Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Évről évre egyre és egyre nő...

Évről évre egyre és egyre nő a magán személygépkocsik száma és ennek hatására a balesetek száma is. Ezt hogyan lehetne elkerülni?

Figyelt kérdés

Az ENSZ azt javasolja, hogy minden kormány szenteljen több figyelmet a kerékpár úthálózat és a gyalogos forgalmat biztosító közlekedéshálózat fejlesztésére.


[link]



Szerintem ez nem oldja meg a dolgot. Teljesen legalábbis nem. És számottevően sem.

A legjobb az lenne, ha olyan tömegközlekedési rendszert alkotnának, amelyek jóval kényelmesebbek lennének a jelenlegieknél. Így ennek hatására sokan lemondanának a saját autó által nyújtott kényelemről.

Nem mindenki akar biciklizni. Ezért, mint alternatíva, sosem fogja betölteni azt a szerepet, amit remélnek tőle.


Fejlettebb és vonzóbb tömegközlekedési járművekre lenne szükség.



2016. okt. 21. 03:00
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:

#10:

Magyarországon mi lenne "a fenntartható közlekedés útja"? A falvak közötti tömegközlekedés tragikus, sok helyen vasútállomás sincs, a busz meg naponta 2 alkalommal jár (oda-vissza számolva 4x látni buszt). Ha többször közlekedne, az a társaságnak lenne ráfizetés. Aki nagy-bevásárlásra indul a közeli (20 km-re lévő) városba, az buszon/vonaton nem tudja cipelni a cuccát. Szakorvosi rendelőbe eljutni és onnan haza se egyszerű művelet autó nélkül.

Budapest az más, ott maximum 10 perc múlva jön a következő busz/villamos.

2016. okt. 22. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 anonim válasza:

10#


Biciklivel?Ne röhögtess már.

Majd -10 fokban meg + 38 fokban drótszamárral fogok dolgozni menni.

Nem szeretnék izzadtan beérni, sem pedig lefagyva.


Emellett biciklivel nem lehet vásárolni menni rendesen.Egy lapos táskánál többet nem tudsz vele vinni.Emellett, nálunk a nagy bevásárlóáruházak a külvárosban vannak, autóval sokkal gyorsabb kijutni, mint bármivel,kivéve a helikoptert.


Én is külvárosban lakom, itt nagyon vacak a tömegközlekedés.A belvárosiaknak jó, sűrűn jár.De, itt óránként.

Ha tömegközlekedést használva, kimennék a Lidlbe egy kiló sajtért, elmenne fél nap,mire visszaérnék.


Ezért, marad az autó.

Számomra olyan fontos, mint a telefon vagy a számítógép.

2016. okt. 22. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/31 anonim ***** válasza:

13 km-re lakom a munkahelyemtől, ami Győrben van. Ez a távolság autóval, időben, átlagos úti és forgalmi viszonyok mellett 15 perc. Hazafelé csúcsforgalomban max 25 perc.

Busszal ugyan ez:

5 óra helyett 3:50-kor kellene kelnem. A busszal kb 40 perc alatt érek be a végállomásra. Megvárom a városi buszt, ami a menetidővel együtt kb 50 perc. és még sétálnom is kell 10 percet. Haza felé hasonló a helyzet, de ekkor még a vidéki busz indulásra is várnom kell.

Összefoglalva:

Otthon-munkahely: 1 óra 40 perc

Munkahely-otthon: 2 óra (buszmegálló a ház mellett van)

Felénk óránként mennek a buszok, vonat nincs.


Ezért inkább fenntartok egy autót, és háromszor annyiért tankolok bele, mint amennyit a cég fizet, minthogy napi min 3 órát elveszítsek az időmből.

2016. okt. 22. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/31 anonim ***** válasza:
Budapesten lakva a munkahelyem 7,5 km-re, ez autóval a szerencsés útvonal miatt 20 perc. Tömegközlekedve 4 átszállással gyaloglással 1 óra 15 perc. Az idő mellett a pénz se mindegy: oda-vissza naponta 15 km, egy hónap 22 munkanapjára ez 330 kilométer. Benzinfogyasztásban 6 liter átlaggal küzdöm le a távot, ami havi 330 kilométerre 19,8 liter. Ez 347 forint literjével számolva se kerül többe havi 6871 forintnál, ami jóval olcsóbb a havi BKV bérletnél is. A különbözetből telik még a kgfb-ra is. A hétvégén már saját szórakozás és kikapcsolódás bejárni az országot.
2016. okt. 22. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 Alex Fly ***** válasza:

A fenntartható közlekedés Magyarországon is ugyanazt jelenti, mint bárhol máshol a világon. A leírt problémák valósak, ezzel nem szállhat vitába senki. Vannak esetek, amikor tényleg szükséges az autóhasználat. De ezt is lehet ésszerűsíteni: pl a példában szereplő faluból nagybevásárláskor egy autóval 4-5 fő is be tud menni a teszkóba, nem feltétlenül szükséges mindenkinek külön autóval menni. A költségeket megosztva mindenki jól jár...

A másik megoldás az utazási igény csökkentése. Ha nem kellene minden apróság miatt a városba menni, hanem helyben is el lehetne intézni, máris elrébb vagyunk.


Másik kérdésre: nekem a munkahelyem jelenleg kb 5 km-re van a lakástól. Kerékpárral járok, ez kb. negyed óra kényelmes tempóban. Busszal ennél jóval több lennen autóval is minimum ennyi -tapasztalatom szerint hazafelé a dugók miatt ennél jóval több. Az időjárásnak megfelelően öltözve ezen út alatt normál esetben sem a túlzott izzadástól sem a megfagyástól nem kell tartani.

2016. okt. 22. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 anonim ***** válasza:

#15:

... és magad mögé ülteted a csemetédet, viszed az óvodába, hazafelé meg a kiskölök fogja a cekkert, amibe a Közértben bevásároltál. Falun meg dimbnek-dombnak tekerhecc 20 kilométert oda, és annyit vissza, mert nemcsak Alföldből áll ám az ország. Ha ilyen helyen 58-60 évesen bicajjal lenyomod a távot, megérdemled a lovagkeresztet.

Aztán falun se úgy megy ám, hogy: most gyüjjenek, aki akar ótózni, mer' mék bé a városba tescóékho!

2016. okt. 22. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 anonim ***** válasza:
Az országban így is jelentős gondot okoznak a biciklisek: lassítják a forgalmat, kimásznak az autók elé, rengeteg biciklis baleset van. Mi lenne, ha mégtöbben bicikliznének? Csak rosszabb lenne a helyzet. Bicikliutat pedig nem lehet mindenfelé építeni, és én nem is látom abszolút semmi értelmét.
2016. okt. 22. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 Alex Fly ***** válasza:

@17: látom a demagógia gyakorlásában a tények nem tudnak megzavarni...

Sorban: városi körülmények között a kerékpár 5-10 km-ig a leggyorsabb és leghatékonyabb közlekedési eszköz.

És hogy mi lenne, ha jóval többen járnának kerékpárral? Például: megszűnnének a forgalmi dugók, az utak áteresztőkapacitása megnőne, a levegminőség javulna, a balesetek száma jelentősen csökkenne, a zaj-, porszennyezés jelentős csökkenése miatt javulna az életminőség, az utak biztonságosabbak lennének, az emberek pedig egészségesebbek -mindezek mellett az állami kiadások milliárdos csökkenése már csak hab a tortán...

És ehhez nem kellenek külön kerékpárutak, bőven elég, ha a meglevő közutak biztonságosan kerékpározhatóak.

2016. okt. 22. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 anonim válasza:

Alex Fly


Az egyéni motorizációnak éppen az a lényege,hogy bármikor,bárhova.


4-5 embert nem tudsz összetrombitálni, mivel másak az igényeik.Az egyik korábban akar hazamenni, a másik később.

Ugyanott lennénk vele, mint a vacak tömegközlekedéssel.


Az utazási igények pedig nem csökkenthetőek.

A nagyobb bevásárló központok bőségesebb áruválasztékkal rendelkeznek, emellett az árak is jóval kedvezőbbek.A falusi boltok drágák.

2016. okt. 22. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/31 anonim ***** válasza:
Azért blodsegeket ne írjunk, hogy 10 kmen a kerékpár gyorsabb. Maximum a kiskoruti dugóban csúcsforgalomban. Sehol máshol nem. Főleg nem, ha a felkészülési időt is raszamolom. A kocsiba beülök és megyek dolgozni. Kerékpárral olyan ruha kell, munkahelyen át kéne öltözni, esetleg még zuhanyozni is...
2016. okt. 22. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!