Most akkor mennyivel mehetek autópályán, ahol még nincs bünti? Óra szerint 148-al jártam eddig, ezután maximum GPS 130?
20.
Nem kell megállítani. 4 km/h-nál is ki kell küldeni a csekket és kérdés nélkül az üzembentartón bevasalni. Ennyi a "bonyolult" megoldás.
Az önjelölt rendőrök hallottak már a relatív gyorshajtásról?
Érdekes módon a német autópályán nincs sebességkorlátozás, de ha porvihar van vagy hóesés vagy eső, akkor a pálya sebessége csökken jócskán.
Magyarországon pedig nem. Okoskodjatok az abszolút gyorshajtáson, de relatív gyorshajtásról ne beszéljünk, mert abba vezetnek a bamba magyarok
Azt ne felejtsük el, minden évben az állami költségvetésben elő van irányozva, mennyi bevételt kell produkálnia az adott évben a rendőrségnek büntetésekből. Ez egy bevételi forrása az államkasszának. Tehát, itt nincs semmi más kitétele, mint a büntetési célzat, a balesetmegelőzés pedig pusztán reklámfogás, duma, duma, duma...
Mellesleg, az abszolút gyorshajtásból (a megengedett sebességhatár túllépése) eredő balesetek száma valójában nem túl sok. Évente 80-150 esetről beszélünk, az összes sérüléses baleset 0,8, az összes halálos baleset 2,8%-a. Ezt persze nem így kommunikálja a rendőrség. Hiszen egyszerűen egy kalap alá veszik a relatív gyorshajtásból eredő balesetekkel. (relatív gyorshajtás: nem az időjárásnak, látási viszonyoknak, autója műszaki képességeinek megfelelően választotta meg a sebességet, kisodródás egy kanyarban, stb.)
A rendőrség pedig ezt úgy kommunikálja, hogy a személyi sérüléses balesetek 29,3, a halálos balesetek 41%-a történt gyorshajtás miatt. Ezek az adatok mennek ki a hivatalos rendőri kommunikációban. Ez magyarázza a traffipaxozásba fektetett pénzt, állományi munkaórát. Pedig mindez csupán egy nagyságrendi csúsztatás a traffipaxok működtetésének megideologizálására.
Amióta a fidesz van hatalmon, ill. pintér (elvtárs), azóta minden évben túlteljesíti a költségvetésben előirányzott büntetési bevételt a rendőrség. Voltak olyan évek, amikor már nyárra, vagy akár tavaszra teljesítették az elvárt kvótát. Persze, nem állnak le a büntetésekkel ekkor sem, hanem még szorítanak a magyar autósok nadrágszíján, pénztárcáján.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!