sorban: városi körülmények között a kerékpár 5-10 km-ig a leggyorsabb és leghatékonyabb közlekedési eszköz.
És hogy mi lenne, ha jóval többen járnának kerékpárral? Például: megszűnnének a forgalmi dugók, az utak áteresztőkapacitása megnőne, a levegminőség javulna, a balesetek száma jelentősen csökkenne, a zaj-, porszennyezés jelentős csökkenése miatt javulna az életminőség, az utak biztonságosabbak lennének, az emberek pedig egészségesebbek -mindezek mellett az állami kiadások milliárdos csökkenése már csak hab a tortán...
És ehhez nem kellenek külön kerékpárutak, bőven elég, ha a meglevő közutak biztonságosan kerékpározhatóak.
Alex Fly
Az egyéni motorizációnak éppen az a lényege,hogy bármikor,bárhova.
4-5 embert nem tudsz összetrombitálni, mivel másak az igényeik.Az egyik korábban akar hazamenni, a másik később.
Ugyanott lennénk vele, mint a vacak tömegközlekedéssel.
Az utazási igények pedig nem csökkenthetőek.
A nagyobb bevásárló központok bőségesebb áruválasztékkal rendelkeznek, emellett az árak is jóval kedvezőbbek.A falusi boltok drágák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!