Autópályán 130-al haladok belső sávban,70-el kamion mögött haladó autó bejön elém 200m-en belül én fékezek és mögöttem belém jönnek, ki a hibás?
Valahogy ki kellett írnom a kérdést, de egy kicsit pontosítanom kell rajta. Ez csak elméleti kérdés, kíváncsi vagyok.
Tehát belső sávban 130-al haladok, mondjuk ez 2 sávos autópálya, és a külső sávban a 70-80-al haladó kamion mögött haladó autó bejön elém.
Áltlában elég egy erőset fékezni és visszalassítani 70-re vagy kikerülni.
De városban sokszor van, hogy mondjuk piroson átvág előttem az autó vagy nem adja meg az elsőbbséget és nem csak lassít ilyenkor a vezető mondjuk 50-ről 20-30-ra hanem teljesen megállítja az autót mert megijed mondjuk.
Szóval mi van ha az autópályás helyzetben egy ilyen miatt 130-ról teljesen lefékezek az autóval és mögöttem mondjuk történik egy tömegkaramból vagy valaki meghal mert lesodródik a pályáról?
Ilyenkor csak az lenne a hibás aki előidézte a balesetveszélyes helyzetet vagy én lennék mert minek álltam meg az autóval?
Az a hibás aki nem volt az...
KRESZ szerint úgy kell közlekedni hogy az előtted haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudj állni, tehát az veszik elő aki neked csattant.
Valójában ki az aki arra számít hogy a pályán lesatuznak előtted?
Az elméleti kérdésedben aki úgy vált sávot hogy nem néz tükörbe és aki nem tudja felmérni hogy mekkorát fékezzen/bepánikol, az le kellene adja az elméleti jogosítványát az első rendőrségen, közveszélyes mindkettő.
Engem nem bénázás miatt érdekelt, csak rengetegszer látom videóban, hogy bevágnak az autós elé főleg német pályákon ahol mondjuk 200-220-ról satuzhat le 100-110-re és semmi, villoghatok, dudálhatok és semmi elnézést, nem érdekli a parasztot megy tovább mint ha mi sem történt volna.
És egyszerűen idegesít, hogy semmi következménye nincs a dolognak, ő meg lesz**ja mert úgyis lefékezel mert nem akarod összetörni a kocsidat.
Viszont ha a manőverével már közúti balesetet is okozott akkor mindenképpen megtalálják és fellelőségre vonják majd a fa**ságáért.
Szóval ezért érdekelt csak, hogy feljogosít e engem egy ilyen gyökér arra, hogy autópályán megálljak és akkor csinált egy szép kis közúti balesetet aztán majd megkapja a magáét.
aki hatulrol beled megy mindig az a hibas
kiveve, ha azert megy beled mert te indokolatlan kis tavon bevagsz ele paraszt modon
vagyis a te peldad alapjan kivag eled valaki, te lelassitasz, es a mogotted levo hatulrol beled csattan, akkor a mogotted levo a hibas es aki miatt neked lassitanod kellett az a jog szerint nem hibas, csupan egy rohadek taho...
Ilyenkor nem vezetik le, hogy a baleset mi miatt következett be, ki idézte elő? Főleg ha fedélzeti kamera is van? Hiszen nekem nem is kellett volna fékezni és megállni ha nem jön be elém.
De akkor ezek szerint ha nekem zöld a lámpa, és pirosba lelép a gyalogos és kijön elém a zebrán én meg megállok és a mögöttem lévő belém jön, akkor jog szerint csak a mögöttem lévő a hibás és a gyalogos csak sétál tovább ahogy az autós is a pályán csak elhúz és leszarja, hogy miatt történt baleset?
Teljesen mindegy, hogy miért kell fékezni, a követési távolságot tartani kell. Bármi miatt (pl. állat, defekt) fékezhet az előtted lévő, erre készen kell állni. Sőt, ami sokkal rosszabb, hogy a takarásából is felbukkanhat hirtelen egy álló akadály.
A példádban a szabálytalan sávváltásért jár egy bírság. A baleset oka a követési távolság be nem tartása, a felelősség a hátsó autósé.
Néhány érdekesség: Magyarországtól eltérően nagyon sok külföldi (többek között európai) országban külön nevesített bűncselekmény az ún. fékpróba, az indokolatlanul fékezés.
Magyarországon - bár nincs külön megnevezve - ha bizonyítható, ráhúzható a közúti veszélyeztetés, ami bűncselekmény.
Ha a fiktív kérdező megijed és fiktív autóját egy több száz méterrel elé besoroló jármű miatt állóra fékezi, az minimum felveti az alkalmatlanság kérdését, és ezt egy ügyvéd (vagy ügyész) sem fogja szó nélkül hagyni.
Attól, hogy a kérdéses fiktív esetben a fiktív ráfutásos balesetért egyértelműen a hátsó, nem megfelelő követési távolságot tartó jármű lesz a felelős, a fiktív kérdezőt szintén elmarasztalhatja (büntetheti) a szabálysértési hatóság / bíróság az indokolatlan fékezés miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!