Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi értelme a zöldhullámnak...

Mi értelme a zöldhullámnak rosszul beállított lámpákkal?

Figyelt kérdés

Nagy hír volt 3 hónappal ezelőtt, hogy mostantól zöldhullám van nálunk a főúton. Ehhez képest a nagy frászokat van! 50-es tábla van a szakaszon, mégis 40-el kell totyogni ahhoz, hogy mire a másik lámpához ér az ember, átváltson zöldre. Többször is lemértem és nem csal a kilométerórám.


Ennek így mi értelme van? Eddig mindenki nyugisan közlekedett a szakaszon, mert úgyis piros volt, mikor a másikhoz ért, újabban viszont katasztrófa, mert van aki csapatja neki 60-al is, mert azt hiszi jól vannak beállítva a lámpák, a rutinosabbak meg 40 környékén kacsáznak és feltartanak mindenkit. Aki megengedett sebességgel próbál közlekedni az a kettő között ragad. Hol gyorsítania, hol fékeznie kell, éppen melyik fajta sofőr megy előttük.



2021. márc. 29. 01:19
1 2 3
 21/23 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat.


Bocsánat, hogy most írok csak, de időközben megtudtam, hogy 40-es sebességre tervezték ezt a szakaszt átszabályozni, de elfelejtették kitenni a táblákat és azóta sem pótolták még. Valószínűleg ez lesz az oka az egész kalamajkának. Jövő héten fogok bejelentést tenni, hogy csináljanak valamit.

2021. ápr. 1. 17:00
 22/23 A kérdező kommentje:
A poén az, hogy ez a szakasz 5 lámpás kereszteződést érint és rögtön utána már van kint 40-es tábla az egyik irányba. El nem tudom képzelni hogyan sikerült ezt így kivitelezniük.
2021. ápr. 1. 17:01
 23/23 Alex Fly ***** válasza:

Itt a kérdésben van a hiba. Hiszen leírtad, hogy tökéletesen működik a zöldhullám, hiszen folyamatos 40-es tempót tartva megállás nélkül végig tudsz haladni...

Egyébként pedig meg van az oka, hogy miért nem 50-re álították be. Például egy lámpánál álló helyzetből elindulva nem biztos, hogy olyan a gyorsulásod, hogy odaérj a másikhoz a ciklus alatt - főleg ha más is van előtted. Vagy ha busz is közlekedik ott, akkor annak a mozgásjellemzőit is figyelembe kell venni. Emellett a zöldhullámot lehetőleg mindkét irányba ki kell alakítani, ami megintcsak szűkíti a lehetőségeket. És ne szabad elfelejteni (pedig sokaknál ez a legnagyobb hiba), hogy egy útszakasz közlekedésének szervezését nem lehet csak önmagában intézni, azt mindig a kapcsolatokkal, az adott település teljes úthálózatának egységben való kezelésével lehet megoldani. Ahogy itt nálunk is rendszeresen felmerülő kérdés, hogy egy adott útszakasz miért nincs kétsávosítva, ha állandóan bedugul - ami alapjában igaz, viszont a két sávon haladó megnövekedett forgalmat a hozzá csatlakozó utak nem képesek elvezetni, így a két sáv ellenére állandósulna a dugó... Ugyanez a helyzet a magasabb sebességgel: az utat elhagyva is tovább kellene haladni egy adott kapacitású úton....

2021. ápr. 1. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!