Facelift előtti, 2000-es Mk1 Octavia, 1.6 benzin, 197e km, classic felszereltség (tehát nincs klíma, tekerős ablakok elöl-hátul, stb.), reális ár érte közel 500.000 forint? (venni akarom, nem eladni)
Hasonlítsd össze a többi hirdetéssel. Abból kiderül, hogy kapsz-e sokkal olcsóbban hasonlót. Ha nem, akkor reális.
De nem ez a lényeg, hanem a motor szempontjából a kompresszió, amit ki lehet méretni. És az olajfogyasztás, amit csak közvetve (kipufogó füst) lehet megtudni.
De ennél sokkal fontosabb a karosszéria állapota. A szerkezeti átrozsdásodások. Ettől függően a reális érték lehet akár 0 forint is.
A vizsgálat biztosan szakszerűbb és eredményesebb, mint amit az átlag autós meg tud tenni. De...
Az emberek 5-6 használt autót is megnéznek, mielőtt egyet megvennének. Ez OK. De 5-6 autót megvizsgáltatni kb. 30 ezer/db áron, nyilván nem éri meg ebben a kategoriában.
Ezért azt kellene eldöntened, hogy az összegyüjthető információk alapján van-e komoly esély, hogy megvedd az autót.
- ha korának megfelelő közepes állapotban van, akkor adnál érte 500 ezret?
- ha néhány elem már glettelve és fényezve van?
- ha féket, gumit vagy vezérműszíjat kell cserélni rajta?
- ha helyenként rozsdásodik, de nem gyengült meg?
Ezekre rá is kérdezhetsz az eladónál, megmondva, hogy meg fogsz bízni egy vizsgálót. Kérhetsz további fényképeket pl. a rozsdás helyekről.
És érdemes megbízni a vizsgálót, hogy ha telefonban eldöntöd a vételt, akkor foglalózza le az autót. Mert semmit nem érsz a vizsgálattal és mire odaérsz az eladó már mással kötött üzletet.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!