A Mondeós miért nem fékezett?
https://www.youtube.com/watch?v=8SZYcL9-7Q4
Ebben a szituációban egyértelműen látszódik, hogy a Mondeós hibázott, mert fékezés helyett agresszívan nekiállt sávot váltogatni.
A kérdés az, hogy miért nem fékezett? Úgy tudom, hogy a vészhelyzeteket mindig fékezéssel célszerű elkerülni, sosem kormányzással...
Van egy hülye hobbim. A tecsöveden nagyon sok autós balesetet nézek.
És tudom, milyen sok megpördülést látni, minden látható ok nélkül?
Nyíl egyenes, kiváló minőségű út, szép idő, sehol senki. És jön egyenesen egy kocsi, és minden átmenet nélkül megpördül, felrepül, és fejre állva csúszik, mígnem egy fának nem csapódik.
Megnézheted ezerszer, és nem jössz rá mi történt. És HD minőségű a kép.
De te ebből a kicsi pixeles, kicsit elmosódott felvételen, ahol a balesetet okozó és elszenvedő autós sem látszik jól, egyértelműen meg tudod állapítani, hogy a mondeós hibázott. Ügyi vagy!
Beviz Elek: Teljesen mértékben egyetértek azzal, amit leírtál.
"azt is észrevennéd, hogy nem bevágott az elé kijövő autósnak, hanem a középső sávban ütközött volna, ha nem jön ki."
Akkor ezt most írd le még egyszer, érthetően.
Nem arról árulkodik, hogy megnézted a videót, mert abban a következő történik: Volvo bemegy elé. Mondeós átrántja középső sávba az autót. Utána elmegy a Volvo mellett lendületből, majd visszarántja elé. Ekkor megcsúszik feltehetően a fékezéstől (büntető fékezni akart? nem állapítható meg sajnos).
Te hol látsz ebben olyat, hogy ha nem rántja ki a középső sávba, akkor a középső sávban ütközött volna? Már a mondatot sem tudom értelmezni, hogy mit szerettél volna ezzel mondani, mert nincs értelme.
Van most valami új szabály, hogy nem szabad egyszerre fékezni és kormányozni? Vagy miért mindenki csak azon lovagol, hogy fékezni VAGY kormányozni kellett volna?
Nyilván az a helyes, ha fékez, amennyire mer, és így több ideje lesz a helyes mértékben félrekapni a kormányt. Az illető leblokkolt, vagy nagyon amatőr, és a fékről elfeledkezett. Elég sokat ír a körülményekről a cikkben, de arról nincs szó, hogy fékezett volna bármennyit is.
Nekem egy balesetem volt, közvetlenül lakott terület vége utáni útról ugrott ki elém egy illető, aztán lefulladt átlósan, félig a sávomban. Lejtőn lefelé mentem 60-nal, az én utam a kereszteződésben megtörve balra kanyarodott. Már vagy 15 éve történt, de még ma is pontosan emlékszem, hogy az alatt a másodperc alatt végiggondoltam, hogy mennyire fékezhetek a Ladával megcsúszás nélkül, meg hogy végig balra kell húznom egy kicsit a kormányt, mert közvetlenül az út mellett van egy mély árok, és ha egyenesen elmegyek a kocsi mellett, akkor abból borulás lesz. És nem azért gondoltam így végig, mert olyan szupermen vagyok, hanem mert ez valószínűleg így van a legtöbb embernél, aki rendelkezik valami kis reflexszel meg némi vezetési tapasztalattal.
Így aztán se nem mentem neki 50-nel, se nem álltam fejre az árokban, hanem csak úgy 20-szal odébb tettem egy kicsit a másik kocsi hátulját. Utána a helyszínelést követően szépen mentem tovább a telekre epret szedni, ahová eredetileg indultam.
Azért egy álló fémtárgyba csapódás meg a 70-nel egy 40-nel haladó autónak koccanás nem ugyan az a kategória.
Egyértelmű, ha kamionnyi hely van , akkor egyértelműen a kikerülést választom.
De már voltam abban a helyzetben, hogy nem volt hova rántani a kormányt. 2*2 sávosban belső sávban vágott elém valaki, a szembejövőben meg jöttek...
Megnéztem a videót.
Nekem úgy tűnik, hogy a Mondeós nem nagyon fékezett, de nem is hirtelen, a baleset elkerülése miatt váltott sávot, hanem pillanatnyi gondolkodás után úgy döntött, hogy sávot vált. Ezzel még nem is lett volna semmi gond. Amit utána nagyon nem kellett volna csinálnia, hogy visszarántotta (és ott már rántotta) a kormányt a fekete autó elé, és ekkor pördült meg. A videó alatt sokan írták, hogy valószínűleg büntetőfékezésre készült, vagy talán büntetőfékezett is, ettől ment ki a hátulja. Én is így gondolom. A fekete autó a balesetért nem felelős. Az, hogy szabályosan ment-e ki az Árpád hídra (vagyis kényszerítette-e a Mondeóst hirtelen fékezésre vagy hirtelen irányváltásra), azon lehet vitatkozni. De a baleset egyértelműen amiatt következett be, hogy a Mondeós visszaváltott a külső sávba, és ott megcsúszott. Ez viszont már nincs ok-okozati összefüggésben azzal, hogy a fekete autó kihajtott eléje.
Szóval a Mondeós azt kapta, amit megérdemelt: a büntetőfékezésre készülő hitvány alak saját magát szívatta meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!