A Mondeós miért nem fékezett?
https://www.youtube.com/watch?v=8SZYcL9-7Q4
Ebben a szituációban egyértelműen látszódik, hogy a Mondeós hibázott, mert fékezés helyett agresszívan nekiállt sávot váltogatni.
A kérdés az, hogy miért nem fékezett? Úgy tudom, hogy a vészhelyzeteket mindig fékezéssel célszerű elkerülni, sosem kormányzással...
41-re:
Végignéztem és olvastam.
Az a másik ütközés, ahol a teherautó kihajtott eléje az tényleg fatális volt. Én csöppet sem hibáztatom, hogy nem rántotta el a kormányt. Nem lehetett előre tudni, hogy nem hajt-e ki gyorsan a teherautó, vagy éppen valaki jöhetett volna szemből is. Nekem jobbak a reflexeim, hamarabb fékeztem volna, de ez egyéni szerencsém, ezt nem lehet számon kérni másokon.
Viszont az Árpád hídi balesetet én nem úgy látom, ahogy ő lefestette.
Idézem néhány mondatát:
"Amikor az autó kijött elém, ami a reakcióidőm késleltette, hogy a fékezés közben én nem voltam biztos abban, hogy ez elég lesz az ütközés elkerüléséhez ezért csak az utolsó pillanatban született meg a döntés hogy kitérek.
Rövid idő alatt tekertem aránytalanul nagy mértékben a kormányon, aminek következtében már az első balra kormányzásnál elvesztettem az autó fellett a biztos irányítást.
Ekkor megijedtem és hasonló kormánymozdulattal próbáltam korrigálni visszahúzva jobbra az autót.
A külső sávba én nem visszatértem a másik autó elé hanem túlkormányoztam az autót és ha a másik autó hamarabb felgyorsít és abban a pillanatban ott van akkor esélyes, hogy ütköztünk volna."
A videón az első sávváltás után a középső sávban egyenesbe kerül az autó, nem értem, miért tekert ott jobbra. Ill. tippem szerint azért, mert nem igaz, amit állít, hanem be akart vágni a terepjáró elé és büntetőfékezni akart.
Azt állítja, az első sávváltás előtt fékezett és nem volt benne biztos, hogy ezzel el tudja-e kerülni az ütközést. Csakhogy ha intenzíven fékez, akkor ha ütközés történik is, kicsi lesz a sebességkülönbség, így a kár is, ill. személyi sérülés valószínűleg nem is történik. Az autó pedig biztosan a sávjában marad, nem csapódik másnak. De ez csak hiba, nem szabálytalanság, ezt nem lehet felróni neki. Itt gyakorlatilag lottó ötössel egyenértékű szerencséje volt a körülötte levő összes többi autósnak, hogy egyikükkel sem ütközött.
De azt nemigen tudom elhinni, hogy a középső sávból ő ijedtségből kormányozta jobbra. Az az autó szépen beállt a középső sávba egyenesen.
Na, tessék:
Ugyanarra jutottak a Totalcarnál is és ugyanazt tanácsolják ők is, mint én vészhelyzet esetén.
Röviden: A Mondeos nem fékezett semmit, hanem ráfeküdt a dudára, utána agresszívan bevágott a Volvo elé és büntetőfékezni próbált (nem így írják le a cikkben, de egyértelmű, hogy az a célja). Ettől pördült ki.
A Mondeos felőlem azt hazudik amit akar, én a saját szememnek hiszek, pláne, hogy a Totalcarosok is megerősítik az általam látni vélteket, sőt még ki is egészítették pár dologgal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!