Hogyan kell autópályázni?
Friss jogsis vagyok. Megvannak a vezetésemnek a gyerekbetegségei, de azért megyeget.
Viszont az oktatóval autópályán lényegében nem jártunk. Pedig Budapesten tanultam. Kicsit tartok is a pályától.
Ti hogyan merészkednétek autópályára? Melyikre mennétek először? Milyen időszakban? Egyedül mennétek vagy ismerőssel? Esetleg visszamennétek az oktatóhoz?
"Ti hogyan merészkednétek autópályára? Melyikre mennétek először? Milyen időszakban? Egyedül mennétek vagy ismerőssel? Esetleg visszamennétek az oktatóhoz?"
Nagyjából emlékszem első autópályás élményemre, egyedül mentem az M7-esre, 1980-ban. Furcsa volt átélni a kerekek "zakatolását" a betonlapokon, úgyhogy az Érdi emelkedő után az első parkolási lehetőségnél kihajtottam, mert azt hittem, defektet kaptam.
A pálya használata ingyenes volt, zömmel 100 km/h sebességgel tolták, én 90-el és Trabanttal. :)) A forgalom a mainak a negyede, szóval nem volt gond a felhajtással se. Amúgy meglepődtem, mert sok kis Polski és Skoda100-as "pihent" az Érdi emelkedő leállósávjában, a Trabi meg gond nélkül felküzdötte magát. :)
Szóval, kezdőktől nem igen kapsz választ, akik eddig válaszoltak, azok rutinos sofőrök és hasznos tanácsokat adtak. Talán én annyival egészíteném ki, hogy a becsatlakozás előtt a gyorsítósávra érve azonnal indexelj balra egészen addig, amíg nem értél a pályára.
Mint azt föntebb írtam, első élményem 1980-ban az M7-esen Trabanttal, negyedakkora forgalommal, mint ma, és a személyautók zömmel 100-al tolták.
A mai véleményem írom: - egyedül az M6-ost tartom viszonylag veszélymentesnek, itt emlékeztet egyedül az 1980-as forgalomsűrűségre. A sebesség persze jóval nagyobb, de szinte senki nem ácsorog a teljes szakaszon a leállósávon hűtővíz felforrás v. defekt miatt.
Emiatt a többi autópályát - az ütközési veszélyességük miatt - kerülöm, ezeken több az esély dugóba kerülni. Szerencsére a tehergépkocsiknak bevezették a gyorsforgalmi és a főutakon (országút) az e-díjfizetést, ezért ők inkább a nekik gyorsabbnak tűnő autópályát választják. Nem sok kamionnal szoktam találkozni (utolérni) őket országúton, de többnyire meg lehet előzni őket, de az se baj, ha nem. Inkább érjek célomhoz akár egy órával később, mint soha többet.
És a 3500 forintos "matrica" árát is költhetem benzinre, miközben a gép a tartott átlagsebesség mellett kevesebb a fogyasztás. :)
A felhajtáshoz annyit tennék hozzá, hogy ha látod, hogy nem fog beengedni, akkor nyugodtan hajts túl, menj rá a leállósávra és úgy menj be mögé. Mire elmegy melletted már bőven felveszed a forgalom tempóját.
Az út további részében nyíl egyenesen kell menned, figyelni a lehajtót, elágazásoknál a sávot, behúzódni, kihúzódni (jobbra tartás, ugye!).
Becsatlakozásoknál illik sávváltással segíteni a felhajtó "kollégákat"!
Torlódás, dugó esetén a lassítással egyidejűleg szokás kitenni az elakadásjelzőt is, ezzel tájékoztatod a mögötted lévőket, hogy sokat fogsz lassítani és azt forgalmi okokból teszed. Ha a mögötted lévő beért, akkor vissza lehet venni nyugodtan, a lényege ennek az lenne, hogy az utolsó mindig "fedezze" a csorgó sort.
Ha nagyon sűrű a forgalom és a felhajtásnál valamiért nem sikerül besorolnod, akkor se állj meg a gyorsítósáv végén, hanem inkább menj tovább egy kicsit a leállósávban és az első adandó lehetőségnél sorolj be.
Egyébként az autósok nagy része segít a besorolásban belső sávba húzódással.
Ha jól értem, akkor a leglényegesebb dolog a pályán, hogy jól mérjem föl a távolságot, amikor be tudok sorolni, előzni tudok, illetve jól válasszam meg a követési távolságot.
Van erre recept, hogy mihez viszonyítsak, vagy csak megérezni lehet ezt?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!