Mennyire jellemző kamionokra, hogy hosszú lejtős utakon elvesztik a fékhatásukat és ezért kell nekik egy kavicságyas menekülő, lassító rámpa? Illetve szabályszerűen eljáró kamionossal is történhet ilyen?
Utóbbi kérdésem azért jött fel, mert ha egy kamionos a lejtőn motorfékezik, használja a kipufogóféket, illetve ha van, azt kiegészítve a retarderét, akkor még azt is nehezen tudom elképzelni, hogy egyáltalán szüksége lenne az üzemi fékek használatára (a vészfékezés kivételével persze), mert ezek már önmagukban nagyon lelassítják a szerelvényt.
Tehát ha van ilyen jelenség, az miért van? Műszaki hiba miatt? Pl mert elromlik a kipufogófék, vagy és/vagy a retarder, amire egyrészt kevés esély van, másrészt ha így történik, akkor az a sofőr felelőssége (hibája) hogy úgy közlekedik tovább vele?
Vagy esetleg nem romlik el, csak a sofőr leszarja, nem használja és csak az üzemi fékekre hagyatkozik, ami miatt jó hogy túlmelegszenek azok?





"Mennyire jellemző kamionokra, hogy hosszú lejtős utakon elvesztik a fékhatásukat" nem jellemző
"és ezért kell nekik egy kavicságyas menekülő, lassító rámpa? Illetve szabályszerűen eljáró kamionossal is történhet ilyen?" A fent leírt kérdésed alapján, kedves Kérdező, a "tél" fogalma ismeretlen számodra.
Megint egy okostojás...
https://www.youtube.com/watch?v=C0BxORWTD7s
https://www.youtube.com/watch?v=X2BAMsLc4kw
https://www.youtube.com/watch?v=r7djN6bxHcU
https://www.youtube.com/watch?v=oXegOQD8BQI
https://www.youtube.com/watch?v=jp7N9NgSTlQ
Végülis beírja az ember a lyútyúbba, hogy "széfti remp fór tráksz" és az összes videón annyira, de annyira de tél van, hogy hóemberek sorakoznak a biztonsági homokágyas rámpák mellett...
Mindig elfeljetem, hogy a gyakorin csak 200 IQ-val rendelkező, dúsgazdag Jézus Krisztusok vannak.





Az 1-es szerint ilyenre a kamionoknak csak akkor lehet szükségük, ha tél van :D
Avagy, hogy kürtöld szét a napnál is világosabban azt, hogy fingod sincs a témához, anélkül, hogy mondanád, hogy fingod sincs a témához. ;D
Hogy a kérdésre is válaszoljak:
Szerintem legtöbbször vezetői hibáról van szó, mintsem műszakiról és olyanokkal fordul elő leginkább, akik világéletükben nem vezettek igazán lejtős utakon, így eleve fel sem merült bennük a kipufogófék használata, mert síkvidéken nem volt rá különösen szükségük. (Ma már vizsgán is meg is buktathatnak azért, ha nem használjuk a kipufogóféket még sík úton is
..)
Az is közrejátszhat, hogy már megszalad a kamion, és mire észbe kapna a sofőr, vissza akarna váltani, csak ekkor találkozik azzal a jelenséggel, hogy nem tudja sebességbe sem tenni. Ilyenkor persze nem hogy a kipufogófék nem működhet, de nyilván a motorfék sem, mert gyakorlatilag üresben van. Ilyenkor kevés sofőr tudja, hogy a legmagasabb sebességfokozatba kell betenni, amit az adott sebesség enged, azt is gázfröccsel ("rev matchingelve") hogy bevegye a sebességet. Ezen kívül a pótkocsi féket is lehet aktiválni segítségképp, ha minden kötél szakad.





3
Mai kamionok már automata sebváltósok,csak szólok. 👅





"Mai kamionok már automata sebváltósok,csak szólok. 👅"
És akkor ezzel egyidőben megszűnt létezni az összes kéziváltós kamion is, mert te most azt mondtad a gyakorin, hogy az újabbak automaták...?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!