Manapság miért keserítik meg ennyire egy B kategóriás jogosítvány megszerzését, esetleg ez régen is így volt?
A gyakorlati oktatáson nem kell semmi olyat csinálni, amit előtte ne tanultál volna meg elméleten. Ha ez így történt, akkor a gyakorlati oktatónak túl sok szerepe nincs a gyakorlati részen, csak annyi, hogy az útvonalat mondja. A többi a te dolgod. Ha a gyakorlati oktatóra kell hagyatkozni tudás tekintetében, az azt jelenti, hogy nem tanultad meg megfelelően az elméleti anyagot ÉS/VAGY nem vagy alkalmas autóvezetésre.
Ugyanis jogosítványt szerezni rettentően egyszerű nálunk. Az emberek 99%-a meg tudja szerezni a jogosítványt. Na most kérem, a vezetés egy képesség és mint minden képesség, itt is igaz az, hogy valaki jobb benne, valaki rosszabb, valaki teljesen alkalmatlan. Tudsz mondani még egy olyan képességet, amit az emberek 99%-a űzni tud? Nem tudsz, mert míg komoly elvárások vannak például ahhoz, hogy valaki matematikus lehessen, vagy versenyfutó, vagy sakk nagymester és ezen elvárások miatt relatív kevesen lépik meg a határt, addig a vezetéshez szükséges elvárás közel nulla, ezért tudja megszerezni a jogsit kb. mindenki. Akinek ennek ellenére is problémát okoz és GyK-n hisztizik, hogy jaj de nehéz és rossz... hát az mélyen gondolkozzon el.
#5 "De szigorúbb volt, nem két manőver kellett a forgalmi vizsgán hanem négy. Plusz rutin pálya és ott is vizsgázni."
Jogsit akkor érdemelsz, ha ezeket a feladatokat gond nélkül meg tudod csinálni. Ha gond nélkül meg tudod őket csinálni, akkor nem jelentenek kihívást. Ha nem jelentenek kihívást, akkor tök mindegy, hogy kettő, vagy négy manővert kell megcsinálni, illetve a rutinpálya is lényegtelen. Azaz nem nehezebb és nem szigorúbb tőle a vizsga.
Ennek okán megismételném magamat: "Akinek ennek ellenére is problémát okoz és GyK-n hisztizik, hogy jaj de nehéz és rossz... hát az mélyen gondolkozzon el."
Régen is és most is be kell tudni mutatmi BÁRMELYIK manővert egy vizsgán. Az, hogy a sokból kettőt vagy négyet mutatsz be kb mindegy, mert mindet tudnod kell.
De nyugodj meg, az oktatók régen is parasztok voltak. Vagy dobott taxisok, vagy befásultak az unalmas és xar melótól... Jó csajoknál akkor is próbálkoztak, aki tutyi mutyi volt akkor is próbálták lemondinálni, hogy kiélhessék a felnőttek között nem létező kisebbségi komplexusukat... Ma is "45 perc egy óra", ma is óra alatt járnak el tankolni, postára, boltba, gyerekért oviba, stb.. a tanuló kárára.
És régen sem 2-3 hét volt egy jogsi, 20 éve szereztem jogosítványt, akkor is heti 1-2 alkalommal tudott egy átlag fiatal vezetni menni és 30 óra körül volt kötelező vezetni + heteket kellett várni vizsgaidőpontra, tehát simán 3-4 hónap volt egy jogsi gyakorlati része.
Budapesten mégilyenebb, mert magasabb az életszínvonal, amelyik család megteheti (és több teheti meg, mint vidéken) 17 évesen azonnal küldi a gyereket jogsit szerezni. A forgalom meg 100x rosszabb, mint vidéken ami jobban kicsinálja az oktatók amúgy is gyenge idegeit.
Mi az, hogy megkeserítik?
Egy normális tanfolyamot évekbe tart elvégezni, ehhez képest a jogosítvány tudástól függően 30-50 óra alatt megvan. A KRESZ és elsősegély tudást inkább nem is említem mert az általános iskolás dolgozat szint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!