Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A nagykörúton mi értelme a...

A nagykörúton mi értelme a bringasávnak?

Figyelt kérdés
15 évvel előtte vezettem autót a nagykörúton, ma a GPS ráterelt. Egyetlen sáv a gépjárműveké, egy a kékbuszoké, és persze a bicajosoknak is egy. A soroksári útról kanyarodtam rá, a dugó végét fogtam ki. Különösebben nem zavart, mer időm mint tenger, viszont a Rákóczi útig eltekert egy(!) darab kerékpáros. A dugóban mi viszont pöfögtünk és pöfögtünk, csak pöfögtünk. Szokták emlegetni annak az anyját, aki ezt ilyenformában találta ki?

2021. márc. 3. 14:38
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
28%
Nyugi, a statisztikákban ez úgy szerepel, hogy óránként többszáz bringás használja ezeket a sávokat. :-)
2021. márc. 3. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Budapest településszerkezetét a lovaskocsik és fiákerek korában tervezték, és ennek megfelelően épültek a bérházak és a paloták. A múlt század ötvenes éveinek végén és a hatvanas évek elején még járt a lovaskocsi, jeget és szódát szállítottak, az utcán megállva árusítottak. A piacokról kézikocsival szállították a vevők befőznivalónak vásárolt paradicsomait, sárgabarackjait és szilváit. De őszi napokon lóvontatta szeneskocsikról hordták a házak pincéibe a fűtenivalót, s bizony, költözésnél a lakás berendezéseit is lóvontatta bútorszállítók vitték az új címre. Ekkor még elfért az utcákon mindenféle közlekedési eszköz, még a gyerekek csapágyas rollerei is. Amit viszont ma művelnek az "arra illetékesek" ezzel a kijelölt bringasávval, ez egy abszurd!
2021. márc. 3. 15:00
 3/12 anonim ***** válasza:
24%
Amíg OrbánVitya stadionokat építtet, addig KariGeri......
2021. márc. 3. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
72%

Azt a buszsávot mondjuk nem tudom, hol találtad, de rövid szakaszon végülis lehet, hogy van valahol. Nem is ez a lényeg.


Budapest közlekedésének az egyik fő problémája a túlzott egyéni gépjárműhasználat. Ennek egyik lehetséges alternatívája a kerékpár. Nem, nem mindig a legjobb, legoptimálisabb , csak egy a sok közül. Viszont a városban nincs értelmezhető gerinchálózat, amin gyorsan és biztonságosan lehetne bringázni, ezért amikor amúgy is visszaesett a gépjárműforgalom tavaly tavasszal, kísérletképpen a Nagykörúton is jelöltek ki bringasávot. Jó időben sokan is használják, szerintem és a statisztikák szerint is. Ezen kívül igazából a kritikus csomópontok áteresztőképessége határozza meg a teljes hálózat kapacitását , e tekintetben mindenhol megmaradt a korábbi kapacitás a csomópontoknál. A dugók sem lettek hosszabbak (autóztam arra rendszeresen korábban is).

2021. márc. 3. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Én meg akkor autókáztam rajta rendszeresen, amikor dupla sávon lehetett közlekedni. A párhuzamos mellékutcákban vígan kerékpározhatnának. Mindenhol. Zömük mára egyirányú lett, azokon elférnének.
2021. márc. 3. 20:57
 6/12 anonim ***** válasza:
0%
Nem követed a politikát? Az utóbbi 2 év undorító, gyerekes, piti harcának egyik terméke ez, Orbán és Karácsony között.
2021. márc. 3. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
28%
Annyira rohadtul zavar téged az a biciklisáv, de annyi eszed már nincsen, hogy észrevedd: Ha nem lenne ott a biciklisáv, akkor sem férne el több autó. Túl keskeny ahhoz. Szóval, akkor miért ne legyen ott? És téged miért zavar, hogy a bringások tudnak ott haladni?
2021. márc. 3. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
7: 40 évvel ezelőtt ott 2 sávon haladtak egymás mellett az autók.
2021. márc. 3. 22:53
 9/12 anonim ***** válasza:
38%

A napokban hajnalban még fagy volt, de napközben sem volt sokkal melegebb 15 foknál. Majd ha pár hét múlva 20+ fokok lesznek, akkor nézd meg, hogy mennyien kerékpároznak.


"A párhuzamos mellékutcákban vígan kerékpározhatnának."

Azért ezt egyszer próbáld ki, nem biztos, hogy olyan víg leszel.

Egyrészt nincs a körúttal teljesen párhuzamos mellékutca, tehát egy csomót kéne kanyarognod.

Másrészt tele vannak parkoló autókkal, amik veszélyesek: rádnyitják az ajtót, váratlanul elindulnak, kilépnek a gyalogosok mögülük.

A rengeteg egyenrangú kereszteződésben le kell lassítanod vagy meg kell állnod. Kerékpárral nem olyan vicces, amikor minden sarkon le kell fékezned, majd újra fel kell gyorsítanod. Ráadásul az autósok legtöbbször nem adják meg a jobb kezet.

A nagyobb sugár irányú utakat (pl. Üllői, Rákóczi stb.) nem lehet egyszerűen keresztezni. Le kell szállnod, keresned kell egy zebrát és áttolnod a túloldalra.


Ahogy írtad, a településszerkezetet a lovaskocsik idejében tervezték. Akkor miért kéne ragaszkodni ahhoz a 70-es évekbeli felfogáshoz, hogy 2x2 sávon 50-nel döngessenek az autók a 150 éves bérházak között? Az autóforgalom nagy része nem a körúton lévő házakba/üzletekbe érkezik. (le sem tudnának parkolni), csak gyorsan át akarnak vágni a belvároson.


Amikor 2 sávon mentek az autók, akkor is dugók voltak. Ha most újra 2 sávossá alakítanád, akkor 1-2 napig lenne kisebb dugó, aztán rájönnének erre az autósok (és az online navigációk) és egyre többen választanák a Nagykörutat. Pár nap múlva ugyanúgy állna a sor, csak 2 sorban pöfögnének az autók.

2021. márc. 4. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
50 éve 60-al lehetett döngetni a 2x2 sávos nagykörúton, és a Csepel meg a Zil teherautók se voltak kitiltva.
2021. márc. 4. 08:20
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!