Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Kamionok kormányán miért...

Kamionok kormányán miért hasznos (vagy nem hasznos) ez a "tekerős dudor"? (nem tudom a nevét)

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=z5DapdkoieY


Youtube-on rákerestem: spinner knob a neve. Több videót néztem róla, de nem nagyon értettem (gyenge az angolom), hogy miért is annyira hasznos.


Modern kamionokon pl. nincs is rajta.

[link]

Szabályos ez egyáltalán?



2022. júl. 3. 15:48
 1/6 anonim ***** válasza:
76%
így 1 kézzel is lehet manőverezni , a moder kaminyinra is lehet tenni ez nem gyári tartozék + ha elhagytad az análdugódat ezt is tudod használni
2022. júl. 3. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
88%

"miért is annyira hasznos"

Könnyebb kormánytekerésére alkalmazható. Jelentősen megkönnyíti a vezetést, kellő kényelmet ad.

"Modern kamionokon pl. nincs is rajta."

Nem gyári tartozék. Utólag felszerelhető.

2022. júl. 3. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
88%
Forgózsámolyos szerelvényre szokták felszerelmi leginkább, hisz ott tolatásnál folyamatosan korrigálni kell.
2022. júl. 3. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
62%
Az, hogy van-e értelme modern szerelvényeken, több, mint megkérdőjelezhető. Ma már olyan könnyű a kormánya egy kamionnak, mint egy személyautónak, így nincs igazán szükség rá. Aki használta és megszokta, az még használja
2022. júl. 3. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Kormánytekerő gomb a neve. A kormányzás megkönnyítésére szolgáll. Ma már inkább kormányrásegítéssel gyártják a járműveket, a tekeréshez nincs szükség nagy erőkifejtésre, ezért a kormánytekerő gombok szerepe visszaszorult. Régi kamionokon, csuklós Ikarus buszokon viszont teljesen más a helyzet, ezért is terjedtek ott el.

De pl. a targoncákon még ma is használatos (talán kötelező is?!) mivel ott gyakran van szükség egykezes kormányzásra.

2022. júl. 3. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

olyan szarrakásokon, mint a Volvo kb semmi értelme, alapból olyan szervókormánya van hogy álló helyzetben két kézzel is nehéz tekerni :D Míg mondjuk egy Mercit álló helyben is 1 ujjal tudtam tekerni.


És igen, azért van mert elvileg könnyebb tekerni, de viszont nekem qrva idegesítő volt hogy állandóan beleakadt a karom. A targoncákon szokott lenni inkább, kamionokon felesleges, aki nem tudja két kézzel a kormányt tekerni annak inkább tankvezetőnek kellene felcsapnia vagy valami markológép kezelőnek...

2022. júl. 8. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!