Repülőkön miért ilyen bénán van megoldva ez a fekete
doboz dolog 2025-ben?
Figyelt kérdés
Egyáltalán az egész beszéd és adatrögzítés. Miért nem lehet folyamatosan lesugározni pl műholdas telefonon vagy műholdas neten keresztül, legalább a beszélgetéseket, de sok lényeges adatot is?
Egyrészről mert felesleges. Az adatok sugárzását is meg lehetne szakítani szánt szándékkal ahogy a fekete doboz adatrögzítését is.
jan. 11. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
2/25 anonim válasza:
Mert úgy nem lenne olyan egyszerű manipulálni a rendszer működését. Így csak simán ki tudják jelenteni, hogy valami oknál fogva nem működött pont a baleset előtt pár perccel a rögzítő.
jan. 11. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
3/25 anonim válasza:
Felesleges pénzkidobás lenne lesugározni és még kiberbiztonsági problémákat is felvet. Az óceánok felett egyébként is problémás a vétel.
jan. 12. 03:52
Hasznos számodra ez a válasz?
4/25 anonim válasza:
Az egész 99,999%-a drága és teljesen felesleges lenne.
jan. 12. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
5/25 anonim válasza:
Drága, felesleges és a repülés jelentős részében nem is lehetséges.
jan. 12. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
6/25 A kérdező kommentje:
Drága? A műholdas telefonok percdíja pl 2-3 dollár, mi azon a drága, hogy egy 4 órás úton +400 dollárba kerül a repülés a légitársaságnak? Egyetlen utas jegyára is fedezi már.
jan. 12. 15:28
7/25 anonim válasza:
Maradjunk annyiban, hogy nem értesz hozzá 😂
jan. 12. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
8/25 anonim válasza:
Adok neked 400 dollárt most azonnal, ha meg tudod valósítani ennyiből. Tervezd meg az infrastuktúrát, írd össze a szükséges készülékeket, toborozz munkaerőt, egyeztess a légitársaságokkal és szereltesd be a szükséges eszközöket a repülőgépekbe. 400 dollárod van rá összesen, hajrá.
jan. 12. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
9/25 anonim válasza:
Rengeteg gép van a légtérben folyamatosan, ez óriási (nagyrészt ugye felesleges) adatforgalmat jelentene. Már ahol megoldható egyáltalán. Mivel nem hiszem, hogy kötelezővé tennék, önszántából szerintem egyik légitársaság sem építené be, mert nagyon valószínűtlen, hogy valaha is szükség lenne rá. Eleve nagyon kevés a baleset, és többnyire megvannak az adatok. Most is valószínűleg szándékosan kapcsolták ki, volt már ilyen 1-2.
jan. 12. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
10/25 Alex Fly válasza:
@8: technikailag semmi akadálya. Egy Starlink-állomás ára bőven a megadott keretben van. Ezzel az adatátvitel megoldott. A légitársaság szerverein pedig bőven lehet tárolni a repülőgépflottáról bejövő adatokat -ha ráhagyással számolunk, akkor egy gép egy útjának adatmennyisége legyen 1 GB, ami nem egy olyan egetrengető mennyiség. Egy ezer repülővel rendelkező társaság esetében naponta max 2-3 TB adatot kell tárolni, ami másnap az esetek 99%-ában felülírható, csak esemény esetén kell megőrizni.
Ez pedig a Starlinkkel együtt is bőven belefér az általad megadott, gépenként 400 dolláros keretbe. És akkor most csak egy kereskedelmi szolgáltatásról beszélünk, a normál piaci árakon.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!