Mi értelme a zöldhullámnak rosszul beállított lámpákkal?
Nagy hír volt 3 hónappal ezelőtt, hogy mostantól zöldhullám van nálunk a főúton. Ehhez képest a nagy frászokat van! 50-es tábla van a szakaszon, mégis 40-el kell totyogni ahhoz, hogy mire a másik lámpához ér az ember, átváltson zöldre. Többször is lemértem és nem csal a kilométerórám.
Ennek így mi értelme van? Eddig mindenki nyugisan közlekedett a szakaszon, mert úgyis piros volt, mikor a másikhoz ért, újabban viszont katasztrófa, mert van aki csapatja neki 60-al is, mert azt hiszi jól vannak beállítva a lámpák, a rutinosabbak meg 40 környékén kacsáznak és feltartanak mindenkit. Aki megengedett sebességgel próbál közlekedni az a kettő között ragad. Hol gyorsítania, hol fékeznie kell, éppen melyik fajta sofőr megy előttük.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Bocsánat, hogy most írok csak, de időközben megtudtam, hogy 40-es sebességre tervezték ezt a szakaszt átszabályozni, de elfelejtették kitenni a táblákat és azóta sem pótolták még. Valószínűleg ez lesz az oka az egész kalamajkának. Jövő héten fogok bejelentést tenni, hogy csináljanak valamit.
Itt a kérdésben van a hiba. Hiszen leírtad, hogy tökéletesen működik a zöldhullám, hiszen folyamatos 40-es tempót tartva megállás nélkül végig tudsz haladni...
Egyébként pedig meg van az oka, hogy miért nem 50-re álították be. Például egy lámpánál álló helyzetből elindulva nem biztos, hogy olyan a gyorsulásod, hogy odaérj a másikhoz a ciklus alatt - főleg ha más is van előtted. Vagy ha busz is közlekedik ott, akkor annak a mozgásjellemzőit is figyelembe kell venni. Emellett a zöldhullámot lehetőleg mindkét irányba ki kell alakítani, ami megintcsak szűkíti a lehetőségeket. És ne szabad elfelejteni (pedig sokaknál ez a legnagyobb hiba), hogy egy útszakasz közlekedésének szervezését nem lehet csak önmagában intézni, azt mindig a kapcsolatokkal, az adott település teljes úthálózatának egységben való kezelésével lehet megoldani. Ahogy itt nálunk is rendszeresen felmerülő kérdés, hogy egy adott útszakasz miért nincs kétsávosítva, ha állandóan bedugul - ami alapjában igaz, viszont a két sávon haladó megnövekedett forgalmat a hozzá csatlakozó utak nem képesek elvezetni, így a két sáv ellenére állandósulna a dugó... Ugyanez a helyzet a magasabb sebességgel: az utat elhagyva is tovább kellene haladni egy adott kapacitású úton....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!