Személyautóval vagy kerékpárral hosszabb a fékút azonos sebességről történő vészfékezés esetén?
Figyelt kérdés
Tudom, hogy soktényezős a dolog. Tételezzünk fel, hogy száraz aszfalton történik a teszt. Vegyünk alapul jó műszaki állapotban lévő járműveket és rutinos járművezetőket. A kerékpáron legyen szélesebb (MTB) gumi, nem az ujjnyi vékony országúti. A reakcióidőtől tekintsünk el.2023. nov. 7. 09:13
A kérdező szavazást indított:
Kerékpárral hosszabb
Személyautóval hosszabb
13 szavazat
1/21 A kérdező kommentje:
Esetleg motorosok is válaszolhatnak, hogy szerintük motorral vagy autóval rövidebb.
2023. nov. 7. 09:15
3/21 A kérdező kommentje:
Miért nyilván? Az indoklást is köszönettel veszem.
2023. nov. 7. 09:20
4/21 anonim válasza:
Ez szerintem sokösszetevős dolog, így nem lehet egyértelműen megmondani, hogy melyik jobb. Autók, motorok között is nagy különbségek vannak fékhatásban,(konkrétan az én nagymotoromnak, mint típusnak szidják is a fékeit) ez mellett az se mindegy, hogy mekkora tömeget kell lelassítani. Kerékpánál ugyanez, ugyan gyengébb fékje van, de jóval könnyebb, és montinál is vannak különbségek fékekben.
5/21 bazaltkaroly válasza:
Itt a legfőbb szempont a súly. Autóval tonnákkal kell számolni, ugyanis a tehetetlenség törvényét figyelembe véve, a nagyobb súlyt nehéz lefékezni, amíg egy könnyű bicikli megáll szinte azonnal . persze arra figyelni kell, hogy egyenlete fékezés legyen, mert különben orra bukás lesz. A motorok esetében, ez a kettő közötti táv, mert ugyan bőven könnyebbek, mint az autók, de egy biciklisnél nehezebbek, és itt az is számít, hogy milyen motor. Egy enduróval, vagy cross motorral, rövidebb a fékút, de rizikósabb, mert szintén orra lehet esni vele, de ezeken gyakran terepgumi van, ami rásegít a fékezésre. Szintúgy speedbikeokkal, de ezek gumijain általában kisebb a minta, ami hosszabb csúszást eredményez. Choppereknél már az előre bukás, mert nehezek a hátuljaiik, így max oldalra csúszva lehet elesni, és ezeken is általában laposabb mintázatú gumi van, azonban nehezebbek is, így hosszabb úton tudnak megállni.
6/21 bazaltkaroly válasza:
Az előző vagyok. Közben réjöttem, hogy az egész kérdést félreértelmeztem, úgyhogy vedd figyelmen kívül. Biciklin és motoron hosszabb.
7/21 anonim válasza:
Szerinten is kerékpárral. A magas súlypont miatt nem tudsz akkorát fékezni, mert könnyebben fejreállsz.
Plusz a biciklikben jellemzően nincs blokkolásgátló, tehát a vezetőnek kellene úgy szabályoznia a fékerőt, hogy ne blokkoljon a kerék, míg az autók jelentős részében van (2004 óta kötelező felszerelés).
8/21 A kérdező kommentje:
Vegyük úgy, hogy van annyira rutinos a kétkerekűt vezető, hogy tudja kontrollálni az előre bukást és a kerekek megcsúszását. Pont a határon játszadozik a testhelyzetével és a fékerővel.
2023. nov. 7. 09:41
9/21 anonim válasza:
Jó tapadási viszonyok között egy mondjuk 2,35-ös gumival hidra-tarcsás bringa is ott van. Szerintem bicikli-autó-motor ugy kb 20-ig egálban van.
A felett a bringa elverzik, motor-autó versenyben meg a motoros kepességei döntenek.
10/21 anonim válasza:
Én csak azt nem értem, hogy a kerékpáron miért az aszfaltra legrosszabb terepgumit rakjuk fel. Így hogyan lehet összehasonlítani egyáltalán?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!