Hogyan kell autópályázni?
Friss jogsis vagyok. Megvannak a vezetésemnek a gyerekbetegségei, de azért megyeget.
Viszont az oktatóval autópályán lényegében nem jártunk. Pedig Budapesten tanultam. Kicsit tartok is a pályától.
Ti hogyan merészkednétek autópályára? Melyikre mennétek először? Milyen időszakban? Egyedül mennétek vagy ismerőssel? Esetleg visszamennétek az oktatóhoz?
Egy főút vagy egy forgalmasabb varos nagyobb kihivast tartogat mint egy autopalya. Nincs gyalogos, biciklis, konnyu elozni.
Kovetesi tavolsag tartasa, hatulrol erkezo ele nem vagsz ki, aztan kb ennyi.
Kisero nem art eloszor.
Köszi.
Az mindegy, hogy melyik pályán kezdem? Bp-iként tudok válogatni.
A gyorsítón a besorolás mennyire sima ügy? Be szokott engedni a nép?
A mi kocsink nem száguldásra van, nem én fogok rekordot dönteni. De a T betű miatt viszonylag elnézőek a sofőrök. De lassító sztájkba sem akarok kezdeni.
Nem mindenki enged be. Forgalomtól is függ, hogy bemennek-e a belső sávba a személyautók.Ha látod, hogy be tudnál az autó elé sorolni, akkor padlóig nyomd a gázt és sorolj be elé, ha viszont nem és el sem enged, akkor csak mögé sorolj be, mert simán beléd mehet hátulról, ha bevágsz elé.
Budapest azért az tág fogalom. Melyik pálya esik hozzád közelebb? Amúgy szinte oly mindegy melyiken gyakorolsz. Mindegyiken lesz forgalom bőven hétköznap. Hétvégén kisebb a forgalom. Ha vasárnap akarsz gyakorolni, az a legjobb, mert akkor még kamion stop is van.
Szerintem felesleges túlgondolni, menni fog :) Gyorsítósávon gyorsítasz, tükröt ellenőrzöd, holttereket ellenőrzöd, index, tükör, kisorolsz a külső sávba, felgyorsítasz neked szimpatikus sebességre, ami sebességkorlát alatt, de mondjuk kamionok sebessége fölött van, aztán mész. Tükröt figyelgeted, sávban nem kacsázol. Nagyon hamar bele lehet jönni, egyik legunalmasabb kategóriája a vezetésnek, ami miatt nem olyan fárasztó, nem olyan bonyolult belejönni.
Nagyon fontos, hogy a jobbra tarts szabályát sose feledd. Ha utolérsz egy lassabb járművet, tükörbe nézel ismét (persze előtte is gyakran belepillantasz, ezért elvileg pontosan tudod, hogy ki hol van és mennyire közeledik mögötted), majd index, belső sávba átsorolsz, elhaladsz a másik jármű mellett, index jobbra, holttér, visszasorolsz a külsőbe. Ha 3 sáv van, akkor nem a középsőben mész, hanem mindig a külsőben, hacsak nem érsz utol egy lassabb járművet.
Én szerintem az idő kb 20-30%-ában a tükröket figyelem autópályán. Kivéve éjszaka, vagy hajnalban, amikor senki nincs a pályán rajtam kívül.
Menni fog, tényleg egyszerű. Egyedül az okozhat gondot kezdőként, hogy felmérd, mennyire közeledik mögötted egy autó, illetve te mennyire közeledsz az előtted lévőhöz. Az gyakorlással könnyebb lesz. Elején érdemes picit lassítani, felvenni az előtted lévő lassabb jármű sebességét, ha nem vagy biztos a dolgodban. Én kezdőként egyszer elég rossz ütemben húzódtam ki a belsőbe :) Nem volt balesetveszélyes, de zavarta az autóst, aki gyorsan utolért. Azt hittem, lassabban közeledik és lesz időm befejezni a manővert és visszahúzódni a külsőbe.
A lényeg, hogy viszonylag kis forgalomnál próbáld ki.
Azt ugye tudod, hogy legtöbb szakaszon fizetős? Legyen érvényes matricája az autónak!
Szerintem bármelyik kivezető autópályát kipróbálhatod. Amelyik közelebb esik hozzád.
Vagy este 7 után, vagy szombat, vasárnap reggeli órákban (9 óra előtt) próbáld ki.
Ha apukád vagy testvéred jogosítvánnyal rendelkezik, és normálisan viselkedik melletted (nem pofázik bele, de figyel, és szól, ha muszáj), akkor legegyszerűbb lenne valamelyikükkel. A társ azért is jó, mert meg lehet beszélni utólag az érdekesebb helyzeteket.
Nagyon jól összeszedtétek, ritka az ilyen alapos válaszözön!
Én csak kiegésziteném egy gondolattal: amikor véget ér az autópályás suhanás, lehetőleg a lassítósávban lassíts, ne a külső forgalmi sávban és legyél felkészülve arra, hogy sok lehajtón a kanyar íve miatt 40-60 km/h a limit, bár sok helyen fölé lehet menni 10-20 km/h-val gond nélkül. És utána a városi tempó lassúnak hat, érdemes kicsit gyakrabban a sebességmérőre pillantani, míg vissza nem állsz.
Nekem az egyik hibapontom az amúgy sikeres forgalmi vizsgákon az pont egy autópályáról lehajtás után lendületből kanyarodás volt körforgalomban, ami szerintem akár bukást is ért volna, mert kissé meg kellett kapaszkodnia a vizsgabiztosnak, de valószínűleg a vezetés tobbi része ellensúlyozhatts ezt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!