Szerdán forgalmi vizsga, tapasztalatok, tippek?
Én kedden megyek majd vizsgázni. Sok tapasztalatot nem tudok mondani.
Inkább csak adj hálát a jóistennek, ha létezik, hogy neked 30 óra után engedik a vizsgázást. Én naivan beiratkoztam egy kisebb iskolába, és csak később derült ki, hogy alnevük a Le-nyú-lunk Kft is lehetne. Az oktató a 18. órámon vitt ki először forgalomba. Addig csak ész nélkül tekeregtünk a tanpályán... És nem, egyáltalán nem ment rosszul. A váltás is ment rögtön, nem kellett szarakodnom vele. A forgalomba is úgy vitt ki, h közöltem, h nem akarok tovább itt kanyarogni, mert már baromira unom. Utána meg napokig csak ugyanazt az útvonalat jártuk végig már-már unásig ismételgetve.
Aztán eljutottunk oda, hogy a 30 órán volt valami 300 km-em. Akkor mondtam, hogy kifizettem a 10 pótórát, de ebben legyen benne az 580 meg a vizsga is.
És nem avgyok hiú, inkább csak az van, h érzem, h jól megy, nem csinálok hülyeségeket, látom a gyalogost, megállok neki, stb stb. Nem csináltam egyszer sem forgalomra veszélyes helyzetet, de mégis, ha nem szólok be neki, most még vagy 20 órát fizettetne.
Most kedden vagy meg lesz vagy nem, ha nem akkor hagyom a f.s.zba az egészet, mert 300e-nél többet nem fogok már kib-s-zni erre az egészre, mert pénzéhes disznó maffia települt rá erre is :(
És akkor mókázva mondja, h mit akarok, más tanulója 70 gyak óránál jár...
Legyél továbbra is magabiztos, és szerencsés vizsgát.
Első vizsga nekem nem sikerült, olyan helyzet miatt amit azóta is direkt megcsinálok, de vizsga az vizsga. Nem okolom a biztost.
Parkolást majd sok-sok gyakorlás után tanulod meg rendesen (ahogy a közlekedést is, oktató nélkül).
Ezért parkolásra azt javaslom, hogy 1 korrigálással állj be ahogyan tudsz: távolság/szög csak egy hibavonal. Ez nem valódi parkolás, mert megállás után továbbindultok. Itt még nem szivatod a többi parkolót.
"30 óra után szabadon vizsgazhatsz egyébként, kerheted hogy írjon be vizsgára"
De papíron nem volt meg az 580 kötelező km-em!
A 18. órán (9 alkalom) vitt ki először forgalomba. Addig alkalmanként 6-8-10 km-eket tekeregtem a pályán/alkalom. Félidőnél jó, ha 100 km-em meg volt, de sztem még annyi sem...
A 40. óra felé közeledve már én könyörögtem neki, hogy menjünk már ki az autópályára, hogy gyűljön a km. Akkor nagy ímmel-ámmal kivitt. Lett vagy 80-90 km-em hirtelen.
Aztán amikor a 30-40 közötti 10 órát befizettem, mondtam neki, h oldja meg, úgy tervezzek az utakat, h a végére legyen meg az 580 km. Mert nincs több pénzem erre a témára, lakásvásárlás közepén. Ha nem, akkor abbahagyom az egészet...
Sok sikert neked is :)
#4
Sikerült ezután, vagy még benne vagy?
Egyelőre még minden oktató lepapírozza az 580km-t, de úgy néz ki te kifogtál egyet, aki komolyabban veszi.
580km kábé kompenzálná azt hogy már nincs külön rutinvizsga, vagy nem tudom, én 45 óránál tartottam kábé 400km-nél.
Később szerintem felejtetik a tanulók a 30 órát, ráfognak menni a kilométerekre.
"30 óra után szabadon vizsgazhatsz egyébként, kerheted hogy írjon be vizsgára"
A tapasztalat az, hogy 30 órával nagyobb esély a bukásra, mert amint az te is kifejtetted, lenne még mit tanulni.
Nem az órákat kell számolni,hanem azt felmérni, hogy van-e reális esély a sikeres vizsgára ((ezt mi nem tudhatjuk)
El lehet szórakozni néhány vizsgát, de ha nem sikerül gyorsan oda lehet jutni, hogy már nem a vizsga foglalkoztat, hanem az, hogy nehogy PÁV-ra küldjenek.
Sok ismeretlenes egyenlet a forgalmi vizsga, van akinek elég a kötelező 30 óra, de megszóltad azt, aki már 70 órát vezetett, pedig nem biztos, hogy az haszontalan volt neki.
Mostanság 45-50 óra az óraszám, amivel sikeresen vizsgáznak a tanulók - semmit mondó adat, mert az egyiknek sikerül 30-al, a másiknak meg 80-al.
A vizsgán semmi extrát nem kérnek, az oktató utasításait kell követni, helyes döntéseket hozni, meggyőzni a vizsgabiztost arról, hogy képes vagy egyedül gyakorolni tovább, nem szorulsz az oktató felügyeletére.
Nincsenek extra tanácsok, az eddigi gyakorlásokon tanultakat mutatod meg a vizsgabiztosnak (átgondoltan, kapkodás nélkül, de tempósan tudsz haladni a forgalommal, oldalra nézel, ott, ahol az elvárás, felismered a helyeket, ahol a kért feladatok végrehajthatók, és a lényeg, hogy nem sértesz közlekedési szabályt)
Ebbe bele fér, hogy a parkolásoknál egyszer javítanod kell, de a bambáskodás már lehet azonnali bukást jelentő hiba is
Bambáskodással könnyen meg lehet bukni sajnos. Nagyon kell figyelni mindenre, hiszen először leszel csak te az, aki dönt.
Jogsival már sokkal könnyebb szerintem... eddig semmi olyat nem néztem be, amit órákon/vizsgán igen. Csak még nem tudom kezelni az új (használtan vett) autónkat, mert csak 3x ültem benne (sokszor lefulladok sajnos). Ezen kívül hibát még nem vétettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!