Ezt a balesetet hogy lehetett volna elkerülni?
https://www.youtube.com/watch?v=pNa2-zWEu2s
Mellékutcából 2x2 sávra akar kanyarodni.
Bonyolítsunk a szitun és tegyük fel, hogy balra akar menni. Eközben minden lámpa sárgával villog. És hogy még nehezítsük a helyzeten, legyen a kocsi egy utánfutós Skoda Octavia, amivel középen se fért volna el, amig megvárja, hogy a szemközti 2 sáv is szabad lesz. És hogy még bonyolítsuk a szituációt: legyen középen egy villamossín (mert gondolom Bp-en is létezik ilyen 2x2 sávos út).
Na mit kell ilyenkor tenni, hogy biztosan ne legyen baleset?
#8: pont az utasok miatt nem satuzhat akkorát a buszsofőr.
Nincs biztonsági öv és álló utasok is vannak, úgyhogy szanaszét törné magát több tucat ember.
Ilyenkor egy koccanás a kisebbik rossz.
Hogy lehetett volna elkerülni? Körülnézéssel és szabályos irányjelzéssel.
"Bonyolítsunk a szitun és tegyük fel, hogy balra akar menni. Eközben minden lámpa sárgával villog. És hogy még nehezítsük a helyzeten, legyen a kocsi egy utánfutós Skoda Octavia, amivel középen se fért volna el, amig megvárja, hogy a szemközti 2 sáv is szabad lesz. És hogy még bonyolítsuk a szituációt: legyen középen egy villamossín (mert gondolom Bp-en is létezik ilyen 2x2 sávos út).
Na mit kell ilyenkor tenni, hogy biztosan ne legyen baleset?"
Körül kell nézni és szabályosan irányjelezni.
Több sávos védett útra (sárgán villogó lámpák sem kellenek, elég egy mellékutca eak táblával) úgy csatlakozol/keresztezed, hogy minden sáv előtt ellenőrzöd a forgalmat.
Ha meg is áll valaki, hogy kiengedjen, akkor sem lősz ki, figyelni kell.
Nem kellett volna balf/sznak lenni, és megadni az elsőbbséget annak, akinek jár. Ilyen egyszerű. Nincs ebben semmi extra.
Bonyolított képzeletbeli helyzetekben ugyanígy. Ha akkora a forgalom, vagy bizonytalan az illető, hogy átérne, akkor meg elmegy jobbra, az első balrakanyarodási lehetőségnél pedig visszafordul (2 sáv + villamos bőven elég széles hozzá)
Én is úgy veszem észre, hogy a legfőbb probléma itt a hibás irányjelzés. El tudom képzelni, hogy buszos ránézett messziről, látta az indexet, és amikor visszanézett előre, akkor már az autós elindult előre. Lehet, ha nem indexel jobbra, a buszos elengedi.
Igen, hogy meg kell adni az elsőbbséget, de ha forgalmas úton fennáll egy nem működő lámpa, akkor annyi odafigyelés kell, hogy elengedjünk egy-egy bejövő autót, mert úgy tudjuk mi magunk kicsit könnyíteni egymás életét.
16-os, nagyon egyetértek veled.
A lámpa azért van abban a kereszteződésben, mert szükséges. Mert akkora ott a forgalom. Ha nem működik, akkor az a kereszteződés eleve egy "nehéz" kereszteződéssé válik. Az alárendelt útról jövők, ha nem akarnak estig ott állni a kereszteződésben, akkor ki fognak hajtani, amint lesz egy-egy szabad sáv. Erre a védett útvonalon jövőnek készülnie kell. És ahogy 16-os írta, egy-egy autót be kell engedni, ennyi szolidaritás legyen már a közlekedőkben egymás iránt.
Azzal is nagyon egyetértek, hogy ha a buszos látta, hogy az autós jobbra indexel, akkor nem készült arra, hogy keresztezni fogja az útvonalát. Lehet, hogy ha nem indexel az autós, akkor a buszos is másképp közelíti meg a kereszteződést.
Ó, kedves Károly, itt a Közlekedés rovatban olyan KRESZ-professzorok vannak, hogy csak pislog az ember.
Nemrég egy másik kérdésnél azt írta valaki, hogy ha a gyalogos az úttesten van akkor mindenképpen elsőbbsége van. Ha zebrán van, ha nincs, ha zöldje van, ha nincs. Én leírtam, hogy ezt a hülyeséget azért ne terjessze már. És le lettem pontozva, ő meg fel! :-)
Másik esetnél (szintén közlekedésbiztonsági témában) az ellenvéleményemre egy durván trágárkodó privát üzenet érkezett. Ráadásul a nickneve alapján egy lánytól.
Aztán jönnek a nyavalygós kérdések, hogy "autót vezetni tanulok, már háromszor megbuktam, mit csináljak" - és jönnek a biztatások, hogy ez semmi, csak az ötödik bukás után küldik el az embert PÁV-ra, meg próbálkozzon megvesztegetéssel stb. stb.
Minden mindennel összefügg.
Ne is csodálkozzunk, hogy a közlekedésben olyan parafenoménok vannak, mint ebben a videóban a személyautó vezetője. Itt a gyakorin is hasonlók lehetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!