Mit gondoltok, célszerű lenne változtatni a jogosítvány megszerzéséhez szükséges műveltségi feltételen?
Jelenleg ugye nyolc általánossal lehet megszerezni a jogosítványt, ami igen csekély követelmény.
Aki közlekedik, az tapasztalja a gépjárművezetők napi szintű ámokfutását, elborzad, ha beleolvas a hozzászólásokba egy-egy fórumon.
Ugyanakkor a B kategóriás jogsival rendelkezők nagy részének általános iskolánál magasabb végzettsége van, adott esetben akár egyetem is, mégis azt kívánjuk, bár sose találkoznánk velük az úton.
Én azt gondolom, IQ-tesztet, illetve komplex szövegértési feladatokat kellene kitöltetni az aspiránsokkal, aki pedig elhasal, az ne kaphasson jogsit.
12 éve van jogosítványom, még nem okoztam és nem szenvedtem balesetet. BSc diplomával rendelkezem és nyugodt természetű vagyok (gondolok itt a pszichológiai tesztre).
Az útjaim 90%-ában gyorshajtok. Hogyan szűrnél ki?
Az iskola tudást ad, műveltséget nem.
Az intelligencia már közelebb áll a helyes irányhoz, de az IQ teszt egy jelentéktelen elavult szar, már régóta nem veszi komolyan senki, kivéve a Mensa, mivel nekik abból van pénzük, illetve akik jól teljesítenek rajta, mert ezzel tudnak felvágni.
A felsőoktatás azért hülyeség, mint követelmény, hiszen a szakmunkások száma már így is kritikán aluli és akkor ráadásul még jogosítványuk se lehessen?
Az én meglátásom az, hogy alapvetően nem a jogosítvány megszerzésének feltételei jelentik a problémát (bár azért lehetne módosítani rajta), hanem a rendfenntartás hiányossága.
Ami a legfontosabb lenne, az a rendőri jelenlét növelése, mert szánalmas hogy milyen keveset látni, a fix traffipaxok működtetése, mert szánalmas hogy 100-ból 99 csak dísznek van, illetve a totális zéró tolerancia bevezetése, mert mégis mi az isten fasza az, hogy 50-es táblánál 65-ig vagy meddig nincs büntetés? Akkor nem is 50 a korlát, hanem 65. Mindemellett fontos a büntetési tételek jelentős szigorítása. A büntetőpontok határát 18-ról 10-re csökkenteni, a pénzbüntetési alaptételeket megduplázni, az alaptételen túli összeget pedig a jövedelemmel arányosan meghatározni.
Jogosítványszerzéshez nem nagyon nyúlnék, mert már írtam fentebb, hogy mi velük a probléma. Pszichológiai tesztet mondják sokan, én sem ellenzem, ugyanakkor relatív könnyen kijátszható, szóval közel haszontalan. Amit változtatnék, az az, hogy 5 helyett 3 legyen a maximum bukások száma forgalmi vizsgán és 3 bukás után ne GKI vizsga kelljen, mint ma 5 után, hanem a teljes oktatás megismétlése, kezdve az elméleti tanfolyammal, KRESZ vizsgával, majd a forgalmi tanfolyammal a kötelező minimum 30 órával. Ja és a minimum 30-at is 50-re emelném. 30 lószarra sem elég.
"ne GKI vizsga kelljen"
Akarom mondani PÁV, bocs.
#5 Nem a szövegértéssel van a gond, hanem a fegyelmezetlenséggel! Te írtad az autósok ámokfutását, de azzal mindenki tisztában van, hogy mik a sebességhatárok, csak éppen úgy gondolják, hogy az csak egy dolog, és 99%-ban úgyse buknak le, így nyomják neki, tolnak le mindenkit.
Zebrás péládra reagálva meg, tipikusan az van, mint az a bizonyos közmondás, hogy ha valaki a kezét nyújtja akkor a karja kell. Kitalálták, hogy el kell engedni a zebránál a gyalogost, de ő is csak akkor léphet le ha meggyőződött arról, hogy biztonságosan az úttestre léphet. Erre mit látunk, hogy körülnézés nélkül lelépnek még a szirénázó mentő elé is.
IQ teszt nem igazán működne, manapság nem is nagyon erőltetik már sehol, mivel kis millió fajta IQ teszt van, erősen kérdőjeles eredménnyel, ami inkább félrevezető.
Én egyfajta PÁV-ot vezetnék be, mint a hivatásosaknál, ahol lennének tesztek, beszélgetés közlekedési szakemberrel, vmi ilyesmi. Persze tudom, ilyet úgyse vezetnének be, meg + költség lenne. Sok baleset oka egyébként a figyelmetlenség, ami mellett tökéletes KRESZ ismereted lehet. Ez meg szubjektív tényező, nem nagyon lehet vele mit kezdeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!