A kamion előzése után miért villoghatott nekem?
Tegnap egy full egyenes és tiszta szakaszon lendületesen (padlógázzal kicsit messzebbről gyorsítva) megelőztem a Skoda Fabia-mmal egy nyerges kamiont. Teljesen korrekt oldaltávolságot is tartottam és szerintem nem is hirtelen tértem vissza a sávba, hiszen egy fél autónyi távolság már volt a kocsi hátsó és kamion elülső síkja között tehát nem hiszem, hogy megzavartam volna főleg, hogy utána még tartottam az előzési tempót (30-40 km/h sebességkülönbséggel).
Viszont miután visszatértem a sávba hátulról láttam, hogy villantott rám vagy kettőt. Traffipax és más kamion sem volt a közelben.
Próbáltam rajzzal szemléltetni bár lehet így is csalóka.
Bordó színnel ahogy én lendületesen visszasoroltam a sávomba, narancssárgával pedig ahogy néha mások szoktak még vagy 15-30 méter után lagymatag módon visszaevickélni.
Nem tudom mi oka lehetett villantani, miközben bőven kívül voltam a holtterén. Esetleg egy kamionos megosztaná ezzel kapcsolatban a tapasztalatait?
Köszönöm.
Szerintem a fél autónyi távolsággal kapcsolatban rosszul fogalmaztam és az egész kérdés félrement ezáltal.
Szóval...
Fél autónyi távolság volt köztünk, amikor egyenletesen ELKEZDTEM visszasorolni és jobban belegondolva inkább a sárgával rajzolt ívet követtem.
Nyilván egy primitív skicc alapján nem fogom tudni szemléltetni rendesen, de talán még rosszul is reprezentálom ami miatt jobban kapom itt az ívet.
Na mind1, a lényeg, hogy SZERINTEM biztonságosan elhagytam a kamiont. De a legjobb lenne, ha videót tudnátok linkelni hogyan néz ki a gyakorlatban egy biztonságos kamionelőzés.
" hiszen egy fél autónyi távolság már volt a kocsi hátsó és kamion elülső síkja között "
Hát ez bizony nagyon kevés, alig 2 méter.
Mit kell ezen mutogatni?
70 km/h az 19,4 m/sec.
A javasolt követési pályán minimum (!) 2 másodperc. Ha úgy mész ki a másik jármű elé, hogy ennyi nem marad mögötted, akkor ellopod annak féktávját. 70-es tempónál ez 40 méter.
Úgy nézki hogy Skoda fabiával nem is szabadna előzni kamiont.
A legnagyobb baj az hogy ezt te itt kérdezed meg és halvány fingod nincs az autózásról.
Az ilyenekből a napi 5-6 halálos baleset.
Mit mutogassunk ezen? Te magad írtad le a problémát:
"lendületesen visszasoroltam a sávomba, narancssárgával pedig ahogy néha mások szoktak még vagy 15-30 méter után lagymatag módon visszaevickélni"
Itt a probléma, KRESZ szerint úgy sorolunk vissza, hogy ezzel a megelőzött felet ne zavarjuk, nyilván ha féktávon belül bevágódsz elé, az kimeríti a zavarás fogalmát.
Ott a megfejtés, 15-30 vagy akár 40-50 méter után illik visszasorolni. Ökölszabály erre a korábban leírt középső tükör.
Jó, akkor mostantól nézem a középső tükröt és akkor sorolok vissza ha már látom a kamion mindkét visszapillantóját (bár egy főúton való előzéskor ritka amikor még ezt is mérlegelni lehet legtöbben tényleg egyből visszasorolnak mint ahogy én tettem).
Egyébként a kamionos a saját vagy inkább az én érdekemben figyelmeztetett? Neki miben zavaró ha határozottabban sorolok vissza? Nyilván az ütközés nagyon távol állt és az árokba se tudott volna letolni, mert egyrészt azért tényleg volt elég hely köztünk, másrészt a kellő tempókülönbség végig megvolt.
Vagy egy hivatásos sofőrt ennyire megtud zavarni, ha valaki gyorsan megjelenik előtte?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!