A nagykörúton mi értelme a bringasávnak?
Azt a buszsávot mondjuk nem tudom, hol találtad, de rövid szakaszon végülis lehet, hogy van valahol. Nem is ez a lényeg.
Budapest közlekedésének az egyik fő problémája a túlzott egyéni gépjárműhasználat. Ennek egyik lehetséges alternatívája a kerékpár. Nem, nem mindig a legjobb, legoptimálisabb , csak egy a sok közül. Viszont a városban nincs értelmezhető gerinchálózat, amin gyorsan és biztonságosan lehetne bringázni, ezért amikor amúgy is visszaesett a gépjárműforgalom tavaly tavasszal, kísérletképpen a Nagykörúton is jelöltek ki bringasávot. Jó időben sokan is használják, szerintem és a statisztikák szerint is. Ezen kívül igazából a kritikus csomópontok áteresztőképessége határozza meg a teljes hálózat kapacitását , e tekintetben mindenhol megmaradt a korábbi kapacitás a csomópontoknál. A dugók sem lettek hosszabbak (autóztam arra rendszeresen korábban is).
A napokban hajnalban még fagy volt, de napközben sem volt sokkal melegebb 15 foknál. Majd ha pár hét múlva 20+ fokok lesznek, akkor nézd meg, hogy mennyien kerékpároznak.
"A párhuzamos mellékutcákban vígan kerékpározhatnának."
Azért ezt egyszer próbáld ki, nem biztos, hogy olyan víg leszel.
Egyrészt nincs a körúttal teljesen párhuzamos mellékutca, tehát egy csomót kéne kanyarognod.
Másrészt tele vannak parkoló autókkal, amik veszélyesek: rádnyitják az ajtót, váratlanul elindulnak, kilépnek a gyalogosok mögülük.
A rengeteg egyenrangú kereszteződésben le kell lassítanod vagy meg kell állnod. Kerékpárral nem olyan vicces, amikor minden sarkon le kell fékezned, majd újra fel kell gyorsítanod. Ráadásul az autósok legtöbbször nem adják meg a jobb kezet.
A nagyobb sugár irányú utakat (pl. Üllői, Rákóczi stb.) nem lehet egyszerűen keresztezni. Le kell szállnod, keresned kell egy zebrát és áttolnod a túloldalra.
Ahogy írtad, a településszerkezetet a lovaskocsik idejében tervezték. Akkor miért kéne ragaszkodni ahhoz a 70-es évekbeli felfogáshoz, hogy 2x2 sávon 50-nel döngessenek az autók a 150 éves bérházak között? Az autóforgalom nagy része nem a körúton lévő házakba/üzletekbe érkezik. (le sem tudnának parkolni), csak gyorsan át akarnak vágni a belvároson.
Amikor 2 sávon mentek az autók, akkor is dugók voltak. Ha most újra 2 sávossá alakítanád, akkor 1-2 napig lenne kisebb dugó, aztán rájönnének erre az autósok (és az online navigációk) és egyre többen választanák a Nagykörutat. Pár nap múlva ugyanúgy állna a sor, csak 2 sorban pöfögnének az autók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!