Mit csinálsz hogyha előzöl egy kamionsort 130-al az autópályán és mögötted lévő erősen villogtat és 5-10 méterre közel jön hozzád?
-Felgyorsítasz 150-160-ra
-Nem törődsz vele mész ugyanúgy tovább
-lesatuzol 90-re, bevágódsz 2 kamion közé
-Lassítasz, ködlámpázól, ablaktörlőzöl hogy egy kicsit népnevelj
#18
Én sem azt írtam, hoyg minden alkalommal ezt tapasztalom. De pár százszor megjártam: 2011 óta minden héten legalább egyszer végigmegyek oda-vissza. És azt se írtam, hoyg más autópályákon nem tapasztalok semmit. A nagy számok törvénye alapján bizony ilyet is tapasztaltam.
Lehet ezért is lepontozni. Bár nem értem, hogy ezzel hogy tudtam bárkinek is a lelki világába belegázolni.
Na, aki felgyorsít vagy bepréseli magát két kamion közé, az ilyen ostobák miatt vannak az erőszakoskodók. Ha mindenki normálisan reagálna, és nem kezdene rettegni a dudálástól, akkor az erőszakoskodóknak nem lenne sikerélményük, nem élveznének el tőle, ezért nem is próbálkoznának öt perc múlva a következő helyzetben.
De amúgy nem azért kell a lábunkat levenni a gázról ilyen esetben, hogy neveljük őket, hanem hogy a saját életünket óvjuk attól, hogy belökjenek egy kamion alá. Kisebb sebesség = nagyobb biztonság. Az ilyen tolósok se jobb sofőrök, mint mi, és nem tudnak gyorsabban fékezni, tehát az ő képességükhöz kell igazítani a sebességet.
#25! Bár nem a #23 vagyok, de én is írtam ilyet.
"Mennyire is kellene lelassítanod, hogy valóban növeld a biztonságot, ha ilyen közel jönnek mögötted? 10-20 km/h-ra?" Autópályán nem, mert hólye azért nem vagyok, de lakott területen, vagy akár országúton is, ha ezzel mást nem tartok fel, bizony elveszem akár 10-20-ig is. Miért? Ha előzni akar, előzzön. Ha nem tud, az nem ok arra, hogy engem veszélyeztessen.
"Ha te elveszed a gázt és lelassítasz 110-re, azzal semmi mást nem érsz el, csak hogy önkéntesrendőrködésnek, népnevelésnek érzi majd a gyorshajtó, még közelebb megy, még jobban villog stb"
Igazából nem érdekel a kis lelkivilága, leszarom, hogy mit minek érez vagy gondol. Ha lelassítok, ő is kénytelen lesz lassítani, majd ha visszagyorsítok 130-ra, a gyakorlat azt mutatja, hogy a többség - bár szintén gyorsít - megtartja a kialakult nagyobb távolságot.
Nem poénból csinálom, hanem mert működik. Nyilván van pár szellemi fogyatékos, aki nem hajlandó kimászni az ember seggéből, na ott viszont bevillantom a féklámpát, leszarom, hogy minek veszi.
Senkinek nincs joga engem veszélyeztetni - aki pedig mégis, szándékosan megteszi, az nem érdemli meg, hogy én vigyázzak rá.
#26: Ne érts félre, nem támogatom az ilyen manővereket, sőt... Viszont ez amit csinálsz ez pont a provokálás, és pont növeled vele a balesetveszélyt.
Ráadásul nem érsz el vele eredményt biztonság terén, mert ugyanúgy féktávon belül lesz mögötted (5 m követési távolság mekkora sebességnél elég? Közelében sincs az autópálya tempónak). Az meg kb. mindegy, hogy 130 vagy 110-nél tol meg hátulról a szalagkorlát és a kamion között. Ő csak még idegesebb lesz, te megmutatod, hogy márpedig megneveled, csak növekszik a feszültség mindkét oldalon. Az, hogy eddig nem volt belőle baleseted, igazából nem indok. A levillogásból is csak ritkán van baleset.
Nem véletlenül mondják a szakértők, hogy a hülyéktől szabadulni, távolodni kell a legrövidebb úton, nem beleállni a hülyeségbe.
#25
"Mondjuk nem megyek ki úgy előzni, hogy le kelljen villogni..."
Azt hogyan? 20 kamiont előzöl, 1 percen belül ott lesz mögötted valaki és dudál. Vagy sosem előzől és 90-el mész?
"Nem véletlenül mondják a szakértők, hogy a hülyéktől szabadulni, távolodni kell a legrövidebb úton, nem beleállni a hülyeségbe."
Ha lesatuzol 90-re és bevágsz két kamion közé akik egymástól kb 10 méterre mennek az a veszélyes szerintem.
Ha felgyorsítasz ugyanúgy veszélyes.
"Ráadásul nem érsz el vele eredményt biztonság terén, mert ugyanúgy féktávon belül lesz mögötted"
Pont itt van a kutya elásva. Ha rámmászik 5 méterre (ami 130-nál kvázi halálos lehet), akkor
- vagy nem teszek semmit, ebben az esetben marad az 5 méter, és a kvázi életveszély, amíg le nem tudok húzódni
- vagy kicsit elveszem a gázt, míg lelassulok 110-re, lelassul a mögöttem lévő is, majd ismét felgyorsítok 130-ra, a mögöttem lévő viszont (nem mindig, de elég gyakran) megtartja a megnőtt, 20 méteres távolságot. Ez sem életbiztosítás, de százszor kellemesebb, mint az 5 méter.
#28: Csodás eszköz, tükör. Ha meg akkora a forgalom, akkor felzárkózom a belső sávban haladókhoz. Így nem is áll neki villogni senki, mert látja, hogy nem egyedül bénázok a belsőben
"Ha lesatuzol 90-re és bevágsz két kamion közé akik egymástól kb 10 méterre mennek az a veszélyes szerintem.
Ha felgyorsítasz ugyanúgy veszélyes."
Soha nem írtam, hogy álljon be két kamion közé bárki is, annak semmi értelme, a következőt még jobban akadályozni fogja, amikor 90-ről akar majd felgyorsulni félgázzal utolsó sebességben.
Ha felgyorsítasz 10-15 km/h-val gyorsabbra azzal semmi balesetveszélyt nem viszel a rendszerbe. Nem ezen a sebességkülönbségen fog múlni. De nyilván ez nem elvárható. Szóval vissza az első ponthoz a megoldásért.
Az menekülést az előző válaszolóra írtam. Azzal nem ér el semmit, ha 10-20 km/h-val lassít, mert sak növeli az akadályozás időtartamát, a balesetveszély ugyanakkora, de legalább a feszültsget növeli, a konfliktust erősíti.
#27
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!