Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Forgalmi vizsga tippek?

Forgalmi vizsga tippek?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Tudom, van már jópár ilyen kérdés, de azért gondoltam, hogy én is leírom a szituációm.


46 órát vezettem már és jövő héten megyek forgalmi vizsgára, amitől iszonyatosan parázok. Kresz és elsősegély elsőre ment, szóval reménykedem, hogy forgalmin is képes leszek elsőre átmenni, de az oktatóm mindig képes elbizonytalanítani.

Nem arról van szó, hogy nem bírom a kritikát, mert persze, ha hibázok, mondja meg. Hanem arról, hogy nem a vezetésemet, hanem engem kezd el kritizálni, mint személyt, hogy azért hibázok, mert ilyen meg olyan vagyok. Pl. legutóbb megkaptam, hogy mennyire merev vagyok vezetés közben, és biztos kiskoromban is az voltam és biztos van valami traumám, stb. Az egész óra el telik ilyen beszólásokkal, és még akkor is lecs*sz, ha felteszek egy kérdést.

Felmerült az oktatóváltás, de ennyi óra után már nem akartam váltani. Jövő héten pedig mehetek forgalmizni, csak az oktatóm bogarat ültetett a fülembe, hogy biztos megbukok, holott jól vezetek és nem sértek szabályt vagy teszek olyant, ami bukást okozó hibának minősül.

Nektek milyen tapasztalataitok vannak, amiket megosztanátok ezzel kapcsolatban?



aug. 16. 11:23
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
100%

A vizsgától ne parázz, pláne, ha egyébként jól megy a vezetés. Arra figyelj, hogy mindig pontosan hajtsd végre, amit kérnek. A kötelező rutin elemeket ha tudod, gyakorold előtte. Ha pedig ennek ellenére megbuksz, azt se kell szégyellni, sokaknak nem megy elsőre.

Az oktató a vizsgán valószínűleg nem lesz ilyen, a vizsgabiztos jelenléte miatt.

Ha pedig netán elsőre nem sikerül, akkor a helyedben én mindenképp váltanék. Ajánlás alapján, hogy ne fussak bele megint egy ilyen gyökérbe. Van épp elég normális oktató is, szerencsére.

aug. 16. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:

De a vizsgától miért parázol emiatt?

Ha 46 őán át el bírtad viselni, már nem mindegy?

Pont, hogy motiváljon, hogy megszabadulsz tőle...

Egyébként a merevség lehet probléma, amiért jogosan szól, a lelki traumák elemzése már gáz.

aug. 16. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 A kérdező kommentje:

2. A vizsgától alapból picit tartok, izgulós típus vagyok. Az oktatóm hozzáállása miatt pedig még jobban parázok. Tény, hogy el tudtam/tudom viselni, mert igazából az én hibám, hogy nem váltottam oktatót és bármin, amit hibának mért fel, változtattam. Gondolom emiatt akar elvinni vizsgára.

Csak nem teljesen értettem, hogy miért is akar elvinni, ha utána közli velem, hogy “hát úgyis mindenki megbukik elsőre, te is megfogsz”.

Nem nagyon készített fel arra sem, hogy úgymond mi vár rám, mit kéne elképzelnem, hogyan folyik le a vizsga, csak a műszaki részről küldött egy lapot, hogy olvassam át.

Szóval nem nagyon tudom, mire kéne számítsak és ezáltal kissé bizonytalan vagyok.


De köszönöm szépen az eddigi válaszokat!

aug. 16. 12:22
 4/23 anonim ***** válasza:
100%

Nekem nagyon jó oktatóim voltak, az első 64 órámat Szegeden vezettem, (közben sajnos suli miatt volt hogy 4 hónapot is ki kellett hagynom, és így több órába telt mint szerettem volna), ő is sokszor megjegyezte nekem hogy merev vagyok, nem jó hogy ennyire rá idegeskedek a vezetésre, nem a tudásommal van baj hanem a személyiségem ezen részével hogy ilyen bizonytalan vagyok valamiért. Kresz és elsősegély nekem is elsőre sikerült, majdnem 100%-os eredményekkel, a vizsga miatt mégis megevett az ideg, és mikor az oktatóm mondta, hogy pár alkalom még és szerinte készen állok, valamennyire mégis úgy éreztem nem állok készen, de másrészről meg azt is éreztem hogy igen menni fog. Utána sajnos közbe szólt az élet és munka miatt egy másik városba kellett átiratkoznom vezetni, így egyetlen vizsgát sem tudtam végül megpróbálni. Szerencsére ott is egy nagyon jó oktatót fogtam ki, tényleg le a kalappal mindkettő előtt.

Másik város, másik (nagyobb) autó került a kezembe, és vagy 16 órát rá kellett vegyek még az új helyzet miatt a vezetésre, így végül 80 óraval mentem el először vizsgázni, kb 1 hete.


Úgy be voltam stresszelve hogy alig bírtam tartani a kuplungot mert remegett a lábam és a kuplungon ugrált a lábujjam miatta. Kínos volt kicsit de nem tudtam mit tenni, nagyon figyeltem minden táblára, többször átgondoltam hol vagyok, milyen az út, sebesség, stb amit végig tanítottak. Persze volt 2-3 olyan helyzet ahol ha nincs akkora szerencsém valószínűleg meg is bukok. De végül sikerült :) azóta sokat vezetek hogy gyakoroljam a benzinest és persze hogy egyedül vagyok és boldogulni kell.


Ügyes vagy hogy 46 órával vizsgakész vagy, én kb csak ott kezdtem el egyáltalán rendesen belejönni az egészbe, akármilyen kínos is kimondani.

Első vizsgád lesz, tégy jó benyomást a vizsgán, és tényleg az a legjobb ha megfontolt maradsz de közben ne feszülj rá. Az első vizsga a leglazább, sajnos a sokadiknál már amiatt is ideges az ember hogy Úristen már csak X lehetőségem van. Erre ne is gondolj soha, csak feleslegesen idegel ki.


Második oktatóm is azzal jött, hogy tudom a kreszt, átlátom a helyzeteket, de nagyon merev és bizonytalan, mindenre rágörcsölő személyiség vagyok, ezt próbáljam elengedni mert hátráltat.


Két jó oktató is ezt gondolja, akkor már csak van benne valami. A vizsgán persze eleve bennem volt a vizsgadrukk, esélyem nem volt hogy ne idegeskedjek, de a szokottnál igyekeztem még jobban koncentrálni arra hogy mit kell csinálnom, mit kértek tőlem.


Ez az én történetem, remélem segít egy kicsit rajtad lelkileg, hogy tapasztalatot olvashatsz.

aug. 16. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a választ és gratulálok a sikeres vizsgához! :)
aug. 16. 14:17
 6/23 anonim ***** válasza:
Köszönöm szépen! Neked meg hajrá, majd írd meg hogy sikerült:)
aug. 16. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
#3: Hát ha meg se mered kérdezni, hogy mi lesz a vizsgán, akkor lehet nem is kellene vezetni (még)
aug. 18. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 A kérdező kommentje:
7. Szerintem alapjáraton az oktató feladata lenne, hogy esetleg elmondja magától a menetet, vagy megmutasson ezt-azt a kocsin, amit elvárnak, hogy bemutassak a vizsgán is. Persze, végtére lehet azt mondani, hogy minden kocsin nagyjából minden ugyanott található, de mivel még nincs jogsim, se kocsim, ezért talán ennyit elvárhatok tőle. :)
aug. 18. 10:06
 9/23 anonim ***** válasza:

A vizsga elején be kell mutatnod a lakcímkártyád és a személyidet. Utána valanilyen módon tudatják veled, hogy melyik vizsgaútvonalon kell végig haladnod és milyen manővereket kell végezned.


Utána felszólítanak, hogy ellenőrizd az autót. Felkapcsolod a világítást, és az egyik oldali indexet, pl a balt. Körbe jarod az autó egyik oldalát, közben átnézed az elülső rendszám láthatóságát, az első bal oldali kereket, az első lámpákat hogy megy e az index, a helyjelző, a tompított fény. Ha igen, akkor mész a bal oldali hátsó kerekhez, azt is megnézed hogy ép-e, illetve a bal hátsó lámpát, úgy mint az elsőt hogy minden világít e ami kell.


Megnézed a hátsó rendszámot is, hogy látható e, jó e a lámpája.


Visszamész a kormányhoz, benyomod a jobb irányjelzőt, és ugyanúgy mint a bal oldalt, a jobb oldali kerekeket és a lámpákat is átnézed.

Ha ez megvan, megkéred az oktatódat, hogy legyen szives nyomni a féket, te a kocsi hátuljánál állsz, és figyeld hogy világít-e a féklámpa. Tőlem a tolazó lámpa nézését nem kérték, de érdemes megkérdezned, hogy azt tőled ezen a vizsgahelyen elvárás-e.


Ha az is rendben van, visszamész a kormányhoz, de még nem szállsz be az autóba, hanem jobb kézzel fogod a kormányt, és figyeled az első kereket, hogy mozog-e, ha forgatod a kormányt egy kicsit. Lényegében a kormány holtjátékát kell ellenőrizned, hogy 2-4cm közt legyen a holtjáték.


Ezután beülsz, beül az oktató és a vizsgáztató is. Bekötitek magatok, beállítod az ülést, a kormányt, a tükröket, majd közlöd az oktatónak, hogy miket néztél végig, és hogy mindent rendben találtál. Közlöd, hogy indulás előtt egy kézifék és egy fékpróbát végzel. Ezután kiengeded a kéziféket, majd 3-4 kattanásnyit felhúzod ismét, ezzel csekkoltad hogy jól működik. Utána közli az oktató, hogy indulhattok, elindítod az autót csak épp guruljon pár centit, majd fékezel. Tényleg még a kuplungot se kell felengedni, óvatos fékpróba kell. Ha ez megvan, közlöd hogy a féket is rendben találtad. És mész a parancsok szerint úgy ahogy kell.


4-es vagyok. :) itt egy cikk pluszba ami segíthet.


[link]

aug. 18. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a segítséget!! :)
aug. 18. 14:27
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!