Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ezt a balesetet hogy lehetett...

Ezt a balesetet hogy lehetett volna elkerülni?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=pNa2-zWEu2s


Mellékutcából 2x2 sávra akar kanyarodni.


Bonyolítsunk a szitun és tegyük fel, hogy balra akar menni. Eközben minden lámpa sárgával villog. És hogy még nehezítsük a helyzeten, legyen a kocsi egy utánfutós Skoda Octavia, amivel középen se fért volna el, amig megvárja, hogy a szemközti 2 sáv is szabad lesz. És hogy még bonyolítsuk a szituációt: legyen középen egy villamossín (mert gondolom Bp-en is létezik ilyen 2x2 sávos út).


Na mit kell ilyenkor tenni, hogy biztosan ne legyen baleset?



2023. nov. 8. 15:50
1 2 3
 11/30 anonim ***** válasza:
82%

#8: pont az utasok miatt nem satuzhat akkorát a buszsofőr.

Nincs biztonsági öv és álló utasok is vannak, úgyhogy szanaszét törné magát több tucat ember.


Ilyenkor egy koccanás a kisebbik rossz.

2023. nov. 8. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 anonim ***** válasza:
76%

Hogy lehetett volna elkerülni? Körülnézéssel és szabályos irányjelzéssel.


"Bonyolítsunk a szitun és tegyük fel, hogy balra akar menni. Eközben minden lámpa sárgával villog. És hogy még nehezítsük a helyzeten, legyen a kocsi egy utánfutós Skoda Octavia, amivel középen se fért volna el, amig megvárja, hogy a szemközti 2 sáv is szabad lesz. És hogy még bonyolítsuk a szituációt: legyen középen egy villamossín (mert gondolom Bp-en is létezik ilyen 2x2 sávos út).


Na mit kell ilyenkor tenni, hogy biztosan ne legyen baleset?"


Körül kell nézni és szabályosan irányjelezni.

2023. nov. 8. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:
71%

Több sávos védett útra (sárgán villogó lámpák sem kellenek, elég egy mellékutca eak táblával) úgy csatlakozol/keresztezed, hogy minden sáv előtt ellenőrzöd a forgalmat.

Ha meg is áll valaki, hogy kiengedjen, akkor sem lősz ki, figyelni kell.

2023. nov. 9. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:
88%

Nem kellett volna balf/sznak lenni, és megadni az elsőbbséget annak, akinek jár. Ilyen egyszerű. Nincs ebben semmi extra.

Bonyolított képzeletbeli helyzetekben ugyanígy. Ha akkora a forgalom, vagy bizonytalan az illető, hogy átérne, akkor meg elmegy jobbra, az első balrakanyarodási lehetőségnél pedig visszafordul (2 sáv + villamos bőven elég széles hozzá)

2023. nov. 9. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 anonim ***** válasza:
55%
A buszos lendületből jött és nem satuzgathat eszetlenül, hogy aztán repkedjenek az utasok. Másrészt minden normális ember megállt volna keresztben, ahelyett hogy a busz elé hajt. Ha blokkolja a keresztforgalmat, akkor blokkolja, vannak helyzetek, amikor ez elkerülhetetlen. Még mindig jobb mint kihajtani egy szemre legalább negyvennel érkező busz elé...
2023. nov. 9. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 bazaltkaroly ***** válasza:
43%

Én is úgy veszem észre, hogy a legfőbb probléma itt a hibás irányjelzés. El tudom képzelni, hogy buszos ránézett messziről, látta az indexet, és amikor visszanézett előre, akkor már az autós elindult előre. Lehet, ha nem indexel jobbra, a buszos elengedi.

Igen, hogy meg kell adni az elsőbbséget, de ha forgalmas úton fennáll egy nem működő lámpa, akkor annyi odafigyelés kell, hogy elengedjünk egy-egy bejövő autót, mert úgy tudjuk mi magunk kicsit könnyíteni egymás életét.

2023. nov. 9. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:
18%

16-os, nagyon egyetértek veled.

A lámpa azért van abban a kereszteződésben, mert szükséges. Mert akkora ott a forgalom. Ha nem működik, akkor az a kereszteződés eleve egy "nehéz" kereszteződéssé válik. Az alárendelt útról jövők, ha nem akarnak estig ott állni a kereszteződésben, akkor ki fognak hajtani, amint lesz egy-egy szabad sáv. Erre a védett útvonalon jövőnek készülnie kell. És ahogy 16-os írta, egy-egy autót be kell engedni, ennyi szolidaritás legyen már a közlekedőkben egymás iránt.

Azzal is nagyon egyetértek, hogy ha a buszos látta, hogy az autós jobbra indexel, akkor nem készült arra, hogy keresztezni fogja az útvonalát. Lehet, hogy ha nem indexel az autós, akkor a buszos is másképp közelíti meg a kereszteződést.

2023. nov. 9. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 bazaltkaroly ***** válasza:
35%
#17 Köszönöm! Nagyon le lettünk pontozva, de hát mit is várunk egy olyan országtól, amiben a cipzár elvet sem ismerik az emberek...
2023. nov. 9. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:
29%

Ó, kedves Károly, itt a Közlekedés rovatban olyan KRESZ-professzorok vannak, hogy csak pislog az ember.

Nemrég egy másik kérdésnél azt írta valaki, hogy ha a gyalogos az úttesten van akkor mindenképpen elsőbbsége van. Ha zebrán van, ha nincs, ha zöldje van, ha nincs. Én leírtam, hogy ezt a hülyeséget azért ne terjessze már. És le lettem pontozva, ő meg fel! :-)

Másik esetnél (szintén közlekedésbiztonsági témában) az ellenvéleményemre egy durván trágárkodó privát üzenet érkezett. Ráadásul a nickneve alapján egy lánytól.


Aztán jönnek a nyavalygós kérdések, hogy "autót vezetni tanulok, már háromszor megbuktam, mit csináljak" - és jönnek a biztatások, hogy ez semmi, csak az ötödik bukás után küldik el az embert PÁV-ra, meg próbálkozzon megvesztegetéssel stb. stb.


Minden mindennel összefügg.

Ne is csodálkozzunk, hogy a közlekedésben olyan parafenoménok vannak, mint ebben a videóban a személyautó vezetője. Itt a gyakorin is hasonlók lehetnek.

2023. nov. 9. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:
27%
#18: Valószínűleg azért lettek lepontozva, mert próbáljátok legitimizálni azt a mostanában terjedő tahó viselkedést, amit forgalmasabb keresztezősében egyesek alkalmaznak. Ha az első sáv szabad, akkor kihajtanak, és megállnak a kereszteződésben. Aztán, ha egy sávban megáll a forgalom, akkor majd csak megáll a másikban is, és így tovább. Ez konkrétan a nettó pofátlanság kategória, ahelyett, hogy várna valaki 10-20 másodpercet, hogy ki tudjon hajtani a védett forgalom megállítása nélkül.
2023. nov. 9. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!