Mikor van értelme gumisnál gumit javíttatni?
Sziasztok.
10000 ft-os gumit amin még van futó felület (5-6 mm) van értelme elmenni gumishoz defektet javíttatni? Vagy inkább vegyek újat?
Van értelme.
3-4 mm-ig jó a téli gumi.
Egy defektjavítás 2-3 ezer Ft.
Köszönöm a válaszokat.
Nyári gumiról van szó. 175/70 r13-ról.
És ilyen drágább gumiknál? Premium kategóriánál ahol egy szett 100000-nél kezdődik? Megéri gumisnál a defektes gumit (csavartól) megcsináltatni? Vagy az a biztos ha új van véve?
"Először is 4 mm a legális alsó határ"
Jó lesz az 1,6 mm-nek.
Egy vadiúj nyári gumi kb. 7 mm profilmélységgel jön ki a gyárból, a kérdezőnek van 6 mm.
Ha csak egy csavar kiszúrta (és az oldalfal nem sérült), akkor simán javítható. Nem lesz semmilyen hátránya a javított abroncsnak, gyakorlatilag meg sem lehet mondani, hogy javítva volt.
#4 ... 6 mm-s abroncs 1 szezon alatt lekopik 4-re, és 4-nél el kell dobni. Jó hogy nem akkor kell eldobni, amikor a gyártási gumiszőrök lekopnak az első 1000 km-n.
Minden abroncson van kopásjelző, amikor azt eléri a futófelület, akkor kell cserélni. Télin, nyárin más magasságú ez a jelző.
#6 A kérdező nem definiálta, hogy nyári gumiról van szó. Nyári guminál valóban 1.6mm az alsó határ, de ezt csak később írta. Amikor válaszoltam, ez nem volt ismert és mivel december vége van, feltételeztem, hogy téli gumiról van szó, ahol 4mm az alsó határ. A gyári profilmélység pedig változó, a középkategóriák általában 8mm környékén vannak gyárilag. Továbbá nem azt mondta, hogy 6mm, hanem hogy 5-6.
#7 Neked is csak ugyanezt tudom mondani: mikor írtam a kommentet, nem volt leírva, hogy nyári gumi és szerintem jogos volt a feltételezés részemről, hogy decemberben téli guminak gondoltam. A téli guminak 4mm az alsó határa. Persze mehetsz kevesebbel is és amíg max nyirkos az aszfalt addig nem is gond, de amint leesik az első hó, rögtön megáll a tudomány. Engem olyan ne idiótázzon le, aki szerint a 4mm-es téli gumi még tökéletes. Továbbá, a kérdező nem azt mondta, hogy 6mm, hanem hogy 5-6. Az simán lehet 5mm is és egy szezon alatt simán kopik 1mm-t. Az 5-ből a szezon végére lesz 4 és mehet a kukába. HA TÉLI LENNE, de azóta tisztázódott, hogy nyári.
#9
Még szerencse, hogy itt vagy nekünk Te! Ha a Michelin vezérigazgatójára hallgatnánk, aki szerint biztonságosan használható egy téli gumi a kopásjelzőig, mert a 4mmes gumi ugyanúgy teljesít mint a 7mm-es, már rég kipusztult volna az emberiség a téli közlekedésben.
Nehogy már a világ egyik legnagyobb autógumi gyártó vezetője mondja meg meddig használható biztonságosan egy téli gumi!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!