Minen különbözik a régi autó fűtés vagy hűtés állítható, tekerős klímája attól, ami újabb autó, klímás, de nem automata klíma?
Szerintem te kevered a natúr levegőkeringető, szellőztető rendszert a klímával. A régi autókban nem volt klíma, de a hőmérsékletet alulról ugyanúgy tudták szabályozni a fűtéssel - ergó a hideggel nem, csak a meleggel volt probléma. Ha az autó haladt akkor simán beengedték a külső levegőt - az a klasszikus piros/kék tekerő csak annyit tud, hogy piros állásban bekapocsolja a fűtést, s minél kékebb irányba tekered, annál nagyobb légtömeget enged áramolni a szellőzőrácsokon az utastérbe. Hűteni nem hűti le a levegőt, de a szellőt hidegebbnek érzi az ember, mint az álló levegőt, tehát "olyan, mint ha hűtene". Jól felszereltebb autókon vannak még egyéb opciói, hogy hova meg milyen irányba fújja a levegőt de alapvetően ennyit tud. Ha az autó nem megy, hanem áll 40 °C-ban az autópályán dugóban, akkor megfősz benne.
A köznyelvben klíma néven elterjedt megoldás ugyanaz, mint a lakás légkondicionáló berendezése (gyakorlatilag ez a szép magyar neve): van egy klímakompresszor amit hálózati áram helyett itt szíjhajtással a motorról hajtanak és konkrétan lehűti az utastérbe jutó levegő hőmérsékletét. A manuális és automata klíma között csupán annyi a különbség, hogy az automatánál a vezérlő számítógép folyamatosan figyeli az utastér hőmérsékletét és egy célhőmérséklet elérésére törekszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!