Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mit gondoltok, célszerű lenne...

Mit gondoltok, célszerű lenne változtatni a jogosítvány megszerzéséhez szükséges műveltségi feltételen?

Figyelt kérdés

Jelenleg ugye nyolc általánossal lehet megszerezni a jogosítványt, ami igen csekély követelmény.


Aki közlekedik, az tapasztalja a gépjárművezetők napi szintű ámokfutását, elborzad, ha beleolvas a hozzászólásokba egy-egy fórumon.


Ugyanakkor a B kategóriás jogsival rendelkezők nagy részének általános iskolánál magasabb végzettsége van, adott esetben akár egyetem is, mégis azt kívánjuk, bár sose találkoznánk velük az úton.


Én azt gondolom, IQ-tesztet, illetve komplex szövegértési feladatokat kellene kitöltetni az aspiránsokkal, aki pedig elhasal, az ne kaphasson jogsit.


okt. 6. 09:15
A kérdező szavazást indított:
A jelenlegi szabályozás is indokolatlanul szigorú
Az általános iskola mint követelmény megfelelő
Középfokú végzettséget várnék el (érettségi, szakmunkás)
Felsőoktatási végzettség kellene
Egyéb vizsgálatra lenne inkább szükség (például az általam javallottak szerint)
7 szavazat
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj, hogy az utakon tapasztalható nagyképű, nem szabálykövető viselkedés, miszerint "én azt csinálok amit akarok, de ha megbüntetnek akkor is a rendőr a szemét", ez sajnos független az iskolai végzettségtől, de még a vezetett autó típusától is.
okt. 6. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
én inkább kötelezői vezetési tréninghez kötném és valós vezetői tudáshoz.
okt. 6. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

12 éve van jogosítványom, még nem okoztam és nem szenvedtem balesetet. BSc diplomával rendelkezem és nyugodt természetű vagyok (gondolok itt a pszichológiai tesztre).

Az útjaim 90%-ában gyorshajtok. Hogyan szűrnél ki?

okt. 6. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
86%
Semmi köze az iq-szintnek meg a szövegértésnek a vezetési tudáshoz.
okt. 6. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
#4 A Kresz. 54. § (4) bekezdését az emberek döntő többsége úgy értelmezi, a kerékpárt át kell tolni a zebrán. Hasonló példából lehet vagy ötven még. Az ilyenek egyértelműen nem valók az utakra.
okt. 6. 09:45
 6/14 anonim ***** válasza:
46%

Az iskola tudást ad, műveltséget nem.


Az intelligencia már közelebb áll a helyes irányhoz, de az IQ teszt egy jelentéktelen elavult szar, már régóta nem veszi komolyan senki, kivéve a Mensa, mivel nekik abból van pénzük, illetve akik jól teljesítenek rajta, mert ezzel tudnak felvágni.


A felsőoktatás azért hülyeség, mint követelmény, hiszen a szakmunkások száma már így is kritikán aluli és akkor ráadásul még jogosítványuk se lehessen?


Az én meglátásom az, hogy alapvetően nem a jogosítvány megszerzésének feltételei jelentik a problémát (bár azért lehetne módosítani rajta), hanem a rendfenntartás hiányossága.


Ami a legfontosabb lenne, az a rendőri jelenlét növelése, mert szánalmas hogy milyen keveset látni, a fix traffipaxok működtetése, mert szánalmas hogy 100-ból 99 csak dísznek van, illetve a totális zéró tolerancia bevezetése, mert mégis mi az isten fasza az, hogy 50-es táblánál 65-ig vagy meddig nincs büntetés? Akkor nem is 50 a korlát, hanem 65. Mindemellett fontos a büntetési tételek jelentős szigorítása. A büntetőpontok határát 18-ról 10-re csökkenteni, a pénzbüntetési alaptételeket megduplázni, az alaptételen túli összeget pedig a jövedelemmel arányosan meghatározni.


Jogosítványszerzéshez nem nagyon nyúlnék, mert már írtam fentebb, hogy mi velük a probléma. Pszichológiai tesztet mondják sokan, én sem ellenzem, ugyanakkor relatív könnyen kijátszható, szóval közel haszontalan. Amit változtatnék, az az, hogy 5 helyett 3 legyen a maximum bukások száma forgalmi vizsgán és 3 bukás után ne GKI vizsga kelljen, mint ma 5 után, hanem a teljes oktatás megismétlése, kezdve az elméleti tanfolyammal, KRESZ vizsgával, majd a forgalmi tanfolyammal a kötelező minimum 30 órával. Ja és a minimum 30-at is 50-re emelném. 30 lószarra sem elég.

okt. 6. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

"ne GKI vizsga kelljen"


Akarom mondani PÁV, bocs.

okt. 6. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
34%

#5 Nem a szövegértéssel van a gond, hanem a fegyelmezetlenséggel! Te írtad az autósok ámokfutását, de azzal mindenki tisztában van, hogy mik a sebességhatárok, csak éppen úgy gondolják, hogy az csak egy dolog, és 99%-ban úgyse buknak le, így nyomják neki, tolnak le mindenkit.

Zebrás péládra reagálva meg, tipikusan az van, mint az a bizonyos közmondás, hogy ha valaki a kezét nyújtja akkor a karja kell. Kitalálták, hogy el kell engedni a zebránál a gyalogost, de ő is csak akkor léphet le ha meggyőződött arról, hogy biztonságosan az úttestre léphet. Erre mit látunk, hogy körülnézés nélkül lelépnek még a szirénázó mentő elé is.

okt. 6. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
51%

Utolsó:

Az PÁV, nem GKI vizsga.

okt. 6. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

IQ teszt nem igazán működne, manapság nem is nagyon erőltetik már sehol, mivel kis millió fajta IQ teszt van, erősen kérdőjeles eredménnyel, ami inkább félrevezető.

Én egyfajta PÁV-ot vezetnék be, mint a hivatásosaknál, ahol lennének tesztek, beszélgetés közlekedési szakemberrel, vmi ilyesmi. Persze tudom, ilyet úgyse vezetnének be, meg + költség lenne. Sok baleset oka egyébként a figyelmetlenség, ami mellett tökéletes KRESZ ismereted lehet. Ez meg szubjektív tényező, nem nagyon lehet vele mit kezdeni.

okt. 6. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!